Schimmel Ariyade VDW@ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonieee_

Schimmel Ariyade VDW@ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 12:18

Hoi hoi!
Voor de tweede keer mijn schimmel Ariyade VDW op bokt!
Eerst weer de informatie :list: :

Naam: Ariyade VDW (oftewel Arie)
Afstamming: UB40 x Argus
Leeftijd: Bijna 5
Niveau: B+9, L1 in training

Ik heb Ariyade nu krap een halfjaartje. Hij doet het super goed! We halen ook steeds goede resultaten. We mochten sowieso L1 starten, maar ben toch B gegaan. We vliegen door de B heen dus nu toch maar trainen voor de L1! Hij heeft af en toe nog wat moeite op de achterhand te blijven (en zo niet te gaan hangen in mijn hand). Verder heb ik nog wel eens uitstekende tenen en pianohandjes :D

De fotos:

beetje losdraven

Afbeelding

Drafje
Afbeelding

beetje spanning in de hals
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stapje
Afbeelding

De foto's zijn van 2/3 weekjes geleden.. inmiddels loopt ie al een stuk meer op de achterhand en minder onder me uit nog! :D

Ik ontvang graag tips dus brand maar los! :D
Laatst bijgewerkt door Leonieee_ op 13-03-10 12:47, in het totaal 3 keer bewerkt

DELVO_

Re: Schimmel Ariyade VDW@ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:47

Ziet er zeker niet slecht uit amai! sgoon beestje trouwens.

Tips ;

Blijven LACHEN :d
Je tenen steken vaak naar buiten
en soms loopt hij iets te opgekropt (in de zin van geforceerd), maar dit kan door momentopname zo lijken!
Jullie zijn goed bezig

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:49

Je beugels mogen wel een gaatje korten je staat
soms wel erg op je tenen.
veder ziet het er netjes uit

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

Oei oei oei, wat zit jij gespannen zeg!! Je rug is helemaal hol!!
Je moet 'zachter' worden in je houding, in je rijden, dan ontspant je paard ook, want ik vind het niet echt een prettig beeld geven zo, paardje is niet ontspannen in haar lijf.
Dus ontspan in je armen en schouders, hierdoor kan je ontspannen in je rug.

Dat lichtrijden is dat je licht uit je zadel 'veert' met de kadans van je paard mee.. Op een van de laatste foto's sta je zo overduidelijk in de beugels om te staan, dat het erop lijkt als je totaal niet met je paard 'mee' bent in het ritme, met de kadans van je paard. Voelen wat je doet, en ontspannen en zachter worden in je lijf. Ontspannen doe je ook door te lachen ;) .

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

Ik vond hem in je eerste topic spectaculairder denk ik. Hij liep toen meer opgericht en de achterhand ging meer mee, of vergis ik me? Hij wordt naar mijn gevoel wat hangerig, daarvoor zou ik veel schakelingen en met been rijden.
In elk geval, pracht van een paard :)

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 00:35

Ja ik moet zeggen dat hij ook best gespannen was die dag.. Maar ik zit eigenlijk altijd heel ontspannen op mijn paard, ik krijg er zelfs complimenten voor van vreemde mensen op wedstrijden enzo.. Dus ik weet niet echt hoe dat zo komt dan.. En die tenen, ik zei het zelf al, lastig lastig :D probleem is als ik mijn beugels korter doe dat dan mijn knieen voor het zadel uitsteken.. Dus dan zijn ze echt te kort.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 00:39

En over het hangen, wel grappig dat nu gezegd word dat dat erger is, terwijl hij nu juist met rijden super licht in de mond is.. Dat hangen zijn we zelfs bijna kwijt! Hoewel ik moet toegeven dat het wel zo lijkt op een van de eerste fotos. Achja blijven lachen.. Kan niet de hele tijd met een grijns op mn paard zitten he.. :D het is meer concentratie.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 07:34

Er zitten mooie stukjes tussen zo van de foto's te zien maar hij loopt soms wat te diep en op de voorhand. Veel schakelen en schijnovergangen rijden. Probeer zelf je schouders en armen wat meer te ontspannen, en vanuit je knieen ligt te rijden zodat je beter met je paard mee kan gaan.
Ziet er wel goed uit, succes

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 08:20

Ik reageer niet zo snel op een topic maar wil hier toch even wat kwijt..Wat een geweldig dier heb je zeg!! Wat een uitstraling..

Je heb een goede houding alleen jammer dat je zo gespannen zit..
Ik zou de beugels zeker geen gaatje korter doen.
Probeer iig aan je ontspanning te werken dan ga je het zeer zeker nog ver schoppen met je mooie paardje!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 09:45

Hm.. Nu ik even goed naar de fotos kijk lijkt hij hier inderdaad erg op de voorhand.. Ik zal binnenkort wat nieuwe fotos laten maken, want door veel overgangen en dergelijke is ie dat haast kwijt namelijk! Zal even voor recentere fotos gaan :D

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:25

Leuk paard!
Hij loopt inderdaad wat te diep op sommige foto's.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:08

Hij loopt soms op de voorhand,
en op de ene foto sruk je je hakken heel erg ver uit, en op weer een andere foto trek je ze op. Probeer je voeten stil te houden.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:51

Daar is knappe Arie weer :D .
Volgens mij vertekenen de foto's wat betreft het op de voorhand vallen, sommige zijn niet helemaal recht geschoten en daardoor lijkt het meer zo dan dat het echt zo is.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:12

Vooral de laatste 2 foto's valt mij erg op dat je benen helemaal afsteekt. Probeer je been er meer aan te houden. Verder, zelf lekker ontspannen gaan zitten.

Ik vind het op de voorhand lopen wel mee vallen. Zeker voor in de B of L. Dit moet geleidelijk aan wel getraint worden maar voor nu is het helemaal niet storend. Daarbij is dat ook altijd redelijk moeilijk te beoordelen vanaf een foto.

Daarbij wil ik nog even zeggen: Wat heb jij een prachtig mooi paard!!!

Beam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:13

wat een prachtpaard !

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:15

bedankt! :D ja mijn voeten staan niet altijd in de goede richting :o moet ik een beetje op letten..
ja op de foto's loopt hij voor de B/L niet eens echt te diep vind ik inderdaad.. helemaal als ik bedenk dat hij nu nog minder diep loopt :)

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:34

probeer je handen wat meer te knikken en niet je rug hol te houden.

Verder is het een erg mooi paard