Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kukkie schreef:Zorg in elk geval voor genoeg afwisseling. Dus ook buitenrijden, ook eens trailparcoursje of hindernissen, of een wandeling. Zodat het rijden in de bak een onderdeel van de dingen samen wordt, niet het enige (als dat het zou zijn). En hou de trainingen kort en krachtig.
__PSM__ schreef:Schakelen, en dan net zo lang tot het paard vooruit wil, dan rij jij het terug, wil het paard terugkomen, dan rijd je het naar voren... Eindeloos schakelen, tussen de gangen, maar ook in de gangen...
troi schreef:Tja, maar ondanks alle training zijn er volgens mij paarden die gewoon niet zo van het doorlopen zijn.. Als je van alles hebt geprobeerd en het blijft zo dan denk ik dat het een karaktertrek is en het nu eenmaal zo is..

vur schreef:Een paard heeft geen impuls. Voor impuls zorgt de ruiter. Een paard kan looplust hebben of niet. Heeft ie dat, dan blijft dat zijn hele leven een aandachtspunt. Dus heel bewust met je been omgaan. Geen resultaat is meteen dwingerder herhalen. En dat volhouden totdat ie vlijtig voorwaarts gaat. Blijf je elke pas duwen, wordt ie alleen nog maar slechter voor het been.
Hij is goed aan de hulpen, en dan de stemhulpen. Ik hoef maar voorwaarts te zeggen en hij verruimd en versnelt. En als ik easy roep dan komt hij weer mooi terug in tempo. Voorwaarts loopt hij ook, maar de "show" om het zo mar even te zeggen mist hij gewoon. Ninx schreef:troi schreef:Tja, maar ondanks alle training zijn er volgens mij paarden die gewoon niet zo van het doorlopen zijn.. Als je van alles hebt geprobeerd en het blijft zo dan denk ik dat het een karaktertrek is en het nu eenmaal zo is..
Dat denk ik soms ook. Je moet goed zoeken naar hetgeen je paard leuk vind om te doen. Wanneer een paard niet houdt van bakwerk of wedstrijden zul je dat toch tot op zekere hoogte moeten accepteren.... net zoals 'loperigheid' of het gebrek eraan...
Ik ben blij met hoe hij is! 
rakni schreef:ik sluit me aan bij mijn vriendin kukkie en bij PSM.
Ik heb bij het paard van kukkie gezien dat een keer flink volgas op de veluwe ook verschil gaf.
Bij mijn eigen paardje merk ik dat schakelen helpt, ook al is hij niet echt sloom, de impuls vanachteren mist hij wel vaak. Vaak vertrekken en weer terug terwijl je bv blijft draven.
En niet te saai maken.
Hou je bv ook van springen? En hoe gaat het dan buiten? Mag hij weleens heel hard achter een ander paard aan bv?