Duncan is een welsh cob van bijna 4 jaar. Afgelopen zomer hebben we hem zadelmak gemaakt en nu zijn we hem weer rustig aan het oppakken.
Hij vind het nog erg moeilijk om netjes over de rug te dragen en dus werd gister de les besteed aan balkjes lopen.
Eigen commentaar is natuurlijk mijn houding! Ik moet duidelijk meer opstrekken en die tenen
. Verder wellicht op sommige foto's mijn teugels net iets meer oppakken, maar ik ben liever te zacht in zijn mond in dit stadium dan te streng...Nog een kleine info over mijn zadel want daar zullen ook wel veel mensen nieuwsgierig over zijn.
Duncan heeft een moeilijke bouw voor een goed zadel. Hij heeft een platte ronde rug en geen schoft. Daarnaast is ie nog steeds iets overbouwd, een bolle buik en een zeer kort rugje. Daarbij komt nog dat ie voorlopig nog niet is uitgegroeid... Verwisselbare boom en zeer kort zadel waren dus de twee voornaamste eisen. Uiteindelijk zijn we hier op uit gekomen. Dr komt ooit een dressuur zadel maar voor nu is het goed passen/liggen (en functioneel aanpasbaar aan zijn groei) belangrijker dan het plaatje.
Dan nu de foto's!
Even instappen

Eerst een balkje, duidelijk we balkjes gaan lopen...

Daarna met twee balkjes

Wat later en nog meer balkjes

Paar tellen later

En zo gaat ie daarvan lopen

Ohhh mijn houding
Bedankt voor het kijken!
maar dat kan je zelf ook allemaal wel bedenken.