Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TessJS schreef:hahaha ik ken het! met draverspas bedoel je dan niet gewoon tölten/telgang? Met mijn draver kwam ik niet zo ver met dressuur, maar springen deed hij wel super! Ook al ging hij af en toe "waggelen", dan ging hij met zijn voorbenen galopperen en met zijn achterbenen draven!:p
Gaat hij te hard of gaat ie tölten?
TessJS schreef:haha grappig hea! naja, mijn paard was al wat ouder (bijna 20), dus ik deed er niet meer moeilijk over. Maar wat je hieraan kan doen, dat had ik geleerd tijdens dressuurles, dat je hem meer voorwaarts moet laten lopen! uiteindelijk gaat hij weer 'normaal' draven. dit duurt even voordat hij het echt snapt, dus het wordt veel oefenen!
WendyBZ schreef:Dan zou ik toch gaan doen wat je in je beginpost al aangeeft, les nemen met je verzorgpaard ipv op de manege![]()
Om te voorkomen dat je zo hard gaat zou je wat meer overgangen kunnen rijden. Zorgen dat hij rustig in draf gaat, niet gespannen. Zodra hij te hard gaat weer terugnemen en pas weer aandraven als hij weer ontspannen is. Probeer ook wat meer voltes te rijden ipv rechtuit, dan kan hij ook niet zoveel harder gaan.
edit: nu weet ik echt niet meer wat hij doetGaat hij te hard of gaat ie tölten?
diam0nd schreef:@ TS het gaat dus om een uitgekoersde draver. Ik neem aan dat je met die draverspas telgang bedoeld?
Lang niet alle dravers beheersen de tolt namelijk.
Even om het plaatje duidelijk te krijgen.
Ik kan me zeker voorstellen dat dit allemaal erg lastig is en voor je verzorgpaardje des te meer.
Toch als ik kijk naar mijn eigen ervaringen geef je toch een andere hulp voor draf als voor tolt.
Anders zou je altijd eens om advies kunnen vragen mocht je gaan lessen, maar dan zou ik wel les gaan nemen van iemand die ervaring heeft met het rijden van gangenpaarden.
Het gaat er dus eigenlijk om dat jij goed weet welke hulpen je moet geven voor welke gang, een draver of ijslander of welk gangenpaard die de basis goed kent zal heel duidelijk de hulpen voor draf of tolt weten te herkennen.
Maar goed dit is mijn ervaring
* Mocht je het echt over tolt hebben, dit is de meest relaxte gang die er is en heerlijk uit te zitten hoe hard deze ook gaat. Gewoon even wennen dus.