Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Op jouw foto zie je op het eerst gezicht idd een paardje dat mooi verzamelt loopt en er heel mooi uitziet.
Maar ik zie het anders, op die foto zie ik dat je paardje, het bit vastneemt, en zijn onderkaak opspant, ziet er zeker niet ontspannen uit, en hetzelfde zegt ook de staarthouding, je paardje wordt hier dus in die houding gedwongen en loopt zich verzettend eigenlijk te pletter.
Het zou best kunnen dat het verzet nu pas tevoorschijn komt en zich nu uit in een soort blokade van de voorhand.
Probeer hem opnieuw te leren lopen op eigen benen , dus met een losse teugel, liefst voorwaarts - neerwaarts. En pas na een paar weken hierop getraind te hebben weer wat gaan oppakken , maar let wel op dat je dan niet weer op dezelfde manier het doet als voorheen, want dit was dus jouw fout, leer eruit. Een lesgever is er net om op die dingen ook te letten natuurlijk.

Kokopelli schreef:aeolusnr1 schreef:Op jouw foto zie je op het eerst gezicht idd een paardje dat mooi verzamelt loopt en er heel mooi uitziet.
Maar ik zie het anders, op die foto zie ik dat je paardje, het bit vastneemt, en zijn onderkaak opspant, ziet er zeker niet ontspannen uit, en hetzelfde zegt ook de staarthouding, je paardje wordt hier dus in die houding gedwongen en loopt zich verzettend eigenlijk te pletter.
Kokopelli schreef:aeolusnr1 schreef:Op jouw foto zie je op het eerst gezicht idd een paardje dat mooi verzamelt loopt en er heel mooi uitziet.
Het zou best kunnen dat het verzet nu pas tevoorschijn komt en zich nu uit in een soort blokade van de voorhand.
Probeer hem opnieuw te leren lopen op eigen benen , dus met een losse teugel, liefst voorwaarts - neerwaarts. En pas na een paar weken hierop getraind te hebben weer wat gaan oppakken , maar let wel op dat je dan niet weer op dezelfde manier het doet als voorheen, want dit was dus jouw fout, leer eruit. Een lesgever is er net om op die dingen ook te letten natuurlijk.
Ben het hier wel mee eens. Ook vind ik dat ondanks dat het lijkt alsof hij goed door zijn lijf loopt dit niet echt zo is. Maar ik zou het in het echt moeten zien. Zoals ik het op de foto zie kantelt hij niet zijn bekken en zet hij inderdaad spanning in zijn onderkaak.
juist in de galop krijg je dan problemen omdat hij dat echt moet gaan stuwen vanuit zijn achterhand.
pfff vind het altijd zo moeilijk te omschrijven, en het klinkt allemaal zo makkelijk vanaf de kant
Denk ook aan je eigen houding, je trekt ook je rug hol!
heb je nog meer "actie" foto's?
FemkeRoosje schreef:Rijd je ook veel wedstrijden met haar?
En heeft ze het allemaal wel goed geleerd?
Kan ze het allemaal wel aan?
Acda schreef:eva1969 schreef:Laat je ook je zadel goed nakijken? Wij kregen ook problemen in de galop en dat bleek aan het zadel te liggen (dat overigens een jaar daarvoor compleet op maat was gemaakt)
Ik heb sinds kort een nieuw zadel dus daar kan het ook niet meer aan liggen..maar in ieder geval bedankt:)
cube schreef:Misschien lees ik erover heen hoor, maar wat is de leeftijd van je paardje? Als hij nog niet zo oud is kan het nl. ook zijn dat hij wat overvraagd is en gewoon even lekker aan een pauze toe is. Ik zeg niet DAT dit zo is, dit is alleen wat in mij opkomt als het 'staken' ineens komt en er geen verklaring voor is. En de pauzes worden wel eens vergeten als het allemaal zo goed gaat.
kensha schreef:Ik weet niet je ook afwisselt met buitenritten en eventueel los aan de longe of met hem te spelen?
Eventueel aantal keren met lose teugels rijden? Hem even lekker laten ontspannenn misschien die het teveel spanning vindt de wedstrijden.
Alleen maar trainen zal je paard misschien ook geen zin meer in krijgen.
Citaat:Ik heb sinds kort een nieuw zadel dus daar kan het ook niet meer aan liggen..maar in ieder geval bedankt:)
Citaat: