sins ort doet mijn paard raar met het hoofd de doet eerst haar rechteroor strak naar achteren kantelt haar hoofd en schud er ook soms nog eens mee. ik weet niet wat ik hier mee moet doen.
hoofdstel past goed bit is goed gebit is 3 a 4 maanden geleden na gekeken en behandelt zadel is nieuw en licht goed
het is ook maar af en toe gisteren 30 min gereden en niets aan de hand vandaag 20 min aan het rijden en linksom in galop begint ze der opeens mee en het gaat dan lang door zodra ik rechts wat meer druk wil hebben begint het of word het erger als ik dan wat doe gaat het over in een paniek actie en is ze niet meer te rijden
ik rij ze eigelijk altijd rond en laag en lekker over de rug zodat ze lekker ontspannen is heeft dan ook een lekker schuimbekkie aan bijde kanten
ik ben een beetje het einde zoek aangezien de paniek vaak over gaat in super hard rennen en durf ik dus niet mer zonder slof (hangt los komt er alleen bij als ze sterren gaat kijken)of met borstuig met martingaal eraan ik wil hier graag vanaf want op de wedstrijden mag het ook niet
ik hoop dat jullie mischien nog tips hebben zodat ik het kan proberen ik zou het me god niet weten waar het aan zou kunnen liggen
Nou mijn pony deed het wel eens als ie last had van zijn oor.. Er zat dan veel oorsmeer ook in en als ik aan zijn oor kwam draaide die meteen zijn hoofd naar me toe zo van ja, daar.. Kan toeval zijn, maar het was de enige verklaring die ik altijd kon vinden hiervoor.. Ik ging dan met een doek om mijn vinger zijn oor schoonpoeren en dat vond ie altijd heerlijk
bedankt voor de hint/tip maar zip der oren knip ik altijd uit en mag zo ook gewoon aan de oren zitten maar als ze dan zo raar doet mag dat opeens niet
ik ga zo naar stal en ga gelijk kijken
hope1898
Geplaatst: 09-03-10 20:07
tja als een paard het hoofd kantelt en haar oor strak naar achteren trekt is er toch vaak een probleem met het gebit maar dit heb je al na laten kijken, het kan ook zijn dat ze last van haar oor heeft, misschien oormijt of een infectie ook willen paarden met gevoelige/pijnlijke ruggen dit gedrag nog wel eens vertonen.
zigoteau
Geplaatst: 09-03-10 20:15
hoi, Dat is nu precies wat mijn paard ook doet. Meestal begon ze er mee bij het doorzitten of bij het aan galoperen. We hebben een osteopaat haar laten behandelen en de tandarts heeft haar gebit gedaan. Nu is het over. over 2 weken komt de osteopaat nog een keer terug voor een nabehandeling. Wat het nu precies was is eigenlijk nog niet duidelijk.
ik zit er nog maar eens over na te denken om der gebit nog eens te laten doen des noods door een andere tandarts ze is altijd al wat strak met rijden maar na 15 min lekker over de rug is ze heerlijk los ook met poetsen kan ik brutaal doen en dan geeft ze geen kik kan met me nagels over de spieren gaan en reageerd niet
en anders der oren maar na laten kijken door de da