Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

schat van een paard eigenlijk, dat ze mijn geklungel gewoon voor goeie hulpen aanziet

), maar is dat geen goede oefening voor jou om je bewust te worden van je eigen zit en hulpen? Dus in de galop van hand veranderen en proberen die galopwissel er bewust uit te rijden? Op het moment dat jij het wilt? Falona schreef:Ikzelf heb ook een 13-jarige ervaren merrie om van te leren. Deze is voorheen Z springen geweest en in galop van hand veranderen is al voldoende om een vliegende galopwissel voor elkaar te krijgen. Ik ben ondertussen zover dat ik die galopwissel kan uitstellen tot het moment dat ik het wil, afstellen is geen optie en een contragalop zit er voor ons dus voorlopig nog niet in

Lielle schreef:Falona schreef:Ikzelf heb ook een 13-jarige ervaren merrie om van te leren. Deze is voorheen Z springen geweest en in galop van hand veranderen is al voldoende om een vliegende galopwissel voor elkaar te krijgen. Ik ben ondertussen zover dat ik die galopwissel kan uitstellen tot het moment dat ik het wil, afstellen is geen optie en een contragalop zit er voor ons dus voorlopig nog niet in
als je dat afstellen ook zou willen leren, zou ik zelf heel erg bewust bezig gaan met het rijden van overgangen ipv het bewust te wisselen. Dus van hand veranderen, en dan ipv de hulpen voor de wissel te geven, een overgang naar stap of draf rijden, zodat ze leert te wachten.