Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Een aantal weken longeren, de lengte en intensiteit van die sessies uitbouwen en daarna langzaam het rijden weer oppakken. Je kan best nu al beginnen met bijzetten. Zonder bijzet loswerken in alle gangen, dan tien minuten de bijzet eraan (niet te strak, maar wel effectief) en op beide handen wat overgangen, daarna zonder bijzet weer uitstappen/draven. Stel dat je om de dag longeert, dan elke keer iets meer vragen als je ziet dat ze dat aankan. Na een week of twee eens uitstappen onder de man ipv aan de longe en dat ook uitbouwen naar loswerken aan de longe en dan wat werk onder het zadel. Zo bouw je rustig spieren op en voorkom je dat ze veel spierpijn krijgt. sefanja schreef:Ayasha schreef:vijf minuten er op zitten is niet zwaarder dan 20 min longerenJe moet ze niet meteen een GP proef proberen rond te sturen he
Maar dat is ieder zijn ding, ik longeer simpelweg niet graag...
wel als een paard geen conditie of bespiering heeft, kan ruitergewicht een probleem worden...
Maar zoals ik al eerder zei: elk paard is anders dus IMO moet TS gewoon doen wat zij voelt dat goed is! Als zij nog 6 maanden wil longeren dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk gewoon gelijk dat dat nodig is.
En als ze denkt dat ze er over twee weken op kan dan zal dat ook wel lukken. TS komt op mij over als iemand die kijkt naar het paard ipv naar zichzelf dus denk dat het wel goed komt.
Als die dame er last van had gehad had ik er net zo snel weer naast gelegen