Wozzeck(Polansky) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Wozzeck(Polansky) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 09:39

Mag ik jullie voorstellen aan Wozzeck een 6 jarige ruin van Polansky.
Ik heb hem alweer ruim een jaar, maar de laatste tijd wegens verschillende redenen rustig aan gedaan.
Sinds een week of twee ben ik weer met hem aan de slag gegaan.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er iemant mischien nog tips heeft.

Losrijden:
Afbeelding

Al wat meer proberen erbij te krijgen, wat alleen nog niet erg lukt:
Afbeelding

Stukje stappen:
Afbeelding

Na het losrijden hem nog kort eventjes opakken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de afgelopen twee weken zijn we al een heel stuk gegroeid. Ik ben mezelf ervan bewust dat hij nog meer van achteren moet gaan lopen. Maar daar moet hij ook nog iets sterker voor worden en nog wat extra spiertjes kweken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en tips zijn altijd van harte welkom!

sharon_quiz

Re: Wozzeck(Polansky) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:52

Leuk paard heb je. Inderdaad de achterhand wat meer activeren. Hij loopt ook te diep. Dit kun je vaak al mooi oplossen door na het losrijden veel te schakelen in het tempo, overgangen en schijnovergangen rijden.

Over je houding heb ik verder weinig op te merken. Je zit er mooi op. Ga je ook starten met hem?

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 10:50

bedankt voor de tip!

Jaa dat ben ik van plan. Een jaar geleden was ik dit nooit van plan, maar nu lijkt het me toch wel leuk. Ik heb gisteren de formulieren opgehaald en ben ze nu op dit moment aan het invullen:)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:22

Hij lijkt inderdaad wat te veel op de voorhand te komen maar hij is ook nog zo jong.
Ik vind het er in ieder geval heel ontspannen en respectvol uit zien! Met de tijd wat meer gaan schakelen ga ik in mee. Wellicht dat je over een tijdje ook de schoudervoor mee kan pakken om hem iets meer op zijn achterhand te krijgen. Maar inderdaad eerst schakelen en veel overgangen rijden.

Jullie zijn een erg fijne combinatie om naar te kijken!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:40

Ziet er goed uit hoor. neusje zou er meer uit mogen. Maar ik denk dat als je gaat schakelen hij zijn achterhand wat meer gaat gebruiken en dat neusje er dan ook uit komt.
lekker gaan starten met deze knapperd!

AmazingTygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:51

wat een mooi paard! hij loopt wel netjes verder, alleen wat te diep.
maar dat komt vast goed, succes verder met je paard!

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:50

Leuk paard.

Goed dat je hem in het begin goed over de rug laat lopen. Echter vind ik hem dan wat te diep lopen. Volgens mij voelt hij dan ook redelijk hangerig aan? Je moet proberen,als je hem laag laat lopen om de neus ook iets voor de loodlijn te houden. Af en toe kan je wel eens een stukje dieper,maar niet heel de tijd. Ook als je hem oppakt loopt hij nog te diep.

Ik denk dat je hem meer van je hand weg moet rijden,veel overgangen en vooral actief rijden!

Nog veel succes.

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:02

Ziet er leuk uit en leuk dat je met hem gaat starten.
Probeer inderdaad het neusje er iets meer uit te rijden d.m.v. overgangen
dan gaat dat ook vanzelf beter.
En je gaf zelf al aan dat z'n achterhand er wat meer onder moest.
Succes er mee!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:06

Hee wat grappig dat ik je hier tegenkom :D
Ik vind je houding ten eerste echt heel mooi, Wozzeck loopt nog wel wat diep maar voor een paard wat pas sinds 2 weken weer echt aan het werk is ziet het er toch super uit :)
Succes verder nog met rijden

Groetjes,
Corianne

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 09:47

Bedankt allemaal! En met de tips om hem meer van achteren te laten lopen, daar ga ik zeker wat mee doen! Maar als ik zie hoe die opknapt in twee weken tijd, dat is echt super om te zien!
Ik ga het nu allemaal zo verder rustig aan opbouwen en met jullie tips aan het werk en dan zal ik proberen om over een paar weken weer eens een paar foto's te plaatsen hier op HAW.

Jaa dat is inderdaad grappig Corianne!
Laatst bijgewerkt door _bloempje_ op 20-03-10 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:26

Ziet er goed uit hoor! hij is ook nog jong! dus wees maar heel trots op hem! Verder z'n neusje nog meer uitschuiven maar dat komt allemaal vanzelf wel! ga zo door! :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:27

leuk paard hoor! maar hij loopt naar mijn idee echt veelste diep, hierbij gaat je paard zijn rug niet gebruiken naar mijn idee en de achterhand activeren wordt zo alleen maar lastiger. Probeer bv eerst de neus meer op de loodlijn te krijgen en vanuit hier weer verder te werken. Veel succes nog!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:12

Het ziet er netjes uit, hoor!
Hij loopt alleen wel wat te diep, maar dat kun je met veel overgangen en/of schijnovergangen vast goed oplossen. Denk er ook om dat hij niet in je handen gaat hangen.

Je zit er wel heel mooi op, vind ik.
Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:16

Iets dieper lopen kan geen kwaad, maar hier krijg ik het idee dat hij af en toe zwaar op de hand hangt. Dit kan zo lijken, terwijl irl het niet zo is. Dit is echter geen paard dat je daar veel moet rijden. Hij wil graag op de voorhand lopen dus zaak is om die achterhand te activeren, dan kun je 'm beter wat meer boven boeghoogte houden (wel over de rug dus) dan richting halsstrekidee (want dat laatste kan hij toch wel, dus dat hoef je niet veel te oefenen) :)

Laatste foto's vind ik hem fijner lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 08:27

Ik zou dit paard niet teveel vwnw rijden, maar juist iets hoger en dan goed met het neusje eruit, los proberen te werken.

Paard duikelt nu echt gigantisch op de voorhand.

Ik ben een voorstander van vwnw rijden, maar niet als paard dit qua lichaamsbouw niet goed kan verwerken.

Ook in een iets hogere houding kun je heel goed de rug loswerken.
Zo laag rijden werkt bij dit dier alleen averechts als ik de foto's zo zie.

Ik denk dat als je paard niet meer zo laag instelt, het binnen een paar weken ook veel vrijer in de schouder zal worden.
Nu komt de beweging er niet uit, omdat dat niet mogelijk is omdat de evenwichtsverdeling onjuist is.

Melody1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:59

ik krijg een beetje het gevoel als ik naar je foto's kijkt dat je probeerd zijn hoofd op te tillen met je handen.

ik zou even die voorkant laten rusten en consentreren dat die recht wordt en zijn achterhand er onder de massa gaat zetten.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:40

Bedankt allemaal voor jullie reactie!
Met jullie tips ga ik zeker aan de slag, ik zal aan het werk gaan met veel overgangen etc.

Zwaar worden in de hand word die wel is idd, maar echt hangen is het niet, want met een klein beetje bijsporgen maakt hij zich niet meer zwaar.

Ik ga er in ieder geval zeker mee aan de slag om te proberen hem meer van achteren te gaan activeren, zodat hij niet meer zo snel op de voorhand duikt.

En melody1978, ik snap wat je bedoelt, het zijn namelijk momenten dat hij meer wegduikt dus te diep gaat lopen dan heb ik dus ineens meer tuigelvrijheid laat maar zeggen. En dit los ik dan op onbewust door mijn handen hoger te gaan dragen. Ik snap dat dit fout is en ik hem op zo'n moment juist meer zou moeten activeren zodat zijn neus er weer meer uitgaat. Maar ik doe het vaak onbewust.

Melody1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:30

Mijn complimenten dat je zo eerlijk bent over je ''fouten''
sommige hier op bokt kappen gelijk alle commentaar af, je hebt hem goed aan het lopen hoor, alleen kleine dingentjes ;) dat heeft iedereen

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:54

he sammie
ziet er alweer veel meer ontspannen uit probeer zijn hoofd niet met je handen op te willen tillen maar proberen je handen laag te houden en veel te schakelen om hem wakker te houden ;) en voeten worden soms iets kapstokjes. nou veel succes en tot snel

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:59

heej saamm,,
wat leuk om jou hier tegen te komen!!

tips worden hierboven idd al gegeven, hoofd op loodlijn houden en schakelen om achterhand er bij te krijgen!
lekker gaan oppakken en wedstrijden rijden!!
wie weet zie ik je wel is in de wedstrijdring ;)

tot snel!!