Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_sabinee schreef:Ze heeft een lichte training...hoogstens een half uurtje en dan veel stap en draf werk en een beetje verzamelen en wijken zo zwaar is dat niet tenminste niet voor haar ze kan veel meer aan.
kiwiwitje volgens mij heet dat idd zo weet het ff niet meer het is op(is op aanrade van me instructrice)
Ja nou dat laatste wat jij zegt denk ik dus ook maar dan hoe moet ik dat oplossen??
Da is al geweest omdat ze ingeent moest worden toen is ze nagekeken en de tanden ook gedaan.
Ze heeft de hele winter dagelijks buiten gestaan van 9 tot net voor het donker in sneeuw kou alles ze gaan altijd na buiten.
buitenritten kan niet ze is niet verkeersmak:(
_sabinee schreef:Kijk ik wil wel een buitenrit maken maar bij mij is dat niet echt iets zit aan een weg waar ze 80 rijden en ze komen net even voor de stal terug van 2 baans dus als het 100 is kan het maar zo net zo goed...ze rijden altijd te hard.
Dus dat heb ik al uit mijn hoofd gehaald.
petitparis: ja dat is mij al een aantal keren gezegt erop en dan met zweep erachter aan want dit is een JAZZ streek zeggen ze dan.
maar ik wil weten of er niet iets heel anders speelt al zou ik niet meer weten wat...
kiwiwitje:
ik stap na het longeren altijd erop en dan lekker uitstappen met lang teugeltje 10 min 15 min zelfs dan loopt ze geen linksom gaat ze stil staan..gelijk slaan met het hoofd en en zich bol maken van geef zo een bok
_sabinee schreef:ik he b ff in je profiel gespiekt......woow wat een mooie paarden:D
kun je me via pb wat meer info geven over haar?
ik wil mijn paardje ook echt nooit kwijt doen hierdoor namelijk probeer alles
eva1979 schreef:Hoi,
Ik denk dat je paardje het rijden nu associeerd met die zware training van die dag!
Ga lekker met haar wandelen buiten wordt ze gelijk verkeersmak van!
Beetje longeren en na een tijdje er weer eens rustig op. Veel grondwerk, als het bij mij niet goed gaat zweer ik bij grondwerk! Altijd.
Paardrijden is geen vorm van de baas willen spelen (dus flink slaan gaat ie zeker associeren met het negatieve en wordt het alleen maar erger!!!) Het is een samenwerkingsverband tussen 2 partijen.
SUCCES!
appelflap2 schreef:eva1979 schreef:Hoi,
Ik denk dat je paardje het rijden nu associeerd met die zware training van die dag!
Ga lekker met haar wandelen buiten wordt ze gelijk verkeersmak van!
Beetje longeren en na een tijdje er weer eens rustig op. Veel grondwerk, als het bij mij niet goed gaat zweer ik bij grondwerk! Altijd.
Paardrijden is geen vorm van de baas willen spelen (dus flink slaan gaat ie zeker associeren met het negatieve en wordt het alleen maar erger!!!) Het is een samenwerkingsverband tussen 2 partijen.
SUCCES!
zeker nog nooit een jazz gehad
appelflap2 schreef:nou wel bij die van mij en ik ben blij dat ik het gedaan heb want sindsdien zijn we vriendjes ik had hem ook terug kunnen brengen maar dan zou hij naar de slager gegaan zijn.....
wat denk je dat hij beter vond? een pak op zijn broek of dood op zijn 8e?
het is vreselijk om te moeten doen maar soms is het echt gewoon nodig en mijn ervaring met meerdere jazzen is toch wel dat ze daarna voor je door een vuur gaan
wel moet ik erbij vermelden dat dat allemaal door de mens verknalde verknipte dieren waren gewoon omdat ze te lief waren. toen besloten ze een stapje verder te gaan tot de lieve "paardenliefhebbers" zo bang voor ze werden dat een ander het maar moet opknappen. en dan moet je voor je eigen veiliheid soms rigoreus aanpakken.