Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bingelding

Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:38

Hallo allemaal,

hier weer even een topic over Bing. Ik heb bing sinds eind oktober in mijn bezit. Toen was hij net zadelmak. Samen met mijn instructrice hebben we hem rustig opgebouwd en zondag gaan we onze eerste wedstrijd starten. Bing is bijna 4 en ook zoals jullie zien wat jong in zijn lijf. Met rijden gaat het super doet onwijs zijn best al kan hij ook heel mooi steigeren als hij het er niet mee eens is :+ :Y) Al met al ben ik ontzettend trots op mijn ventje.
Ik rijd Bing door tot eind juni en daarna gaat hij lekker 3 maanden het land op om nog even uit te groeien.
Kijk en geniet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En

Laten jullie een berichtje achter?

Gr Willemijn

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:43

Je zegt wel kijk en geniet, maar de eerste foto die ik zie is een jong paard dat met een slof erg kort en diep gereden word.
Ik zelf kan daar eerlijk gezegd niet zo van genieten ;)
Vind wel dat je een knap paard hebt, maar ben heel benieuwd naar je reden om met slof te rijden.
Zelf zou ik lekker zijn neus gaan uitschuiven, en eerst gaan werken aan zijn ruggebruik.
Dus, veel meer ruimte, lekker voorwaarts, vooral ontspannen en niet zo focussen op in de krul rijden!

Verder vind ik het een erg knap paard, wens je veel succes met hem!

Priscilla_90

Re: Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:46

ik ben het met bovenstaande eens
ook snap ik niet waarom je met sporen rijd?

je moet je paard juist nu het ook nog zo jong is fanatiek aan je been maken
anders is het later ''dood'' voor je been

ook zijn je teugels veeeeeeeeeel ste lang
en mag je 2 gaatjes langer zitten

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:46

slof was maar voor tijdelijk hoor ;) geloof me voorwaarts is ie zeker en uitschuiven kan hij ook. Ben hem nu aan het voorbereiden voor de wedstrijden. Voor de rest loopt hij heerlijk ontspannen over zijn ruggetje.

Slof wil ik uiteraard wel even uitleggen. In het begin kon hij alleen maar heel hard door de baan op een gegeven moment wilde we hem toch wat meer gaan sluiten. Daar was hij het niet mee eens. Vond hij lastig geeft niet maar wat hij doet is zijn kop omhoog en weg was ie. Kan je niks aan doen als je gaat trekken staat hij op zijn achterbenen daar is hij te heet voor. Dus hebben we even slofje erom gedaan zodat hij die tegenkwam en geloof me hij stond niet strak of wat dan ook. Hij kwam die tegen kon ik goed mijn been eraan houden en zo hebben we dat opgelost nu gaat het prima

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:47

Het ziet er goed uit!
Het zou leuk zijn ook wat ontspanningsmomenten te zien, dat hij je hand volgt en wat langer in de hals kan, (ook in draf en galop)het moet afgewisseld worden voor een goede training, ik denk dat je dit wel doet maar hier mis ik dat dan, dat geeft toch een geheler plaatje.
Ik neem aan dat je de slof erop hebt als anti-steiger? :+
4 is nog best jong, geef hem de tijd, dan weet ik zeker dat het een super paard is waar je nog lang van kunt genieten!
Je zit er erg netjes op trouwens, heel rustig!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:48

Priscilla_90 schreef:
ik ben het met bovenstaande eens
ook snap ik niet waarom je met sporen rijd?

je moet je paard juist nu het ook nog zo jong is fanatiek aan je been maken
anders is het later ''dood'' voor je been

ook zijn je teugels veeeeeeeeeel ste lang
en mag je 2 gaatjes langer zitten

waarom zou ik niet met sporen rijden?? kan ook zonder hoor maar voor de buiging is dit net even prettiger. Dood wordt hij niet hoor

Teugels zijn idd af en toe iets te lang en beugels zitten prima zo.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:48

Ik geniet ook niet van je foto's. Op de eerste foto's wordt je paard gewoon op de kop getrokken, wat ik gewoon echt niet snap... Daarnaast veel meer je hand naar voren doen, je houdt ze zo hoog!! :n Probeer eens samen met je paard te gaan en niet je paard naar iets toe te rijden wat er gewoonweg niet fijn uit ziet.. Snap niet waarom je sporen om hebt. Je hebt niet echt een been voor een spoor vind ik. Nee, de manier waarop je rijdt spreekt mij allerminst aan.

Daarnaast sluit ik me aan bij Babel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:49

Vind het op zich een leuk paard.

Maar: waarom een slof, zweep en sporen op een paard van 4? Heb je daar een reden voor.

De foto's waar de slof er af is zijn netjes, kalm enz.
De laatste 2 lijkt hij in te knikken met z'n hoofd maar niet met z'n hals op te bollen. Daarbij duikt hij ook op de voorhand.

Vind het galop filmpje er wel mooi stabiel en rustig uit zien voor zo'n jonkie. Jij drukt wat mee maar niet echt storend, snap dat je hem wat ondersteund.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:49

Ik ben het volledig met Babel eens.
Ik ben sowieso niet zo´n voorstander van de slof en helemaal niet als een paard zo kort gereden wordt.

Sporen zou ik persoonlijk ook nog afdoen maar daar ga ik geen discussie over starten.

In de galop mag hij nog wat voorwaartser gereden worden, vind hem nu traag ogen.

Het neemt niet weg dat het een heerlijk dier is. Ik ben benieuwd hoe hij uitgegroeit is nadat hij op het land heeft gestaan.

succes met de wedstrijd.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:49

MirandaFuego schreef:
Het ziet er goed uit!
Het zou leuk zijn ook wat ontspanningsmomenten te zien, dat hij je hand volgt en wat langer in de hals kan, (ook in draf en galop)het moet afgewisseld worden voor een goede training, ik denk dat je dit wel doet maar hier mis ik dat dan, dat geeft toch een geheler plaatje.
Ik neem aan dat je de slof erop hebt als anti-steiger? :+
4 is nog best jong, geef hem de tijd, dan weet ik zeker dat het een super paard is waar je nog lang van kunt genieten!
Je zit er erg netjes op trouwens, heel rustig!

dank je wel de eerste positieve haha :D Klopt dit zijn echt maar een paar fotos omdat er per ongeluk iemand in de bak stond met een camera haha. Uitschuiven doe ik zeker vind mijn instructrice erg belangrijk doen we in de training ook veel ook voor de controle dat hij idd echt mijn hand volgt maar dat doet hij ;)
Thnx voor je reactie

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:50

@ bingelding

omdat spoor een verfijning is:)
en niet om zo de buiging te oefenen
dan moet je maar een beetje doordrukken met je kuit , op een gegeven moment hoef je hem dan alleen maar beetje aan te leggen en zal die opzij gaan

zoiezo vind ik het niet kunnen om zo jong wat net onder het zadel is met spoor te rijden

je heb ook een zweepje bij de hand zie ik die kan je ook gebruiken ;)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:50

WolinLotte schreef:
Ik geniet ook niet van je foto's. Op de eerste foto's wordt je paard gewoon op de kop getrokken, wat ik gewoon echt niet snap... Daarnaast veel meer je hand naar voren doen, je houdt ze zo hoog!! :n Probeer eens samen met je paard te gaan en niet je paard naar iets toe te rijden wat er gewoonweg niet fijn uit ziet.. Snap niet waarom je sporen om hebt. Je hebt niet echt een been voor een spoor vind ik. Nee, de manier waarop je rijdt spreekt mij allerminst aan.

Daarnaast sluit ik me aan bij Babel.

prima ieder zijn eigen ding toch. Maar geloof me in de krul trekken doe ik absoluut niet en sorry als hij mijn hand niet volgt loopt hij niet zo ruim hoor

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:50

Eens met Babel.
verder vind ik dat je je armen erg strak tegen het lijf houdt en je handen heel hoog draagt (te hoog naar mijn idee) en niet veel meegeeft in het rijden. Daar waar hij echt goed zakt zie ik je hand toesteken. Daar loopt hij beter door lijf.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 18-03-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:51

Priscilla_90 schreef:
@ bingelding

omdat spoor een verfijning is:)
en niet om zo de buiging te oefenen
dan moet je maar een beetje doordrukken met je kuit , op een gegeven moment hoef je hem dan alleen maar beetje aan te leggen en zal die opzij gaan

zoiezo vind ik het niet kunnen om zo jong wat net onder het zadel is met spoor te rijden

je heb ook een zweepje bij de hand zie ik die kan je ook gebruiken ;)

anders kom je hem een keertje rijden 8-)

Priscilla_90

Re: Bing bijna 4 jarige ruin at work (Rhodium x Diamond Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:52

@ babelding

dat is goed hoor ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:52

Ik schrok een beetje van de eerste foto's, paard loopt behoorlijk diep en achter het bit.
Maar toen ik je filmpjes zag, kreeg ik een glimlach, wat kan dat paard heerlijk galopperen zeg, mooi los door zijn lijf met mooie ruime galopsprongen. Jammer dat er geen drafstukje bijzit.

Probeer in het begin al meer het neusje eruit te krijgen en hou er rekening mee dat hij nog maar een baby is, niet te snel gaan, ook al wil hij zelf wel!

edit; spoortje is niks mis mee, mits je hem voorzichtig gebruikt en op past als hij een vreemde beweging maakt.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:52

prima ;) ben benieuwd of je hem de baan door krijgt

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:53

Pfieuw gelukkig deze reacties, ik dacht al dat het aan mij lag!
Word hier niet blij van.. Laat hem nou eerst eens op zijn eigen benen lopen en zijn hoofd hoger en neusje eruit...

Succes!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:53

Storm76 schreef:
Ik schrok een beetje van de eerste foto's, paard loopt behoorlijk diep en achter het bit.
Maar toen ik je filmpjes zag, kreeg ik een glimlach, wat kan dat paard heerlijk galopperen zeg, mooi los door zijn lijf met mooie ruime galopsprongen. Jammer dat er geen drafstukje bijzit.

Probeer in het begin al meer het neusje eruit te krijgen en hou er rekening mee dat hij nog maar een baby is, niet te snel gaan, ook al wil hij zelf wel!

Ja hij heeft een heerlijke galop draf ook trouwens.
Te snel wil ik zeker niet gaan daarom gaat hij ook lekker 3 maandjes het land op.

Iriscope

Ik vind het erg jammer dat je er om die reden een slof om hebt gedaan. Het is nog een jong paard, natuurlijk kan je die nog niet verzameld gaan rijden! Nu heb je hem met die slof gedwongen, en loopt hij dus niet meer op eigen benen.
Fijn dat hij kan uitschuiven, zoals ik al zei, dat zou ik nu dus ook gaan doen. Leer hem maar eens op eigen benen lopen, goed loslaten door zijn lijf. Lekker buigen enz. Die verzameling komt later wel, dat moet je nu nog niet eens willen :n

Priscilla_90

waarom zou ik hem de baan niet doorheen krijgen?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:54

ben weer werken rest van de reacties lees ik vanavond wel

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:54

Precies.. wat Priscilla zegt.. even door de buiging heen duwen met je spoor is gewoon kunstjes rijden en is geen ruitergevoel, want ze wordt natuurlijk geen lengtebuiging verreden :n ... Snap niet goed wat je met je jonkie wilt.. Alles op de foto laat zien wat ik vind van een slecht gereden jong paard..
Daarnaast is hard rennen een balansprobleem bij een jong paard omdat het nog te weinig kracht heeft, dat los je dus niks op met een slof, je zal hem in balans moeten brengen door ritme en kadans.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:55

Babel schreef:
Ik vind het erg jammer dat je er om die reden een slof om hebt gedaan. Het is nog een jong paard, natuurlijk kan je die nog niet verzameld gaan rijden! Nu heb je hem met die slof gedwongen, en loopt hij dus niet meer op eigen benen.
Fijn dat hij kan uitschuiven, zoals ik al zei, dat zou ik nu dus ook gaan doen. Leer hem maar eens op eigen benen lopen, goed loslaten door zijn lijf. Lekker buigen enz. Die verzameling komt later wel, dat moet je nu nog niet eens willen :n

je begrijpt m denk verkeerd ik doe uiteraard nog geen echte verzameling. Maar hij ging zo hard door de baan dat zijn lichaam het niet trok om dan wat meer bij elkaar te komen. dus ging hij ook niet over de rug lopen

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:55

en die balans krijg je alleen maar
als jeje paard zonder slof rijd
en meer op zijn eigen benen laat lopen

het is zonde want het is een hardstikke leuk paard