Ik mag erg graag springen en het gaat ook steeds beter. maar voor de spring ga ik te vroeg naar voren zitten dus gaat celtic harder lopen... dat gaat nu een stukje beter. Maar zijn er ook dingen die ik boven de sprong anders of beter zou kunnen doen? graag reactie!
Op de eerste foto zie je goed dat je eerder springt dan je paard, dat noem je voor de beweging uit zitten. je moet gewoon wachten tot je paard springt voordat je uit je zadel komt. Voor de sprong goed je gewicht op je voeten houden en je schouders terug, dan zit je ook stiller met springen. OP de tweede foto zie j nl ook dat je onderbenen terugklappen, dan heb je dus te weinig gewicht in je beugels.
Thanks voor de tips! Iknderdaad ik heb veel last van mijn tenen vind het erg moeilijk om ze naar binnen te draaien! Dat kost veel oefen werk! iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Dit is het springen in de binnenbak ik heb vorige week in de buitenbak gedaan en dat ging al beter, ik kreeg van veel de opmerking dat ik te vroeg naar voren ging, goed verbeterpunt we werken er hard aan!
je tenen naar binnen draaien doe je vanuit je heup. Wsl zit je te veel op de achterkant van je dijen ipv op de binnenkant. Leg je hand onder je dijbeen en 'trek' dan je dij met die hand naar achteren. Je kunt ook je been vanuit je heup afsteken, je hak naar buiten draaien en zo vlak tegen je zadel leggen. (allemaal wel in stilstand doen).
Ik zie ook dat je teugels best kort zijn. Als jullie afzetten breng je je handen goed naar voren. Als je vervolgens gaat terug zitten verder in de sprong hou je je teugels even strak en staat er behoorlijk wat druk op de teugels.
Dat van je benen is nu geloof ik wel genoeg gezegt