NRPS paard lekker buiten rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

NRPS paard lekker buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:59

Hallo allemaal!!

Vandaag ging ik buiten rijden met het NRPS paard van mijn moeder: genaamd Lady Rianne (vader is Creool)
Voorheen reed mijn moeder haar altijd, daarna ben ik haar gaan rijden.

Vorig jaar hebben we samen nog de Zomerinstructie week allround gereden.
Daarna heb ik haar rustig afgebouwd en ben ik eigenlijk gestopt met paardrijden.

Na een jaar dacht ik opeens weer, laat ik maar eens af en toe buitenritjes gaan maken met Rianne.
We hebben een Welsh Fokkerij van 25 pony's, die staan altijd met z'n allen buiten, dus don't worry, Rianne werd wel een jaar niet gereden, maar staat wel altijd lekker buiten sociaal te zijn met de Welshjes ;)

Rianne is een erg moeilijk paard om te rijden, als mevr. er geen zin in heeft, doet ze het ook lekker niet en gaat ze flink in de staak!!

Dit zijn de foto's van de buitenrit van vanmiddag!!
Rianne is 18 jaar, zit dik in het haar en heeft een dikke buik ;) Ze is niet drachtig hoor ;)

Nou dit zijn de foto's:

[foto 1]
Afbeelding

[foto 2]
Jammer van de achterhand, dat die er net niet opstaat ;)
En mijn nek gaat naar voren.. foeiii ;) Mijn hand leunt trouwens niet op mijn been, het lijkt wel zo, maar dat is niet zo ;)
Afbeelding

[foto 3]
Afbeelding

Dit was Rianne in 2009 zomerinstructie week
Afbeelding

En dit is stoute Rianne in 2008 zomerinstructie week
En zo is ze 80% van het rijden, altijd tegenstrijdig ;)
Afbeelding

Ik moet echt hoog nodig weer fulltime gaan paardrijden ;)

Dit is trouwens de dochter van Rianne: Bobasja van Freedom (vader is Bachelor NH x Creool). We hebben haar zelf gefokt.
Foto van toen ik nog actief aan wedstrijden deed ;)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!!
Commentaar mag, maar wel opbouwend natuurlijk ;)

Niene87

Re: NRPS paard lekker buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:01

Foto 2 - je zit heir als een zoutzak, probeer je schouders naar achter toe doen en je rug recht te maken.. en je nek wat langer..

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:03

leuk paardje ,
denk vooral aan je handen deze mag je meer gaan dragen ( foto2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:10

Je mag wel wat vriendelijker met je handen zijn, paard loopt af en toe met de mond open. Ik vind je zit netjes, maar denk aan die nek, zodra jij inzakt, gaat je nek naar voren ;)

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:59

Op o.a. foto 1 lijkt het of je wat achterover hangt.. ik zou iets meer rechtop proberen te zitten, handen meer dragen & tenen meer naar binnen doen :Y) Verder ziet het er goed uit :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:00

Als jou paardje 80% van het rijden zo is, heb je der dan al wel eens na laten kijken? Naar mijn idee is dat dan niet meer tegenstrijdig maar zit er meer iets niet goed in haar rug ofzo.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:02

Minjon schreef:
Als jou paardje 80% van het rijden zo is, heb je der dan al wel eens na laten kijken? Naar mijn idee is dat dan niet meer tegenstrijdig maar zit er meer iets niet goed in haar rug ofzo.

Inderdaad.
Hebben jullie wel les verder? Of niet?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:07

Ik vraag me inderdaad ook af of het paard nergens last van heeft. Paarden die zich zo gedragen hebben 9 van de 10x simpelweg gewoon pijn, er is maar een enkeling die echt een steekje los heeft.

Verder zou ik graag zien dat je tijdens het rijden je handen wat meer draagt en niet naar je toetrekt.

succes.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:14

Minjon schreef:

dat vroeg ik me ook af? :j

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:22

Ik reed wel altijd les, groepsles en priveles.
Het paard is ook meerdere malen gecontroleerd bij de dierenarts, maar mankeert niets. Ze heeft geen last van haar rug, maar heeft gewoon een eigen willetje, ze is ontdeugend ;) Dus vandaar!! We hebben haar al vanaf haar 2e jaar. En ze is altijd al zo geweest!! Gewoon een eigen willetje ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:23

En tandarts? Ligt zadel goed? Past het bit goed?

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:35

Niet echt HAW dit, 1 rijfoto 2 standfoto's en verder oude foto's. Maar vind dat je hoofdstel erg strak aangesnoerd zit, sperriem trekt zelfs de neusriem naar beneden en keelriem zit ook erg strak. Daarnaast lijkt het alsof je héél veel spanning op de teugels hebt staan. Toen je nog actief aan wedstrijden meedeed, leek je houding veel beter als nu ;) . Verder wel een leuk bolletje wol je paard.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:41

leuk paard !

ik vind dat ze alleen erg achteruit is gegaan in de loop van de jaren maar dat is logish als je een jaar niks met der doet natuurlijk,
en is er al een keer een DA bij geweest ? dat ze vaak staakt of is ze gewoon koppig ?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:53

Minjon schreef:
En tandarts? Ligt zadel goed? Past het bit goed?

Alles zit perfect, ze is gewoon koppig. Haar dochter heeft het zelfde karakter. Het is genetisch

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:55

nanoeh schreef:
leuk paard !

ik vind dat ze alleen erg achteruit is gegaan in de loop van de jaren maar dat is logish als je een jaar niks met der doet natuurlijk,
en is er al een keer een DA bij geweest ? dat ze vaak staakt of is ze gewoon koppig ?

Ze is vaak bij de DA geweest om te controleren, maar alles is gewoon goed, ze is gewoon koppig. Heeft haar eigen ideeen over dingen ;)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:56

en haal je sporen eens uit haar buik, verder wel leuke combi wel erg dik zou er even op dieet zetten

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:59

jamielover schreef:
nanoeh schreef:
leuk paard !

Ze is vaak bij de DA geweest om te controleren, maar alles is gewoon goed, ze is gewoon koppig. Heeft haar eigen ideeen over dingen ;)

hmm, dat is apart dat ze na al die jaren nog steeds niet door heeft dat het geen zin heeft en dat JIJ de baas bent :P

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:01

haha ja ;) Een paard met karakter! Ik hou er wel van!! Haar dochter is hetzelfde. En die reed ik ook altijd met veel plezier.
Rianne kan ook de sterren van de hemel lopen. Ze is L2

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:02

Ik heb een foto voor je ingetekend en hoop dat je er iets mee kan :D
Afbeelding

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:03

Handig die foto hierboven!
Sjouwt ie vaak door?
Op sommige foto's lijk je best wel streng/terughoudend te zijn met je handen. Het kan natuurlijk slechts een moment opname zijn of niet bewust zijn, maar omdat je zegt dat je paard 80% van de tijd zo reageert als het steigeren op de foto, is dat misschien iets waarmee je kan experimenteren? Kijk hoe je paard reageert door hem iets meer hand mee te geven.
Zoals hierboven gemeld reageren paarden meestal niet zomaar om niets.
Wel een leuk paardje :)) .

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:22

^ ik zou inderdaad ook eerst wat meer hand meegeven. Je bent erg streng met je hand vind ik.
meer rechtop zitten en met gevoel rijden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:51

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens dien je minstens 5 recente foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.