balk raken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

balk raken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 17:41

hei, ik en mijn vriendin zijn met onze verzorgpony aan de hand balkjes gaan stappen en draven. De pony heeft al een tijd niet meer gesprongen en is heel lui met zijn achterbenen optillen en tikt dus bijna altijd met zijn achterbenen de balk aan, wat kunnen we hieraan doen??

aeolusnr1

Re: balk raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:41

Goed voorwaarts houden , en je paardje eens wakker schudden.
En/of : paardje extra aantikken en goed met je stem stemhulpen geven.
blijft het aantikken dan eens proberen met een vierkante balk in plaats van een ronde.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:33

Ik zou eerst eens gaan beginnen met balkjes draven en daarna overgaan op cavaletties.
Is ie wel actief genoeg voor en tijdens de sprong.
En ligt er wel genoeg ruimte tussen de balkjes?
Dat is ook niet geheel onbelangrijk ;)
De tip van de vierkante balken ben ik geen voorstander van.
Die richten meer schade aan dan dat ze goed doen.

chrisje_83

Re: balk raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:01

Train goed op activiteit. Maak eerst het achterbeen goed actief en ga daarna balkjes draven, eventueel kan je zacht bijtikken om het achterbeen wat actiever te krijgen, maar zou ik persoonlijk niet doen.
Ga veel overgangen en tempowisselingen rijden om het achterbeen actiever te krijgen. Begin daarna met een enkel balkje en bouw dit uit. Zorg er wel voor dat je de goede afstand tussen de balkjes hebt. Wanneer het draven over de balkjes goed gaat kan je beginnen met het draven van cavaletties.