Vandals Nikki @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Vandals Nikki @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:52

Pas in mijn bezit maar hier een paar foto's.
Nikki is een 4 jarige Quarter Horse merrie reining gefokt. Ik heb haar net een week maar het gaat erg goed. Ze is erg werkwillend, braaf en betrouwbaar. Het liefst is ze elke dag keihard aan het werk en als ik een dagje rustiger aan wil doen doet zij eerst beledigd en gaat vervolgens extra hard haar best doen. Echt een geweldig paardje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eigen comments : binnenhand loslaten!!, hakken meer uitdrukken en wat rechterop gaan zitten. Ivm hakken heb ik mijn beugels een gaatje korter gedaan en dat is echt een wereld van verschil. Voor de rest moet ik mijn binnenhand niet naar achterdoen maar opzij. Ben ik al mee begonnen.
Ik wil geen commentaar op het bit! Voor de rest is elk commentaar welkom mits natuurlijk normaal geformuleerd.
Ik mag haar ook wel wat lager doorvragen. Af en toe draagt ze haar als iets te hoog. Maar allemaal iets meer lager en meer ontspannen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:00

Ik weet zelf helemaal niets van de western sport, maar ik vind het er goed uitzien hoor, erg leuk paardje ook :D

Tourrebout

Re: Vandals Nikki @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:27

Ik heb ook geen verstand van western.. maar ziet er leuk uit.. hoort je paardje zo diep te lopen bij western??

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:51

Tatiana88 schreef:
Ik heb ook geen verstand van western.. maar ziet er leuk uit.. hoort je paardje zo diep te lopen bij western??

Meeste ideale positie is de hals op 1 lijn met de rug het hoofd dragend op de loodlijn. Echter bij oefeningen als de sliding stop bijvoorbeeld en dus de kont onder het lichaam wordt geplaats mag de hals hoger gedragen worden. (zoals foto 2 alleen dan het neusje iets meer naar buiten)

De positie waarmee de dressuurpaarden warm worden gereden. Dus laag en diep en niet te rond is de positie waarnaar in de western gestreefd wordt in zijn continuïteit. Belangrijkste is volledige ontspanning.

In de training mag het hoofd ook achter de loodlijn komen maar niet op de borst. Ik wil mijn paard niet rollkur trainen. (geen commentaar op de methode, maar ik werk op een andere manier)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:24

Omdat je op een andere manier werkt heb ik even getemd, ik denk dat je bij western foto's meer reacties krijgt waar je wat aan hebt ;)
Mooie Quarter trouwens!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:57

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Het aantal foto's is niet genoeg, en vragen om geen commentaar is niet toegestaan.

Ook de westerndiscipline mag op RT-HAW, wanneer men specifiek werktechnisch commentaar wil horen de topics niet op de ITP-fora maar op RT-HAW.