Draver @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyta

Draver @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 15:47

Hallo bokkers!

Na een lange tijd niet meer hebben gereden (wegens blessure aan mijn knie) hebben we het al weer 3 weken opgepakt.
Ik moet zeggen dat het echt al vooruit is gegaan. We zijn vooral bezig met dat ze niet gaat hangen en niet op de voorhand gaat lopen. En dat ze lekker actief mee doet. We hebben ook geoefend dit keer op doorzitten. Verder vind ik het erg netjes uitzien. En we kunnen ook nog niet zo lang rijden wand ze heeft haast geen conditie. Dus we rijden nu 20 a 30 min per keer en proberen ongeveer 3x per week te rijden. Verder schaam ik me heel erg om mijn houding want dit moet ik echt verbeteren!! Mijn handen mogen wel wat meer opgetild worden en vind dat ik mijn hakken ook iets meer mag uitdrukken.
De kwaliteit van sommige foto's zijn niet echt perfect, komt omdat de meesten uit een filmpje zijn gekopieerd, dit omdat ik eigenlijk het filmpje wilden plaatsen maar mijn computer wil de filmpjes niet openen maar vriendin van mij heeft er wel wat print screen van vandaan gehaald :)
Er zijn hellaas geen inrijfoto's gemaakt! omdat we het te druk hadden met kletsen. :P
En mijn vraag was aan jullie is zijn we klaar voor de B of niet?

Om te laten zien dat we vooruit zijn gegaan hier een foto van vorig jaar:

Afbeelding

En hoe het nu gaat:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 17s250.png

3.Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 46s154.png

4. Afbeelding

5. Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... m22s49.png

6. Afbeelding

7. Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 30s112.png

8. Afbeelding

9. Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... m16s21.png

10. Afbeelding

11. Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 04s253.png

12. Afbeelding

13. Afbeelding

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 22s150.png

14.Afbeelding

15.Afbeelding
En dan weer de laaste, kon het niet laten om nog even een sprongetje te maken!

http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... m27s66.png
http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 50s137.png

Bedankt voor het kijken :)

marvanill

Re: Draver @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:53

Om eerlijk te zijn vindt ik niet dat er heel veel is veranderd,
jammer dat je ook maar een foto laat zien van eerst,,
je paard loopt op de nieuwe foto's wel nog met spanning en jij zit er op sommige foto's best wel verkrampt op.. maar het zijn natuurlijk ook moment opnames

veel succes verder
xx

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:56

Ik zou je handen wat meer proberen te dragen, en de teugels korter pakken. Vooral op deze foto: http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... 0m33s3.png zie je heel erg dat je je handen op het zadel legt, en dat je contact wegvalt.

En centen ga je niet zoveel vinden daar hoor :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:57

Ik ga mee met bovenstaand berichtje. Ik zie (nog) geen ontspannen paard en ruiter. Let er verder op dat je je hakken uitdrukt en je handen draagt.

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:00

Leuk paard!

Wel leun je op sommige foto's teveel naar achter en op sommige foto's teveel naar voor. In galop zie ik je overigens ook een keer je voeten optrekken. De voorhand is inderdaad sterk en hij mag meer nageeflijk lopen. Je hebt dus nog wel het een en ander om aan te werken.

Of je klaar bent voor de B? Ik weet het niet... Je geeft zelf ook aan dat je oefent op het doorzitten. Het lijkt me dat je dat eerst onder de knie moet hebben... Aan de andere kant kan je wel weer veel leren van zo'n proef. Heb je les trouwens?

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:13

Bedankt voor jullie commetaar hier boven.

Het klopt ik zit echt bar en bar slecht eigenlijk om voor te schamen. Ik vind het zelf nog niet B waardig maar licht net op het randtje. Maar jullie moeten ook niet vergeten dat ik 3 maanden niet meer heb gereden en het paard ook heeft stilgestaan. Soms heb ik haar gelongeert en wel eens opgezeten maar dat was het maar licht werk.

Ja ik heb les :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:43

ik ga met je commertaar mee,
maar ik vind dat ze al een stuk minder op de voorhand loopt dan eerder.
omdat je al een tijd niet hebt gereden vind ik het nog niet echt B waardig,
maar ik denk dat als je een maandje door rijd het wel zou kunnen.
veel succes er mee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:45

Wat mij opvalt is dat het lijkt of je je onderbenen erg aanspant, wat ook de oorzaak kan zijn van een groot aantal van de spanningen, misschien eens op letten en proberen te verminderen?

Verder ziet het er goed uit hoor! :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:32

Het ziet er wel redelijk uit, vind alleen dat het paard meer ontspannen mag lopen! En je handen iets meer dragen. Gewoon lekker door oefenen en dan word het vanzelf beter!

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:40

Je zit er idd wel een beetje verkampt bij
Ook ben je aan het piano spelen
Voor de rest ook niet TE ver naar achtere gaan hangen
Maar succes en oefening baart kunst

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:44

Hoi, leuk dier heb je daar! Hoe oud is ze? Ze ziet er goed uit.

Vind wel dat je zadel erg ver naar voren ligt... Het zweetblad moet achter de schouder blijven, dit zorgt voor meer schoudervrijheid. Dus hup naar achter met dat zadel.

Succes!

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:55

Nog bedankt voor het commetaar hier boven.

Over mijn been aanspannen ik zie het ook, ik ben laast aan het oefenen gegaan met mijn been stil houden ik denk dat het daardoor komt dat ik zo ben gaat zitten, zou er op gaan letten als ik weer ga rijden.

Vind het zadel eigenlijk niet ver naar voren liggen hoor?

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:28

probeer niet te ver naar achteren te hangen

en in de galop moet jij echt je handen niet op het zadel leggen maar dragen.

Verder leuk paardje

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:35

Persoonlijk vind ik je niet fijn zitten, teveel in stoelzit.
Je bovenlijf te ver naar achteren, deze mag op 6 uur.
Je bekken mogen meer gekantelt worden naar achteren en je onderbenen meer naar achter.
En erstaat best veel spanning op je benen. Laat maar hangen...
Ga goed op je "middelste gat" zittten en je voeten in de beugels alos je staat (zonder druk)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:36

Dat je drie maanden niet hebt gereden zou geen excuus mogen zijn. Ik denk dat er heel veel bokkers is dat schuitje zitten met het weer of andere redenen. Normaal gesproken gaat het in drie maanden niet ineens zoveel slechter ;)

Wat mijn opvalt aan de foto's is dat je heel verkramt op je paard zit op sommige momenten. Veel spanning in je armen (gestrekt en niet netjes een knikje erin) en vooral bij de galop.
Foto 9 en 13 geven het goed weer dat je die spanning ook erg overbrengt op je paardje.
Daarnaast ben je erg hangerig in de houding. Probeer rechtop te gaan zitten.

Gelukkig heeft iedereen zo z'n leerpunten natuurlijk.
Dus ik zou zeggen, ga er lekker mee aan de slag en dan zijn jullie over een tijdje echt wel B waardig :j

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:26

Silence schreef:
Dat je drie maanden niet hebt gereden zou geen excuus mogen zijn. Ik denk dat er heel veel bokkers is dat schuitje zitten met het weer of andere redenen. Normaal gesproken gaat het in drie maanden niet ineens zoveel slechter ;)

Wat mijn opvalt aan de foto's is dat je heel verkramt op je paard zit op sommige momenten. Veel spanning in je armen (gestrekt en niet netjes een knikje erin) en vooral bij de galop.
Foto 9 en 13 geven het goed weer dat je die spanning ook erg overbrengt op je paardje.
Daarnaast ben je erg hangerig in de houding. Probeer rechtop te gaan zitten.

Gelukkig heeft iedereen zo z'n leerpunten natuurlijk.
Dus ik zou zeggen, ga er lekker mee aan de slag en dan zijn jullie over een tijdje echt wel B waardig :j

Even aanvullende info:
Ja het is drie maanden.. en de rest. Toen het paard is aangekocht (rond mei/juni 2009 geloof ik) is er de eerste maand veel mee gereden. Daarna is het paard getrapt en heeft anderhalve maand stilgestaan. Toen moest ze weer opgepakt worden.
Vervolgens zijn onze zadels gestolen, het heeft 2 maanden geduurd tot het passende zadel werd geleverd. Vervolgens heeft het paard weer een blessure opgelopen.. dus al met al wel een langere tijd dan 3 maanden (zeg maar gerust een half jaar).
Daarbij is het een draver die op de baan heeft gelopen, broodmager bij ons kwam en nogal wat rijproblemen gaf in het begin. Nu deze zijn opgelost is het rijden eigenlijk pas weer echt begonnen.
Ik vindt dat ze het nu weer super op pakt! Het paard heeft een conditie van 0,0 en het kost dan erg veel moeite om haar lopende te houden. Ze hing aan het begin ontzettend aan je hand.
Gelukkig is ze nu weer goed voorwaarts, en kan ze haar ook iets neerwaarts rijden.

Femke moet idd meer letten op haar houding zodat haar paard meer kan ontspannen. Maar daar is ze tijdens de lessen druk mee bezig. Daarbij heeft ze hiervoor een C-pony gehad dus is de overstap ook al een hele verandering (vandaar dat ze dus ook moet werken aan haar houding).

Het is in ieder geval een leuke combi! En ze gaat elke keer wel vooruit!