Utah (v Metall) L1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Utah (v Metall) L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:33

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk nog nooit een HAW topic geopend maar het leek me wel even leuk.
Deze winter heb ik maar 1 a 2x per week gereden want moest de hele tijd met de trailer naar de manege dus de bespiering moet weer wat komen, ben nu sinds een paar dagen weer fanatiek bezig. We rijden wedstrijden op L1 niveau we hebben nog maar 2 puntjes nodig voor de L2.

Losdraven
Afbeelding

Wat aan het werk zetten op de diagonaal
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Middendraf, hierin wordt ze links wat sterk en maak ik even een ophouding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Omdat we nog maar een paar dagen weer echt aan het werk zijn zitten er nog niet echt oefeningen (zoals wijken en schouderbinnenwaarts) bij die houden jullie nog te goed :+

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:45

ziet er goed uit
soms lijkt 't wel of je beetje pianohandjes hebt
maar dat kan ook aan mij liggen.

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:52

Volgens mij vallen die pianohandjes wel mee. Vind dat je een nette houding hebt!
Alleen op de eerste foto zie ik je wat naar voren vallen. ;)

quiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:01

Erg leuk paard!
Ziet er vrij goed uit allemaal.
Ik zou hem alleen een klein tikje opwaartser rijden, iets zijn neusje eruit.
Zit jouw bit wel helemaal goed? Hij heeft zijn mond open op de galop-foto. Plaats je handen iets lager, dan kom je vriendelijker door naar zijn mond!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 20:37

quiet schreef:
Erg leuk paard!
Ziet er vrij goed uit allemaal.
Ik zou hem alleen een klein tikje opwaartser rijden, iets zijn neusje eruit.
Zit jouw bit wel helemaal goed? Hij heeft zijn mond open op de galop-foto. Plaats je handen iets lager, dan kom je vriendelijker door naar zijn mond!

Je hebt helemaal gelijk hoor, alleen het paardje was in het begin nog al heftig dus braaf ons proefje kunnen rijden was prioriteit. Nu ben ik er wel steeds meer mee bezig (moet ook van mn instructrice :+ ).

Mijn bit zit wel goed alleen ze wordt beresterk in die galop. Daar moeten wij nog heel veel aan verbeteren.

@ Lizz klopt dat heb ik altijd met losrijden, best stom O:) Nog een aandachtspuntje!

Sophie_v

Re: Utah (v Metall) L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:15

Ziet er goed en vriendelijk uit. Vind je houding ook netjes. Van mij zou hij inderdaad ook iets opwaartser mogen, het lijkt nu of hij soms een beetje zwaar is in je handen. Maar dit gaat vast beter wanneer je wat vaker en regelmatiger kunt rijden. Veel succes nog samen!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:45

ik denk inderdaad ook dat hij best heel zwaar is in de hand probeer door impulsiever te rijden en voorin hem los te kneden je paard veel losser te maken let op dat hij niet sneller gaat lopen als je been geeft hou dat tegen met je zit dan word hij ruimer en dan maak je de voorwaartse drang die hij heeft losser voorin

Huppelkut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:11

ik zou niet voorin gaan kneden. flink de gas erop heeft bij die van mij gewerkt. als ik merkte dat ie zwaar werd maakte ik hem voorwaartser. verder probeer hem wat te laten ontspannen.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:13

Huppelkut schreef:
ik zou niet voorin gaan kneden. flink de gas erop heeft bij die van mij gewerkt. als ik merkte dat ie zwaar werd maakte ik hem voorwaartser. verder probeer hem wat te laten ontspannen.

idd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:00

appelflap2 schreef:
ik denk inderdaad ook dat hij best heel zwaar is in de hand probeer door impulsiever te rijden en voorin hem los te kneden je paard veel losser te maken let op dat hij niet sneller gaat lopen als je been geeft hou dat tegen met je zit dan word hij ruimer en dan maak je de voorwaartse drang die hij heeft losser voorin

Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Maar allles in praktijk brengen is soms nogal lastig :o Ben er wel hard mee bezig in ieder geval, krijg les van Loes Corsel. Dit is mijn eerste eigen paard waarmee ik echt wedstrijden mee rijd. En het is best een lastig paardje om op te leren want ze wordt heel snel (te) heet. Maar beetje voor beetje krijg ik wat meer ervaring en heb nu goed les dat is ook heel belangrijk.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:05

Leuke foto's! Het ziet er wat mij betreft netjes uit. Dat sterk worden is inderdaad lastig. Leuk om te zien dat ie een typische Metall uitstraling heeft! Ik hoop dat het weer beter blijft en dat jullie weer lekker aan de slag kunnen! :)

A_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:35

Ik vind het er erg ontspannen uitzien, super!
Voor de rest zijn jullie een leuk stel, maar had je het niet verschrikkelijk koud in een t-shirtje? :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:27

A_J schreef:
Ik vind het er erg ontspannen uitzien, super!
Voor de rest zijn jullie een leuk stel, maar had je het niet verschrikkelijk koud in een t-shirtje? :+

Haha ik begon met een trui, maar ik krijg het altijd zo warm, na het rijden wel snel weer de trui aan hoor :o

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:32

jeehjj!! wat een leuk stel zeg.. enne nette houding!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:24

Ik vind het er allemaal erg leuk en vriendelijk uitzien! Je zou haar, zoals hierboven al vermeld, iets opwaartser kunnen rijden. Het ziet er goed uit, leuke combinatie! ;)
Je houding vind ik netjes, alleen naar mijn idee zou je je arme iets meer mogen dragen op sommige foto's.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:31

Wat een mooie combinatie zeg. :) Ze mag inderdaad iets meer opgericht gaan lopen maar het ziet er al erg goed uit!

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:51

Mooi paard,
alleen loopt hij volgens mij net iets te diep op sommige foto's

xxx

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:34

Ziet er al goed uit!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:18

Ziet er mooi actief uit... let er op dat hij niet te diep loopt.. maar dat is beter dan te opgekropt..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:20

Leuke combi hoor :j ,
alleen op de fotos lijkt het een beetje hangerig,
hij loopt soms echt ietsjes te diep, dan word ie sterker toch? :)
houd hem dan lekker actief en voorwaarts.
Handen wat hoger en het neusje komt vanzelf op de loodlijn.
verder netjes, ga zo door :D

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:56

ik vind het er erg fijn uitzien ! leuk om naar te kijken
je ziet mooi rechtop !

groetjes

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:31

Huppelkut schreef:

Ik ben het hier niet helemaal mee eens :o Ik neig ook meer naar het advies van appelflap2. Dit paardje heeft de neiging om er aan de voorkant een beetje uit te drukken en als je dan voorwaartser gaat rijden dan gaat ie van achteren stuwen en al dat voorwaartse dat rij je dan weer rechtstreeks je handen in en wordt ie alleen maar zwaarder. Hij moet leren om los van je hand af te lopen, op zijn eigen benen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:21

Volgens mij moet je maar zoveel drijven als je in je hand kunt verwerken. Loopt je paard al in je hand en op de voorhand, drijf je daar over het algemeen alleen nog maar meer druk in je hand en op de voorhand. Als je al meer been geeft, moet je de teugels los gooien om hem in ieder geval te leren op eigen benen te lopen. Dat zal in het begin niet zo makkelijk zijn want als je niet snel genoeg loslaat, dan zal ie nog lager naar je hand gaan zoeken omdat hij deze nog steeds voelt. Dus je moet jezelf erg goed concentreren en sneller ingrijpen als ie in je hand loopt. Dus veel sneller ontspannen in je hand zodat hij er niet in kan gaan lopen. Pas als ie daar netjes vanaf wil blijven, dan kun je nog meer gaan toedrijven met een geopende hand. Als ie weet dat je hand daar beneden niet is, dan zal ik zich gaan oprichten omdat ie anders op zijn snufferd gaat. ;)