Mette @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Mette @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:34

Hee!
Leuk dat je komt kijken! Dit is mijn pony Mette, een eigenwijze, maar toch lieve haflinger van 8 jaartjes oud. Sinds december 2009 zijn we pas écht gaan dressuren, daarvoor ook wel natuurlijk, maar het was niet zoveel soeps :') Dit is ons vorige topic: KLIK!
Ons niveau kan je net B noemen, we zijn van plan wedstrijdjes te gaan rijden, maar de startkaart moet eerst nog komen!
We zijn vooral bezig met de galop en met stelling en buiging. In mijn vorige topic heb ik de tip gehad om veel slangenvoltes te rijden, dit heb ik ook gedaan en dat werkt super! Maar we zijn nog niet waar we moeten zijn. Verder moet ik mijn handen loslaten en mijn benen langmaken.

Veel kijkplezier :)

Afbeelding
1. Stap, ietsje te diep, maar ik ben wel blij met dit beeld vergeleken met vroeger :)

Afbeelding
2. Drafje

Afbeelding
3. Stap, iets diep

Afbeelding
4. Ook stap, strenge binnenhand maar ze heeft wel de goede stelling en buiging *\o/*

Afbeelding
5. Halthouden, niet vierkant, verder wel netjes.

Afbeelding
6. Drafje, hier ben ik wel tevreden mee :D Ik moet zelf vooruit kijken en hakken uitdrukken, maar verder ben ik er erg blij mee :D

Afbeelding
7. Een poging tot wijken in stap (in draf lukt het helemaal niet :') ) ik weet alleen niet waar mijn been heen gaat..

Afbeelding
8. Draf, ik laat mijn hand los *\o/*

Afbeelding
9. Galop, die gaat nog niet helemaal zoals gewenst.. Ik moet zitten, mijn handen loslaten en Mette moet met iets meer sprong galoperen, maar daar wordt aan gewerkt :)

Afbeelding
10. Galop, handen bij elkaar houden :)

En klaaaaar :+:
Afbeelding

Edit: Maxime, bedankt voor de foto's! (waar ook een copyright op zit ;) )

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:40

Hehe daar is het topic.

Je moet wel voor je kijken en je hakken uitdrukken. :)
En af en toe moet de achterhand er wat meer onder.

noekk_

Re: Mette @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:52

zoiezo een hele leuke haflinger, leuk dier om te zien. :D
ik vind(kan het nml alleen zien vanaf de foto's) dat je teveel met de voorkant bezig bent en niet naar de achterkant kijkt.
een paard moet de motor aanzetten(achterhand) voordat hij voor kan gaan zakken, anders kan hij zijn balans niet houden.
je krijgt een paard op de achterhand door veel (schijn)overgangen te rijden, waarbij de reactie van je paard steeds sneller moet zijn.
succes met dit leuke diertje!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:54

VOORUIT kijken..
Ook zou ik in plaats van je handen laag te zetten juist hoger zetten. Anders werk je veelte snel in op de lagen en je kan juist beter op de mondhoeken inwerken, die zijn veel soepeler.
Het lijkt er van de foto's ook wat traag uit te zien, meer naar voren werken.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:56

Dankjulliewel!

Goeie tips! Ik ga er zeker mee bezig :j
Soms is ze inderdaad erg traag, komt ook een klein beetje door de bak. Die is op sommige plekken een beetje zwaar, maar ik moet inderdaad wat voorwaarster rijden.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:57

Ziet er al heel goed uit, zeker vergeleken met het vorige topic.

Let op je handen, die draai je iets raar. En zoals bovenstaand, het paard net iets meer laten dragen. (Is lastig, ik weet het, ik heb het in het jaar dat ik mijn haflinger heb nu eindelijk voor elkaar :') ).

En mag ik vragen wat voor zadel je hebt? wij zijn ook op zoek naar een dressuurzadel namelijk voor onze haflinger..

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:58

het lijkt alsof ze op je handen gaat hangen en dat ze haar achterhand niet echt meeneemt.
probeer naast slangevoltes(dus veel wendingen) ook veel overgangen en schijnovergangen te rijden zodat ze haar achterhand goed gaat gebruiken dan zal ze ook minder gaan hangen.

edit: wil ook nog even zegen dat ik het een erg mooie halfinger vind :Y)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:01

@Kim14: Dankjewel :D Het is een Kieffer zadel, wel type etc weet ik niet precies! Moet ik het voor je opzoeken?

@Nina: Ze hangt helemaal niet juist, maar ze moet inderdaad haar achterhand gaan gebruiken :j edit: Dankjewel!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:03

Zou fijn zijn als je het op wilde zoeken, zou je dit dan willen Pben naar bij :o ?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:04

Zal ik doen :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:07

Mette schreef:
@Kim14: Dankjewel :D Het is een Kieffer zadel, wel type etc weet ik niet precies! Moet ik het voor je opzoeken?

@Nina: Ze hangt helemaal niet juist, maar ze moet inderdaad haar achterhand gaan gebruiken :j edit: Dankjewel!

oke dan heb ik het verkeerd gezien, kan gebeuren zeker op een foto
heb ook altijd moeite met de achterhand mee krijgen meestal met veel overgangen en wendingen lukt het..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:14

Ziet er ontspannen uit, en een hele leuke haflinger, dat zeker!
Vind dat je je handen wat meer mag dragen en je schouders/bovenarmen wat meer laten afhangen.
Ze mag inderdaad meer voorwaarts, en ik vind persoonlijk je spoor erg 'omhoog' wijzen, heb t idee dat ie onbewust toch inwerkt.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 09:55

Loiz schreef:
Ziet er ontspannen uit, en een hele leuke haflinger, dat zeker!
Vind dat je je handen wat meer mag dragen en je schouders/bovenarmen wat meer laten afhangen.
Ze mag inderdaad meer voorwaarts, en ik vind persoonlijk je spoor erg 'omhoog' wijzen, heb t idee dat ie onbewust toch inwerkt.

Spoortje heb ik al een berichtje over gehad. Ik heb ze op de kop zitten. Weer wat geleerd :D Ik ga ze vanmiddag meteen omdraaien. En verder ook bedankt voor de tips :j

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:37

Leuk beestje, maar ik mis een beetje ruimte aan de voorkant. Zeker in de galop foto (deze: http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... C08680.jpg ) maar dat gaf je zelf ook al aan.
Verder zou ik jouw sporen of een stuk lager op je hak plaatsen of helemaal weglaten. Als je de foto van het wijken bekijkt, kun je je denk ik wel indenken waarom ik dat zeg :)
Pas als jij alle hulpen op orde hebt heb je het 'verdiend" om met sporen wat meer subtiliteit toe te passen. als dat aan de orde is.
Succes :)

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:40

vooruit kijken, hakken uitdrukken
en de achterhand mag actiever en meer eronder
verder ziet het er goed uit *D

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:47

Knappe haf heb je daar!
Hij mag wat meer van achter naar voren gereden worden, veel (schijn)-overgangen rijden wil vaak al een heel stuk helpen! Als je er daarbij goed op blijft letten dat je je handen niet vastzet zul je zien dat je pony ook wat meer lengte in de hals zal krijgen, en dat hij niet meer zo diep zal duiken.
Verder vind ik het er erg leuk uitzien!! Jullie zijn een leuke combi! Doe zo voort! Ik blijf jullie volgen :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:50

Vind het er goed uit zien over het algemeen. :)

Je mag je armen wat beter tegen je lichaam sluiten, en ook ze niet te recht houden. Je handen ook meer dragen.

Succes!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:22

@Ineke: Dankjewel! Je hebt gelijk, de sporen vallen mij nu ook op ja.. Ik ga ze sowieso lager doen en ik ga ook vaker zonder spoortjes rijden. Ze reageert inderdaad nog niet optimaal op mijn hulpen, dus dat moet ik eerst verbeteren :j
@WOPPY: Dankjewel :) Met overgangen ben ik gister al bezig geweest en ga ik ook zeker vaker doen! Ze moet namelijk beter op mn hulpen reageren en ook haar achterhand gaan gebruiken, dus dan heb ik 2 vliegen in 1 klap :)
@Yunomi: Dankjewel! Da's ook een puntje waar ik aan moet werken :j Een knik in mijn armen houden :j

Bedankt voor de tips allemaal! Dit zijn tot nu toe mijn puntjes
- Knik in mijn armen
- Betere reactie op hulpen
- Achterhand gebruiken
- Handen loslaten
- Sporen lager/eventueel weg
- Vooruit kijken
- Hakken uitdrukken

Dat was het wel dacht ik, ik moet nog veel verbeteren :=
Verder nog iemand tips? :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:04

Je moet in galop (ben even nummer van de foto kwijt) een beetje achterover gaan zitten, dan blijf je makkelijker zitten :Y)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 16:05

xSannee schreef:
Je moet in galop (ben even nummer van de foto kwijt) een beetje achterover gaan zitten, dan blijf je makkelijker zitten :Y)

Da's ook geen goeie ja :j Dankjewel :)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:19

Van mij mag de achterhand er meer onder, hij lijkt er wat achteraan te hangen.
Probeer ook je hakken niet op te trekken (lastig lastig, heb ik soms ook last van :+)

Verder vind ik het een ontzettend leuke haflinger :)!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:37

Dankjewel :)

Mijn hakken vallen hier nog wel mee hoor _O- Dan moet je mij een keer op mijn paard zien rijden, dán is het pas erg :+

Het is met les dus ook een groot aandachtspunt :')

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:59

Ik ga met xSannee mee! En oefenen, oefenen, oefenen... Eerst in een rustig tempo en dan opbouwen... Als ze meer sprong gaat maken, dan wordt het nog moeilijker! Tenminste, dat is mijn ervaring haha!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:06

Oeh.. dan weet ik wat eraan gaat komen :Y)

Nee, een vriendin van mij zei dat ik het beste kleine voltes kon gaan rijden. Weet jij verder nog tips om meer sprong te krijgen?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:07

Super leuke haf! Maar ik ben bang dat ik de keer uit het filmpje beter vond... :o Je rijdt haar hier teveel naar de grond vind ik. Het is natuurlijk wel goed om dr nageeflijk te hebben maar dr hals hoeft niet zon stuk lager. Misschien helpt het als je denkt neus naar me toe, oren omhoog. Zodat ze echt nageeft ipv laag lopen met dr hoofd. Succes!