fries en middendraf :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

fries en middendraf :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:11

hoi,

ik heb een echt friezenprobleempje.
als ik mijn middendraf rij, trekt hij zn benen op ipv uitstrekken.

hoe is dit optelossen??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:20

In het begin: tempo maken!

Dan moet ie namelijk ook wel grotere passen maken. Later kan je hem dan weer meer bij elkaar rijden en met meer controle.
Het wordt ook beter als de achterhand sterker wordt.
Als ze het strekken eenmaal begrijpen kan je tempowisselingen in de middendraf gaan rijden om ze meer ophet achterbeen te krijgen, maar ze moeten het eerst gaan doen.

Bij mijn welsh cobs (bewegingsvorm ongeveer als een fries) was dit in het begin ook echt een probleem, knieen tot onder hun kin maar strekken ho maar. Met veel oefenen verbetert het wel.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:22

tja, als het op te lossen is
ontspanning en goed over de rug houden.
in het begin niet te veel willen, tevreden zijn met een kleinere reactie voor een paar passen.

meer tempo wil zeggen sneller en niet groter, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:24

Ik reed weliswaar geen Fries, maar wel een "gewone" pony die ook totaal niet kon uitstrekken.
Wij zijn gaan oefenen met balkjes in de bak. Eerst op een gewone makkelijke maat en langzamerhand steeds een stukje verder uit elkaar. Zo leerde hij in elk geval de spieren te gebruiken, en ging het zonder balkjes ook veel beter.
Wat ook goed werkte was oefenen op buitenrit, dan wilde ponylief van zichzelf al wat groter draven.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:27

Ze moeten het wel ook snappen, en dat doen ze vaak niet: bij meer impuls gaan paarden die het been meer heffen dan voorwaarts grijpen, juist stampen. Vooral als daar nog dat typische niet dragen en onderbrengen, maar stuwen van het achterbeen bij komt. ;)

Bij spanning wordt dat nog erger, dat klopt, dus telkens terugvragen naar over de rug lopen moet natuurlijk altijd.

Maar ren zelf maar eens een berg af, je gaat vanzelf grotere passen maken.