Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lailapri schreef:De laatste tijd ben ik erg bezig geweest met kijken wat de invloed is van het geven van de hulpen zoals ze in de boekjes geschreven zijn.
Zo ben ik erachter gekomen dat je been op de singel leggen best moeilijk is en het de balans van je eigen lichaam verstoord en zo dus die van het paard. Als je dan ook nog je andere been achter de singel moet doen om aan te springen in galop of een wending te rijden is het helemaal een en al spanning.
Zo ook met de hulpen van de handen, deze worden al een apart iets omschreven en als deze al correct zijn, dan zouden ze een logisch gevolg moeten zijn van het aannemen van een ander evenwicht/houding. Alleen deze veranderingen worden niet of nauwelijks omschreven, zo ook hier op bokt.
Wat doe je nu echt als je een wending rijdt, of een overgang. Hoe rij je nu precies een halve ophouding?
Ik ben beniuwd hoe jullie hierover denken. Denken jullie in hand en been (dus hand daar, been hier, etc) of is het meer een vloeiende beweging die ergens anders in je lichaam begint en die je ledematen dan volgen.