Hanna & Dorien @ Drentse kampioenschappen en Concours Beilen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorieeen

Hanna & Dorien @ Drentse kampioenschappen en Concours Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:20

Hallo,

Aangezien het vorige topic gesloten was omdat er niet genoeg info bij stond is hij hier nog een keer. :)
Hier weer een keertje een topic van Hanna en mij, dit keer met filmpjes van 2 wedstrijden.
Het ging wel goed. Alleen is ze soms nog niet echt goed voor het been. Daar zijn we hard mee bezig
in de trainingen. En verder mag ze nog wat meer gaan verruimen in de middengangen. Daar zijn we in
de trainingen ook hard mee bezig. :)
Hanna is een 15 jarige D-pony merrie, en waarschijnlijk een New Forest.
We rijden L2 en we mogen bijna naar 't M1 nog 2 puntjes.
Een poosje geleden had ik wedstrijd in Beilen, Daar haalden we 197 punten.
Dat was onze 2e keer L2.

We waren met de selectiewedstrijd voor de Drentse 2e geworden.
En op de Drentse kampioenschappen was Hanna hengstig, en ik zenuwachtig
maar het ging nog wel goed. Er was een hengst op het voorterrein aan het rijden
en die ging er vandoor en die vloog dus zo bij mij de ring in. O:) Gelukkig is
Hanna super braaf en deed ze daar niks op.
Dat resulteerde een 3e plaats met 196 & 194 punten! :D

Wedstrijd Beilen.

Drentse Kampioenschappen Bronneger.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en ik hoop op handige tips,
En mischien zien jullie nog iets dat Echt beter moet nog voordat ik M1 start.

Groetjes Dorien. :)

wake_up

Re: Hanna & Dorien @ Drentse kampioenschappen en Concours Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:45

Je hebt echt een hele leuke pony! :D Het enige wat me opvalt is inderdaad dat ze inderdaad wat beter voor het been mag, en je mag met het doorzitten je benen wat stiller houden. :) Ik denk dat je vooral heeel veel moet trainen op overgangen, verruimen, iets verzamelen, en als je pony gevoelig is voor de zweep, kan je ook met kleine tikjes af en toe de achterhand er meer bijhalen :) Alvast succes voor het M1! :)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:00

Ja dat ik m'n benen stiller moet houden was ik me inderdaad van bewust, alleen ik heb nogal lange benen voor m'n pony, & m'n zadel. M'n knieeen zitten helemaal onder de kniewrongen. O:) Dus vind ik dat nog erg moeilijk. Ik heb het idee dat ik op het 2e filmpje m'n benen al iets stiller hou.

Bedankt voor je berichtje! :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:03

scheelt denk ik ook al als je pony beter aan het been is, kan je zelf wat minder doen. en straks als je wat verder bent nog in de training en het achterbeen erbij komt wordt het ook makkelijker. Desnoods zou je een keertje aan de longe moeten oefenen, dat jij eropzit. dan hoef je jezelf minder met je paard bezig te houden en kan je je meer focussen op je zit, en in sommige gevallen wil dat ook nog wel eens helpen.
Maar ontzettend storend is het niet, je houding is verder heel netjes :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:39

Wauw, wat ziet dat er fijn en licht uit! Super, vond het heerlijk om naar te kijken!
Grappig, ik vind de pony helemaal niet zo slecht voor het been. Vind op de filmpjes dat de pony scherp reageert op zowel zit als benen, alleen de middendraf is nog niet zo ruim. Dat los je, zoals hierboven al gezegd, op met overgangen, maar dan meer om het achterbeen onder te laten treden en de schouder losser te laten worden, niet expliciet het scherper worden. Heb ook het idee dat linksom wijken wat moeilijker gaat dan rechtsom, of vertekent het beeld dat?
In ieder geval gefeliciteerd met de punten, dat gaat hartstikke goedkomen in het M1. Wees er maar trots op, heel mooi!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:17

Woow, haha bedankt! :D

Ze kan eigenlijk ook niet uitstrekken, in het weiland doet ze dat ook niet. Toen kreeg ik een tip van een jury om haar lang en laag te rijden zodat de rugspier oprekt, en dan kan ze makkelijker uitstrekken.

Dat van het wijken dat vertekend een beetje denk ik. want wijken voor het linker been gaat juist makkelijker. :)
Ze is opzich in overgangen van stap naar draf en van draf naar galop wel goed aan het been, alleen als ik bijvoorbeeld wat naar voren wil dan reageerd ze wat traag....

Bedankt! :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:59

:wow:
Dorien, je hebt Hanna echt onwijs lekker aan het lopen! Inderdaad lekker ontspannen en licht. Heerlijk om naar te kijken! Wel zag ik naar mijn idee soms 'spanning-momentjes'. Maar dat loste jij zelf al erg snel op. Eigenlijk viel het dat jou benen zo bewegen pas op, toen het hier was gezegd. Toen ben ik delen van de filmpjes terug aan kijken en toen viel het mij op. Dit is denk ik gewoon puur oefenen oefenen en nog een oefenen. Ik heb er zelf ook last van, en het is bij mij naarmate de jaren flink verminderd. Verder heb ik eigenlijk niet veel commentaar, het ziet er lekker uit, jullie lopen ontspannen en ze doet het erg goed! Jullie komen er zeker wel :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:59

Ik vind het er eigenlijk ook heel fijn uit zien... Heel licht en soepel...... Heerlijk droog moment als dat paard binnen komt lopen en jij gewoon rustig door rijd alsof er niets aan de hand is +:)+ Respect!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:22

Bij het tweede filmpje valt het me op dat je heel erg kapstoktenen hebt (aan het begin teminste. Daarna loopt het filmpje vast bij mij :+

Verder vind ik het er super uit zien. Echt een superleuke pony ook!

Gerbriichh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:05

Het is een heel netjes, de proef. Fijn ook dat je pony gewoon bij je bleef toen dat meisje erbij kwam haha. Ik vind wel dat het iets spectaculairder mag. Gewoon iets meer pit. Succes met trainen!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 13:41

Dat ik kapstoktenen heb klopt inderdaad, O:)
Bedankt allemaal. :)

Ja klopt het mag allemaal nog net wat meer, maar daar zijn we ook al op aan het oefenen, dat ze ook echt gaat veruimen/strekken. :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:52

Je hebt een hele mooi stille zit. Ook met doorzitten, ziet er heel fijn uit. Probeer alleen je been mooi stil te houden en je handen ook. Soms zie je ook dat je ene hand wat hoger komt dan de andere. Als tip zou ik zeggen; probeer nog meer verschil te tonen in de middengangen. Arbeidstempo en dan meer verruimen en ook duidelijk weer terug nemen.

Ga zo door! Je doet het heel netjes!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:21

sorry sorry sorry :D ze zegt tenminste wel sorry :Y)
Het ziet er netjes en constant uit, valt me op dat je met lichtrijden je benen wél netjes stil hebt, je kunt het dus wel :P Voor de rest heb je een zeer nette en rustige houding :j

Ik zou lekker veel schakelen met je pony, in draf bijna naar stap en weer actief weg. Terugnemen voordat ze op de voorhand valt en dat dan herhalen,
succes verder!