Vandaar dit topic!
Het valt mij steeds vaker op dat als je paard/pony bokt en je valt er af dat je dan gelijk een stempel op je hoofd krijgt: KAN NIET RIJDEN! Is dit jaloezie omdat mensen je eigenlijk bewonderen dat je eraf bent gevallen, weer opstaat en verder rijd.... maar dit niet durven zeggen????
Ik heb een pony van 4 jaar (en 1 van 18), allebei zijn het 'vreugde' bokkers. I don't care, ik ben van de generatie 'hoe langer je blijft zitten, hoe dikker de pret'!

De 4 jarige is pas sinds december onder het zadel en we zaten er al op te wachten....de 1e x zand happen. Eindelijk afgelopen zaterdag is het hem gelukt, een galop bok, lang uit op zijn nek, pony maakt scherpe bocht naar rechts en ruiter: 'links afslaan alstublieft'........
Een andere griet bij ons op stal heeft haar eigen 2,5 jarige zadelmak gemaakt en dat paard heeft nog geen stap verkeerd gezet. MIJN pony wordt uitgemaakt voor 'wild en kreng' (ook vanwege zijn karakter, eigen willetje) en ik krijg het etiket 'kan niet rijden' alleen maar vanwege een natuurlijke reactie (en natuurlijke karakter eigenschap). Tenslot van rekening vind ik het alleen maar leuk als ze eens met de voetjes van de vloer gaan en ik heb menig bok uitgezeten........ (een helling naar beneden en dan een bok......???)
Ik ben er van overtuigd dat door die bokken, door vallen, opstaan en weer verder rijden, je toch zeer zeker ook wel een goede ruiter genoemen mag worden.