Tarzan, 1e wedstrijd (B proef)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Tarzan, 1e wedstrijd (B proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 13:54

Beste bokkers,

Na dik 3 maanden niet te hebben gereden door de strenge winter, heb ik toch 7 maart meegedaan aan de oefenwedstrijd in Echt.
We (m'n instructrice en ik) hebben Tarzan in 1 week tijd klaargestoomt voor de wedstrijd,
en dit heeft hij echt super opgepakt.

Even wat achtergrond informatie erbij:
Ik heb Tarzan een dik jaar geleden gekocht, en toen was er echt nauwelijks wat mee aan t vangen.
Na een aantal maanden gewoon werken aan de band, en waarna ik niet verder kwam met rijden,
heb ik me een goede instructrice gezocht.
Met haar samen zijn we weer bij het begin begonnen, omdat Tarzan eigenlijk verknald was door de vele eigenaren.
Zo liepen we in het begin tegen vele problemen aan, maar door dit rustig aan te pakken zonder te forceren
kwamen we steeds een stapje verder.
Hij kwam heel erg tegen de hand in, wat in het begin flink wat werk heeft gekost.
Vóórdat de winter begon zat de nageeflijkheid er nog niet helemaal in, hij kwam toch nog steeds zo met en met tegen de hand in.
Na de strenge winter hebben we weer alles opgepakt, en hebben we Tarzan in 1 week tijd heel fijn door kunnen rijden.
Hij wordt eindelijk soepel, en komt niet meer tegen de hand in :D

We reden in de B, en waren als 5e geeindigd met 191 punten, en trots dat ik was! :D

Hierbij het Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0k0qz3tZlNI

en foto's van na de wedstrijd
Afbeelding
Kampioentje van me :D

Afbeelding
Terug op stal, supertrots!

A_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:09

Mooie pony en goeie punten voor een eerste keer weer na een lange tijd niet rijden, daar mag je trots op zijn :D
In het filmpje zag ik wel dat je behoorlijk veel aanspoort. Zorg je dat je pony niet 'dood' wordt voor je been, dat zou sonde zijn! :(:)

Succes!

_Tarzan

Re: Tarzan, 1e wedstrijd (B proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 23:37

Dankjewel allemaal.

Dat 'aansporen' komt omdat ik mijn benen niet stil kan houden, hier word aan gewerkt!
Hij is namelijk al zo doof als wat voor het been, waar uiteraard ook aan word gewerkt! :D

@Niekj_Jente: de wedstrijd vond ik wel erg netjes georganiseerd!
en dankjewel :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:23

Ik kan niet zien of je met een zweepje rijd maar, daar kun je hem misschien af en toe wat mee aantikken zodat je niet hooeft te blijven aansporen.
Doordat je zo veel been geeft trek je je hakken ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:27

ziet er goed uit hoor! tja en let op je benen! niet elke pas aansporen ;)

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:53

Leuke pony!

Let erop dat je niet CONSTANT been aan het geven bent!, want als jij lichtrijdt doe je dat door te staan in je beugels, dat zul je af moeten leren, want je beugels zijn alleen ondersteuning. JIj zal op jouw eigen spierkracht moeten lichtrijden.

Verder zie ik op het filmpje dat hij behoorlijk over zijn tempo gereden wordt. Is dat expres?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:13

Ja, m'n benen ik weet het, hier word aan gewerkt, en ik hoop dat het er snel uit is!

Hij wordt niet over zijn tempo gereden, dit is gewoon een normaal tempo voor hem. Wel is het zo als ik hem maar gewoon z'n gang laat gaan dat ie in slaap gaat sukkelen.

Edit: het is trouwens een paard, iedereen denkt altijd dat 't een pony is haha!