Knappe Oakland @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Knappe Oakland @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:59

Hoi allemaal!

Hier dan eindelijk weer eens een topic van Oakland en mij. :D

Oakland is een (bijna) 7-jarige Oldenburgse ruin van 1,71m. We dressuren nu op B-niveau, aanstaande zondag gaan we het proberen op wedstrijd.

Even wat achtergrondinformatie. Ik heb Oakland nu 2 jaar en het ging niet altijd even lekker. Hij is vrij dominant en had precies in de gaten wat hij kon doen bij mij. Op een gegeven moment was hij onstuurbaar, rende door de bak en als het hem niet zinde gaf hij megabokken. Eind 2009 was het zelfs zo erg dat ik er niet meer opdurfde. Ik heb toen hulp gezocht en ben nu sinds twee maanden weer serieus in training en ben ontzettend trots op hoe het nu gaat!

Puntjes van aandacht op het moment:
- Oak duikt af en toe nog achter de loodlijn, vooral in de galop, we zijn er mee bezig hem daar meer uit te rijden
- Oak moet nog beter aan het been, ik ben teveel aan het drijven.
- Ik moet mijn handen meer voor me houden, ik zet mijn handen niet vast, maar dat lijkt zo wel heel erg, omdat ik ze dicht op mijn lichaam heb.

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden! :j

manonlalala

Re: Knappe Oakland @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:02

Wauw, knap paardje heb je daar!
En zoals je zelf al zei: z'n neus mag er wat meer uit, en probeer hem nog wat actiever voor het been te krijgen. Veel succes!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:34

Super dat jullie zo vooruit gegaan zijn, erg knap!

Als tip wil ik je geven om veel meer te gaan schakelen, en dan niet alleen stap-draf overgangen, maar ook langzaam draven, 'sneller' draven etc en dat veel en snel af te wisselen en daarbij dus oplettend dat je zelf niet meer been gaat geven, maar consequent dat hij moet reageren op 1 beenhulp. Dan hoef jij ook minder te drijven :).

Succes zondag :D

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:39

Zeker een knap paard! :) Het commentaar dat ik zou geven geef je zelf al dus is overbodig. Goed dat je hulp hebt gezocht en dat het nu zo goed gaat!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:51

Daar hebben we Oakie!!!! :D

Jullie zijn echt keihard vooruit gegaan. Wat een verbetering zeg. +:)+
Het is een goede beslissing geweest om naar die stalling te gaan met de goede begeleiding erbij. Jullie zijn echt gegroeidt!!
Heb verder geen commentaar. Je geeft zelf al je aandachtspunten aan.

Denk dat je de aankomende wedstrijd wel winstpunten in de wacht sleep!!

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:09

Nu ik dit zo zie kan ik me niet voorstellen dat hij zo vervelend was! Het ziet er super uit en vooral in die paar maandjes is het onwijs netjes gegaan! Het valt mij idd op dat je je handen dichtbij je lichaam hebt, probeer ze wat meer voor het zadel te houden foor je teugels wat korter te pakken! Voorderest commentaar geef je zelf al! (:

En heerlijk nummer erbij natuurlijk. :o

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:26

ziet er goed uit,
zoals je zelf al aangaf neusje er iets meer uit.
probeer veel overgang te rijden stap-draf-galop-halthouden
en niet alleen die overgang maken maar ook schakelen in elke gang
dan wordt ie vast beter voor je been.
erg leuk paardje *D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:06

Het lijkt zo op het filmpje, als je linksom rijd, dat hij langs de wand wat scheef loopt, probeer lekker schouderbinnenwaarts te rijden, en goed te schakelen, je moet meerdere versnellingen hebben per gang.

Ik vind hem wat in elkaar getrokken lijken, het lijkt ook alsof je nog aardig in moet werken met je hand, hou je hand mooi voor je en werk echt alleen met een weerstandbiedende hand, dan komt hij denk ik ook al met het schakelen erbij niet zo snel meer zo diep...

Succes, het is een heel leuk paard, waar volgens mij nu nog een heleboel rust in moet komen, dan maakt hij zijn gangen mooier af, en wordt het hele beeld al veel beter :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:27

volgens mij zit je iets te veel op links, kan ook zijn dat het paard niet niet sterk genoeg is en dat hij je op links gooit

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:44

Dankjewel allemaal voor de reacties!

Plaisir: Dat werkt inderdaad heel goed, daar zijn we ook mee bezig in de les, veel schakelen, ook binnen de gangen, ik merk inderdaad wel dat hij dan aan het eind een stuk vlugger aan het been is. :j Het ligt ook een beetje aan mij hoor, ik ben soms nog te voorzichtig, dan reageert hij de eerste 3 keer niet en dan neem ik daar genoegen mee, ik ben soms een beetje te lief...

__PSM__: Hij is inderdaad nog wat scheef op links, hij draait zijn achterhand wat naar binnen, vooral in galop. We proberen af en toe in galop de binnenhoefslag te pakken en zijn voorhand naar binnen te zetten. Dat vindt hij wel nog erg moeilijk, maar dat komt wel goed :) Het lijkt inderdaad dat ik erg inwerk met mijn hand, maar mijn paard is juist superlicht in de hand, bij de lichtste druk duikt hij achter de teugel. Dit wordt wel beter als ik een aantal keer schakel heb ik gemerkt, hij gaat dan meer tegen mijn hand aan lopen :j

66996236: Goed gezien! Ik knik in op links. Heel irritant en moeilijk om af te leren! Als ik eraan denk probeer ik juist expres voor mijn gevoel scheef naar rechts te gaan zitten, maar dat is helaas nog niet zo'n automatisme dat het vanzelf goedgaat ;)

@ Monique: Ja, ik ben er echt heel blij mee, ben benieuwd hoe het zondag gaat! Voornaamste voor mij is dat ik gewoon lekker de ring doorga, zonder rodeo's en uitbraken, dan ben ik al supertrots :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:56

Ik vind het er toch lekker uitzien, denk dat hij een heel gevoelig mondje heeft, probeer zelf heel subtiel in je handen te zijn, zodat hij zo fijn zacht blijft. Denk als je hem goed aan je been zet, dat dan ook het neusje er iets meer uit komt, hij wil best heel graag werken, zo te zien.
Mooi paard, idd werken aan je overgangen, maak hem rap aan het been, en je handen meer naar voren, en rechtop, goed dragen, daarmee heb je iets meer gevoel in je handen, dan kun je wat subtieler zijn. Nogmaals complimenten!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:19

Ook ik vind het er wel goed uitzien, de meest opvallende punten geef je zelf al aan dus dat hoef ik niet te herhalen ;) Beetje jammer dat het filmpje een beetje donker is, maar heb toch nog een paar dingen die me zijn opgevallen.
aan het begin van het filmpje, rij je over de diagonaal weg van de camera, dan kijken we mooi aar jullie achterkant. Volgens mij draagt je paard zijn staart scheef en zit jij scheef, allebei naar links. misschien is hij aan die kant moeilijker, dat zou natuurlijk kunnen.
en aan het einde van het filmpje, ongeveer op 3:16, galoppeer je even uit; je paard gooit dan, als ik het goed heb gezien, zijn achterhand naar binnen. het was de eerst keer dat het me opviel, heb het filmpje niet nog een keer bekeken. Maar als hij dat vaker doet, probeer dan eens een beetje schoudervoor/schouderbinnewaarts te rijden in galop.

Succes ermee, ik denk dat jullie het best ver kunnen schoppen, zeker omdat je ook hulp hebt.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:42

@Myrthe, gefeliciteerdt met je behaalde punten van afgelopen zondag!!!

Je bent echt keihard vooruit gegaan! Dat zie je wel aan de punten die je nu hebt behaald ( 188 en 191)!!

_angelanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:48

ziet er echt goed en netjes uit!

idd voor je kijken en niet naar beneden.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:30

Nog bedankt voor de reacties!

Afgelopen zondag wedstrijd gehad, meteen twee keer derde met 188 en 191 punten! :D Dus ik ben weer helemaal blij!

Er zijn een paar foto's gemaakt, dus die wilde ik jullie toch niet onthouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding