hoe weer beginnen met trainen na stop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

hoe weer beginnen met trainen na stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 22:57

Na een operatie van mezelf heeft mijn paard 2 maanden stil gestaan. heeft 24/7 in de wei gestaan.
Hoe nu training oppakken rij recreatief 3x per week. Wat denken jullie moet ik haar nog scheren heeft echt een mega teddy vacht.
graag tips

aeolusnr1

Re: hoe weer beginnen met trainen na stop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:47

Of je nu recreatief of in wedstrijdverband wil gaan rijden maakt eigenlijk niet zo heel veel verschil.
Je paard moet steeds een basistraining hebben , gewoon om je gewicht veilig te kunnen dragen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:01

En nu nog scheren zou ik niet doen...
Gewoon weer bij de basis beginnen. Niet meteen een vol uur, maar begin met een half uur ofzo. Of ga eerst beginnen met longeren..

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:41

Mijn jonge merrie heeft nu met de vorst ook bijna 3 maanden stilgestaan. Ik pak haar op door een paar keer per week een half uurtje te longeren, daarna rustig weer het zadel erop en eerst longeren en daarna een tijdje erop. Begin met een kwartiertje en bouw dat uit tot een half uur tot 3 kwartier.
Scheren zou ik niet meer doen nu, dit is het moment dat ze gaan verharen dus mettertijd komt het haar er allemaal vanzelf wel uit.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:54

Ik heb ook een winterstop moeten houden, mijn merrie is pas 3.5 en was nog niet heel intensief aant trainen dus ga eigelijk verder waar ik gebleven was. Maar ik zou iid nog niet meteen elke dag gaan rijden en gewoon beginnen met kleine stukjes stappen en draven, je merkt tijdens t rijden denk ik wel hoe de conditie is ;) succes!