bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xhenkexspons

bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 19:50

hooi,
ik rijd nou bitloos, maar mijn pony wil zijn buitenhand niet los krijgen , dus ik moet steeds weer het gevecht aan ..
weet iemand hoe je dit oplost ? ;(
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-03-10 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, spelling verbeterd, tekst rechtop gezet, graag het normale lettertype gebruiken

Storm

Re: [Hoofdpagina] bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:02

WZ > RT-P

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:50

Dit heeft helemaal niks met bitloos te maken.
Als je bij een vraag constateerd dat er protest volgt is het een hele reeks mogelijkheden; ofwel begrijpt jouw paardje de vraag niet heel juist, ofwel vraag je het niet heel duidelijk, ofwel is je paardje er gewoon niet toe in staat, ofwel is de training verkeerd opgebouwd, .......
Maar de fout zit bijna altijd bij de mens niet bij het paard.
Neem privéles, alleen dan kan je tot een oplmossing komen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:54

"Vechten" om los te maken heeft in elk geval geen zin en werkt averechts. Als ik mijn tenen niet met mijn handen aan kan raken, dan kan mijn fysiotherapeut wel keihard om mijn rug douwen en zo forceren dan ik erbij kan, maar a) doordat ik wordt geforceerd ontspan ik juist niet b) dat doet pijn en c) levert me een paar overrekte spieren op. Je moet niet los-forceren wat het niet los is. Je moet vrágen om los te láten en dát steeds iets verder uitbreiden. :)

Het helpt veel meer als ik elke dag een paar oefeningen doe voor mijn spieren zodat ik telkens iets losser wordt. Dus elke dag rek- en buigoefeningen en steeds ietsje verder naar m'n tenen reiken. Dan kan ik na een tijdje zonder enige moeite m'n tenen aanraken. Ga dus gewoon basisdressuurwerk doen, vraag soms een pasje inbuigen, werk aan voltes en denk steeds aan op tijd en goed rechtmaken. :)

Nadine_v_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:46

wat ik sinds enige tijd doe is eerst goed aan de hand los stappen en al wat buigingen en voltes vragen voor ik er op ga, dan doet die van mij het ineens wel. Bij mijn paardje is het gewoon onvermogen in plaats van onwil (zoals bij heel veel 'onwillige' paarden), succes

Saars

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:48

Rijd je met een sidepull of een kaakgekruist? (Dat vraag ik echt altijd xD)
Hoe lang rij je al bitloos?

vivan

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:50

Wat je kan doen is voordat je gaat rijden, met een snoepje naar schouder lokken, en dan naar de buik, en dan naar de kont. Doe dit allebei de kanten op, maar vooral de kant waar het moeilijk gaat. Zo kan je die losser maken. Succes