Ik heb gisteren (zaterdag 13 maart) voor het eerst met mn pony gesprongen. (heb hem sinds 19 oktober 2009)
Op buitenrit heeft hij wel eens een boomstammetje gesprongen, en bij zn vorige eigenaren heeft ie wel eens vrij gesprongen, maar nog nooit met iemand op zn rug. Ik zou graag willen weten wat ik kan verbeteren aan mijn zit. Zelf heb ik al een aantal punten:
1: RECHTOP ZITTEN!!
2. Handen meegeven in de sprong,
Hij slingert nog wat voor de sprong, maar dat is een kwestie van oefenen door veel kruisjes te springen
De 3e keer dat ik spring galoppeer ik aan, en dan weet ik even niet wat mijn handen aan het doen zijn, maar het lijkt niet of ik hem door ze openneer te bewegen mijn pony in galop kan krijgen.. ?
nouja, hier is de video
Een tijdje geleden had ik nog een topic geopend of er iemand was die wist hoe ik mn pony rustig kon krijgen omdat hij in galop altijd ging rennen. Zoals nu wel te zien is, is dat probleem opgelost
Op het filmpje zie je 2x een andere jongen springen. Ik heb geen bewerkingsprogramma dus kon m dr niet uitknippen, maar daar moeten jullie dan mr even overheen kijken
Oja, Uiteraard hebben we eerst ingereden en balkjes gedraafd en zijn we laag begonnen!
Ik ben benieuwd!!