Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

iemand anders de schuld geven vind ik de makkelijkste weg en niet netjes. fargo schreef:Tips om het scheef zijn weer te herstellen zijn bijvoorbeeld het rijden van schouder voor op beide handen. Op voltes rijden en de voltes groter en kleiner maken. Op rechte zijdes schouder buitenwaarts rijden. Stukjes wijken voor het been op beide handen zodat paard op beide kanten oprekt en soepel is.
Tempowisselingen op lange zijdes. Slangenvoltes rijden waarbij je paard goed mee laat kijken en buigen.
NB: Evenveel rijden op beide handen en dezelfde oefeningen op beide handen doen zodat beide kanten zich verder ontwikkelen..
Loody schreef:Fargo heeft je goede tips gegeven, misschien heeft je verzorgster dat wat minder gedaan of niet...(das helemaal niet erg) je kan met je verzorger/bijrijder dat soort punten toch bespreken? en waarom rijdt je verzorger nu niet meer dan? omdat jij gezien hebt dat ze aan het plukken was??
Maar ik snap je ook niet helemaal..in je openingspost schrijf je dat Profs en dergelijke het ook niet voelen of niet echt...
ik denk eerder dat het aan jou ligt .niet verkeerd opvatten. als je een paar dagen of langer niet gereden hebt dan moet je zelf altijd weer even wennen....