Samaritan schreef:Wat me als eerste opvalt is dat er te veel binnenbeenstelling is (op de rechterhand), haar kontje zwiept naar binnen. dat vind ik wel een punt waar je aan moet werken. Dat vergt veel oefening, liefst onder goede begeleiding. Als je goed kijkt zie je dat dit ook effect heeft op jouw houding: je gaat met hem mee in je houding, door teveel je bovenlichaam te draaien. Let maar eens op je handen, de linkerhand leg je erg naar voren terwijl je jouw rechterhand juist bij je neemt. Dit is een natuurlijke reactie hoor, maar wel iets om op te letten, want mooier wordt het er niet van.
Wat voltes betreft: niet te vroeg stellen, precies op de letters rijden. Als je bij B start, ga je een meter voor B voorbereiden, bij B afbuigen en net na B van de hoefslag af. Als je bij E komt zorg je dat je net voor E de hoefslag weer raakt, zodat je bij E precies vier sporen op de hoefslag hebt, daarna weer van de hoefslag af. Zo krijg je mooie, ronde voltes. Probeer op de hoefslag de hoeken wat meer te pakken. Dat zijn kleine dingen waarmee je puntjes pakt in een proef. Probeer wat meer met je handen te dragen. Dat rijdt een stuk prettiger.
Linkerhand vindt ze moeilijker, of niet? Paarden hebben altijd een voorkeur voor linker- of rechterhand. Wat ik bij jouw paard zie is dat zij zijn hoofd moeilijk stil kan houden op die hand. Buigen vind zij op deze hand wat moeilijker, volgens mij. Ze neemt alles wat ruimer en een beetje onstuimig.
Al met al is het echt niet slecht hoor. De dingen die ik benoem zijn wel items die het oefenen waard zijn, denk ik. Als je die te pakken hebt is het rijden nog leuker! Maar je moet altijd dingetjes houden om aan te werken, anders is er geen bal aan. Succes!
dankje voor je reactie, onze letters in de bak kloppen niet hoor omdat onze bak geen officiele maat heeft dus daarom rij ik niet op de letter in deze bak. en ja de linker hand is bij haar veel moeilijker, maar ze buigt op allebij de handen wat moeilijker omdat de ruimte tussen haar kaak en haar nek kleiner is dan bij een ander paard waardoor ze niet goed haar hoofd kan knikken.
van de rechterhand daar ben ik me van bewust me hand moet wat hoger en minder rechterhand, ook draai ik me heup naar binnen, dat doen maa rheel weinig mensen en is ook moeilijk uit me te krijgen want dat is er zomaar ingeslopen en je ziet het wel maar als je aan het paardrijden ben voel je het niet.
maar alles wat je zegt klopt hoor, er word aan gewerkt