Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik heb gehoord dat het meisje die er eerst op reed een soort heupafwijking had aan de rechterkant en dan is het gewoon het natuurlijkst voor een paard om links aan te springen. Als je dat 3 jaar lang alleen zo hebt gedaan is het logisch dat de rechtergalop iets anders voor haar is. Ik wil gewoon graag wat tips of trucjes weten, ik weet dat er niets mis is met haar, ze is een maand geleden nog klinisch gekeurd. anais96 schreef:Als ik op een paard rijd, en hij springt in de verkeerde galop aan, zet ik em op de volte, probeer dat meer eens
Waarom zou je op de rechterhand, als je in de rechtergalop wilt aanspringen, linker stelling nemen??

Emma0705 schreef:anais96 schreef:Als ik op een paard rijd, en hij springt in de verkeerde galop aan, zet ik em op de volte, probeer dat meer eens
Waarom zou je op de rechterhand, als je in de rechtergalop wilt aanspringen, linker stelling nemen??
Omdat als je buitenstelling vraagt, het paard het buitenachterbeen er wat meer onder de massa zet. En dat is het been dat een paard het eerste neerzet als ie aangalloppeerd.
de mijne is gewoon een trutje daarin, die doet het het beste als alle details kloppen.
*
Emma0705 schreef:Misschien wel even belangrijk om erbij te zeggen, ik heb gehoord dat het meisje die er eerst op reed een soort heupafwijking had aan de rechterkant en dan is het gewoon het natuurlijkst voor een paard om links aan te springen. Als je dat 3 jaar lang alleen zo hebt gedaan is het logisch dat de rechtergalop iets anders voor haar is. Ik wil gewoon graag wat tips of trucjes weten, ik weet dat er niets mis is met haar, ze is een maand geleden nog klinisch gekeurd.
aeolusnr1 schreef:wat de beenzetting betreft zat je goed, het is idd zo dat je paardje vertrekt met het buitenachterbeen, maar het is niet juist om buitenstelling aan te nemen, tis wel zo dat bij sommige paarden het wel eens kan helpen dat wel maar je moet eigenlijk om juist te rijden binnenstelling vragen.
Neem les en liefst privéles, als je zo alleen blijft verder klooien komt dit nooit op een goede wijze voor elkaar.
Je moet ook controle krijgen over het paard zijn benen, dus eerst zijn achterhand naar binnen plaatsen (travers) en dan van daaruit aanspringen, dan zou het al heel gek moeten zijn als hij dan nog steeds verkeerd gaat aanspringen hoor.
En deze dingen behoren allemaal tot basisdressuur hé.
Dus werk aan de winkel , les en oefenen, oefenen, ..... en heel veel les.