Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CLND schreef:Met mijn verzorgpaard (Fries) heb ik hetzelfde probleem!
Door eerst de hoek te vermijden, veel oefeningen te rijden en dan steeds dichterbij de 'enge' hoek te komen, reageert hij niet meer zo heftig... Doet hij dat wel, dan rijden we in draf naar de hoek, zetten we hem stil in de hoek en dan vanuit halthouden gelijk weer in draf verder... Heb je zoiets al eens geprobeerd?
Ik hou dit onderwerp even in de gaten, ik ben benieuwd naar andere tips!
Aria_zz schreef:Er even aan de hand naar toe gaan? Even wat schriktraining doen? Als mijn paard dat doet is het meesta de combi van bang zijn en tegendraads zijn, dan moet ik mijn buiten teugel er goed bij houden, binnen been aanleggen en hem er zo stukje bij beetje steeds dichter bij brengen. Meestal is het dna na 3 rondjes opgelost.
Veel succes
OneDesire schreef:Mijn paard wil ook nooit langs 1 bepaalde hoek van de bak. Bij hem werkt het beste negeren. Gewoon doen alsof je neus bloedt en door rijden. En zeker niet naar de hoek kijken, maar naar de richting waar je naar toe wil. Verder rij ik telkens een kleine volte op het moment dat hij er al op wil gaan fixeren. Overigens begin ik altijd aan de andere kant van de bak en ga geleidelijk die kant uit. En iets wat erg moeilijk is, maar wel werkt: ontspannen blijven zitten.

Nee geintje!