(Op een of andere manier zijn mijn foto's te groot, vandaar links) Ik dacht, het word weer is tijd voor een topicje van Lion & mij. Ik heb Lion van vorig jaar juni (19 om precies te zijn). Het laatste topic was alweer van een tijdje geleden, rond vorig jaar zomer geloof ik. Deze winter lekker bij ons binnen gereden, dus dan maak je ook niet zo snel foto's. Zaterdag scheen het zonnetje heerlijk, dus m'n paps meegesleept voor foto's & lekker gelesd.
Ik heb vorige week mijn 1e B wedstrijdje met Lion gedaan, toen hij vorig jaar bij mij kwam kon hij nog helemaal niks. Dus ik ben best trots op hem hoe hij nu loopt. De wedstrijd ging opzich wel goed, maar hij was wat druk, ik heb ook amper kunnen losrijden omdat het opeens een drie kwartier ingelopen was, en toen stond ik nog op de trailer, toen moest ik opeens over 10 minuten. En er hingen spannende borden in de bak, maar ik had alsnog 175 & 172, dus ik was niet ontevreden voor de 1e keer, het waaide ook erg hard.
We werken momenteel aan ontspanning, en meer afwerking, stelling en buiging, en nette overgangen. Hier de foto's:
Wat een mooi paard!!! Ik vind het er goed uitzien hoor, maar ik vind je binnenhand soms wel wat streng... Misschien iets meer druk met je benen geven? Ga zo door, jullie komen er wel!
Ik vind dit er echt goed uitzien! Helemaal klasse dat je zonder zweep en sporen rijd, zo zie ik het echt graag (voor mezelf ook, poeh!). Ik heb ook echt maar als enigste opmerking dat je binnenhand wat losser mag, verder vind ik je zit ook prima!
Lion is echt een gaaf paard zeg en wat sta je daar mooi! Het rijden ziet er ook erg goed uit. af en toe je handen wat minder streng maar verder erg netjes hoor! setje staat hem ook erg goed.
Heel erg netjes! Tip is meer achterhand aan het werk en eronder.
SuperPaardje
Geplaatst: 09-03-10 13:19
Hann!
Ziet er goed uit zeg! Je houding is volgens mij erg verbeterd! Setje staat hem idd mooi! Had je geen springschoenen in die kleur?
Ga zo door!
kimm_twinkel
Geplaatst: 09-03-10 14:14
Probeer je paard nog meer aan de teugel te laten lopen ( ronder worden ). En ik ben het met de rest eens.
Gipsylover
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 14:56
Bedankt voor de reacties ! Van mijn handen klopt inderdaad, daar ga ik zeker goed aan werken!
@Kimm_twinkel: Daar ben ik het niet helemaal mee eens, in het loswerken rijd ik 'm altijd lekker lang & laag. En ik galoppeer meestal ook lang en rond los. Dit zijn foto's waarvan ik 'm iets meer heb opgepakt, en hij loopt redelijk goed op de loodlijn.
kleinvosje
Geplaatst: 09-03-10 17:08
Zo hee, wat zit jij netjes op je paard zeg, heel mooi! Ik vind je hoofd wel meevallen, het helpt al erg als je je cap recht op je hoofd zet . Ik ben het er met anderen mee eens dat je paard iets teveel op de voorhand loopt in de draf, probeer hem iets meer gewicht op de achterhand over te laten nemen door het rijden van veel (schijn)overgangen!
Blue9
Geplaatst: 09-03-10 17:18
kimm_twinkel schreef:
Probeer je paard nog meer aan de teugel te laten lopen ( ronder worden ). En ik ben het met de rest eens.
Juist niet doen, loopt goed zo. Zeker niet teveel oprkroppen, los en wat lager is beter. De rest komt wel mocht dat nodig zijn ooit. Ga zo door, heerlijk paard & fijne houding heb je.
Gipsylover
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 19:00
Dankjulliewel voor het commentaar Ik ga zeker veel schijn- en overgangen rijden.
hej hanneke,, leuke foto\s.. (kan je ook een keer mooie bij mij maken groetjes leonie
_Rianna_
Geplaatst: 18-03-10 14:29
mooi paardje , setje staat ook erg leuk. het rijden ziet er erg fijn uit . laat hem wat meer actiever worden van achter en dan kan je hem ook wat meer oprichten , maar wat ik net zij het ziet er al erg fijn uit . ga zo door ! groetjes