Beauty 4 jarige toppertje @t work na goeie tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Beauty 4 jarige toppertje @t work na goeie tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:35

nou ik wou nog even foto's plaatsen van mijn 4 jarige merrie
Johnson X Aktion
1.82
merrie dus
B dressuur
nu 10 maand bij mij:D.. toen ze kwam was ze nog groen:P
heb haar zelf ingereden.. en heb sinds kort les waar we ook wat mee kunnen..
we zijn nu voornamelijk bezig met het voorwaarts rijden en wat sneller aan het been..
en overigens gaan we op 1 mei onze eerste officiele debuut maken!!:P

verbeter puntjes....

mijn houding..
mijn handen af en toe...
en iets meer actie van achteren...

vorige topics
[RIJ-ITP] Beauty en ik paar maandjes verder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijn hjouding egt te erg.. werd gelanceerd door mijn bommetje:O

Afbeelding

dit was de 4e keer op wedstrijd ofsow.. ze was erg gespannen in de bak.. deuren die knalden bij de jury enz enz..

Delaja

Re: Beauty 4 jarige toppertje @t work na goeie tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:48

Beetje apart maar zal wel verwijderd worden...

On-Topic: TS ik vind het er redelijk netjes uitzien, zeker als je bedenkt dat ze nog groen was toen je haar kreeg!
Blijf wel op je eigen houding letten, ik zie te weinig knik in je armen en je kukelt inderdaad naar voren maar dat weet je al van jezelf!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:22

klopt indd van die knik in me armen.. normaal heb ik het wel maar moest nu toch echt haar zooo veel inhouden.. omdat ze zich zooo sterk maakte... dat het idd nergens op leek mijn houding hehe...
loopt je paardje eindelijk goed:P loop je met je houding te klungelen:P

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:55

Probeer je arm meer langs je lichaam te houden.

Succes verder!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:25

thnx zal er om denken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:27

Ik vind het er netjes uit zien, persoonlijk zal ik haar wat meer van achteren willen zien lopen, nu krijg je het duik effect een beetje, op de laatste foto lijkt het ook dat ze aardig sterk is, wat ook een gedeelte van je houding kan verklaren. Ook zal ik persoonlijk wat meer lengte buiging willen zien in voltes en wendingen. Even een tip, Ga veel slangen voltes rijden of kleine achtjes op jou tempo, laat haar op jou wachten. Jonge paarden worden vaak sterk om onder het werk uit te komen, vaak houden ze ook op een hand vast, of kunnen ze zich blokkeren, en fijn gaan hangen. Dit kost jou alleen maar meer moeite. Met die slangenvoltes of 8tjes steeds te herhalen, hou je je paard aan het werk, je vergeet zijn sterkte, en laat zelf ook los.

Verder vind ik het er netjes uit zien, en zie dit als een tip en niet als "commentaar"

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 15:44

Navidad schreef:
Ik vind het er netjes uit zien, persoonlijk zal ik haar wat meer van achteren willen zien lopen, nu krijg je het duik effect een beetje, op de laatste foto lijkt het ook dat ze aardig sterk is, wat ook een gedeelte van je houding kan verklaren. Ook zal ik persoonlijk wat meer lengte buiging willen zien in voltes en wendingen. Even een tip, Ga veel slangen voltes rijden of kleine achtjes op jou tempo, laat haar op jou wachten. Jonge paarden worden vaak sterk om onder het werk uit te komen, vaak houden ze ook op een hand vast, of kunnen ze zich blokkeren, en fijn gaan hangen. Dit kost jou alleen maar meer moeite. Met die slangenvoltes of 8tjes steeds te herhalen, hou je je paard aan het werk, je vergeet zijn sterkte, en laat zelf ook los.

Verder vind ik het er netjes uit zien, en zie dit als een tip en niet als "commentaar"

je hebt helemaal gelijk ... kleine voltes en slangevoltes rijd k ook altijd en ze is normaal ook heel flexibel in dr lichaam maar t was zooo bommetje haha niet normaal.. enik hield haar te veelin van voren om geen race partij te krijgen hahah.. mja dan krijg je indd dat duik effect en te weinig achterhand.. achteraf had ik haar misschien beter kunnen laten lopen...

thnx voor de tips

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:26

Beauty_J schreef:
klopt indd van die knik in me armen.. normaal heb ik het wel maar moest nu toch echt haar zooo veel inhouden.. omdat ze zich zooo sterk maakte... dat het idd nergens op leek mijn houding hehe...

Dan moet je juist niet gaan inhouden. Rijd voorwaarts en geef lucht, dan komt je paard vanzelf terug. Hoe meer jij gaat zitten terugwerken met je hand, hoe heter en loperiger je paard wordt.

A_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:29

KarinvdM schreef:
Beauty_J schreef:

Dan moet je juist niet gaan inhouden. Rijd voorwaarts en geef lucht, dan komt je paard vanzelf terug. Hoe meer jij gaat zitten terugwerken met je hand, hoe heter en loperiger je paard wordt.

Mee eens!
Het klinkt tegenstrijdig, maar het helpt echt!
Nu durf ik ervoor te wedden dat je spierpijn had toen je afstapte (of de dag erna) en dat is juist niet de kunst v/h paardrijden.
Ik neem me altijd voor, 1 kilo in de hand.. meer niet!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:01

Beauty_J schreef:
je hebt helemaal gelijk ... kleine voltes en slangevoltes rijd k ook altijd en ze is normaal ook heel flexibel in dr lichaam maar t was zooo bommetje haha niet normaal.. enik hield haar te veelin van voren om geen race partij te krijgen hahah.. mja dan krijg je indd dat duik effect en te weinig achterhand.. achteraf had ik haar misschien beter kunnen laten lopen...

thnx voor de tips

Probeer haar eens te laten wachten op je, het is een jong paard waar je heel consuquent met geduld mee bezich moet zijn. Ga bij het instappen al gelijk een paar keer achter elkaar halthouden, Dan draaf je weg, en als ze dan actief weg draaft doe je zon 5 tot tien drafpassen en ga je weer terug naar stap, en dit herhaal je meerdere keren. Uiteraard tussen door ook weer een keer halthouden. Wees niet te gefixeerd op de voorkant, dat komt vanzelf wel. Mocht ze bijvoorbeeld op links vastpakken bij normale en licht druk, geef je met de linkerhand wat meer lucht en vraag je met rechts iets meer door, uiteraard op vriendelijke wijze. Zoals ik al eerder aangaf, met veel slangenvoltes en achtjes en het laten wachten, gaat dat het beste.

Jonge paarden proberen vaak onder het werk uit te komen doormiddel van zich sterk te maken, En dat moet jij zien als een spel, een spel wat je moet oplossen, en wat uiteindelijk een puur samenspel word.

Wel ziet het er al weer een stuk netter uit als de vorige keer.

Succes

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:49

het werkt!!!

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:41

probeer in de wendingen recht boven je paard te blijven zitten, in zie je steeds weer naar binnen hangen.
nergens voor nodig :D

En in de galop probeer wat rechter te blijven zitten.

Verder leuk stel

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:41

Hele leuke combi! Probeer zelf rechtop te zitten en je handen langs je lichaam te laten hangen! Ik kan aan je foto's goed zien dat je paardje wat gespannen is, ontspan zelf! En heel veel km maken, dan komt het vanzelf!

Succes

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 14:10

mijn houding weet ik... haha