nieuwe aanwinst biberty!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberleyhof

nieuwe aanwinst biberty!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:39

hooii allemaal!
hier weer is een topic van mij :)

sinds 2 weken heb ik een nieuwe aanwinst :)
naam: biberty
roepnaam: bibi
ze wordt dit jaar 4
afstamming: Rhodium X Ronaldo X Montecristo X Balzflug

vandaag was mijn vriendin mee naar stal om foto's te maken.
gisteren heeft ze me er keihard vanaf gegooid vandaar dat ik afentoe voorover zit..
doel van vandaag was dus lekker ontspannen laag rijden,, is voor haar goed om mij te vertrouwen en voor mij goed om haar los te laten.

ze is super mega braaf, kijkt nergens naar zodra een zadel en ik op haar rug zit.. ik ben dus echt super blij met haar!
als het opstappen beter gaat gaan we lekker op wedstrijd.
tijd voor de foto's :)

meet: bibi
Afbeelding
Afbeelding

eff lekker rollen :9
Afbeelding

drafje
Afbeelding
Afbeelding

galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stap
Afbeelding

Afbeelding

dit waren de foto's voor vandaag :)
commentaar en tips zijn welkom, houden jullie er wel rekening mee dat bibi en ik elkaar nog maar 2 weken kennen?

doeidoei!
:wave:

BiBiQ

Re: nieuwe aanwinst biberty!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:41

Oeij, wat loopt Bibi onwijs achter de loodlijn. Veel te diep! Verder heeft ze zeker hele leuke gangen. En je past mooi op haar!
Je zit echt heel netjes, probeer alleen wat minder voorover te klappen. (Kan ook een momentopname zijn)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:41

Knap paard !

Ik moest een beetje lachen om de naam, las het als: bibbert ie?

Maar heel veel plezier met je paardje :D Kom je vast ver mee :)

owja, probeer wat rechter op te gaan zitten, je zit op de meeste foto's wat naar voren waardoor ook je onderbeen naar achter schuift.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:43

Waauw; wat een prachtige galop heeft ze.
ze ziet er heel talentvol uit. Veel plezier er mee :)

xElineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:43

Wat een ontzettend leuk beest zeg! :) leuk dekje ook!

Commetaar : Handen iets meer dragen je houdt ze erg uit elkaar zeg maar.

Geniet er maar van en lekker oefenen! :D

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:43

bo0tjeee schreef:
Oeij, wat loopt Bibi onwijs achter de loodlijn. Veel te diep! Verder heeft ze zeker hele leuke gangen. En je past mooi op haar!
Je zit echt heel netjes, probeer alleen wat minder voorover te klappen. (Kan ook een momentopname zijn)

dat was voor vandaag niet erg,, doordat ik er gister vanaf gevallen ben was ik erg gespannen, daarom heb ik haar vandaag wat dieper gereden maar toch losgelaten, het voelde erg goed.. ze is nog super jong, dus oprichten komt nog wel...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:44

Wauw, prachtig paard heb je!

Ze loopt alleen op alle foto's veel te diep! Verder ziet het er wel netjes uit.

Probeer zelf nog wat trotser te gaan zitten. :) Succes nog samen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:40

Je helt wat voorover, probeer daarop te letten. Verder ziet het er netjes uit, en over de loodlijn is al genoeg gezegd...
Edit: lees dat je wat gespannen was, dus misschien komt het voorover kantelen daar ook wel een beetje vandaan. Maar probeer lekker rustig (en ietwat achterover) op je billen te gaan zitten ;)

Veel plezier met haar, het ziet er veelbelovend uit :j

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:47

Waarom loopt ze veel te diep?
Ik zie een jong paard veel liever daar lopen, met een ontspannen hals en kaak dan aan de loodlijn en de neus eruit en de rug wegduwend.
Nee vind dit een heel fijn beeld geven.
Let alleen op de ligging van je been. Mooi Paard! Heb er maar veel plezier mee en ben er vooral: voorzichtig mee!

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:27

mooi paard zeg!

alleen, voor een 4jarige vind ik dat ze wel echt té diep loopt, houd er rekening mee dat ze pas 4 ze hé! verder hang je naar voren, houd daar rekening mee ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:33

kimberleyhof schreef:
bo0tjeee schreef:

dat was voor vandaag niet erg,, doordat ik er gister vanaf gevallen ben was ik erg gespannen, daarom heb ik haar vandaag wat dieper gereden maar toch losgelaten, het voelde erg goed.. ze is nog super jong, dus oprichten komt nog wel...

Ze is nog super jong, dus diep rijden hoort al helemaal niet. Als je erg gespannen bent longeer je eerst of laat je even iemand anders rijden. Dan ga je je 3 jarig paard niet met de kin op de borst rijden. Maargoed, dat is jou techniek heb je recht op, de mijne zou het echter niet zijn.

Wat positiever, vind het een zeer aansprekend paard met een mooie galop. Rijd haar met de neus op of voor de loodlijn, zelf niet gespannen zijn en dan zal het plaatje compleet zijn. Ik kan best voorstellen dat je nu wat meer voorover zit om eventuele bokken proberen op te vangen, let er op dat je straks weer recht gaat/kan zitten.

Succes

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:47

Heel leuk paarde heb!

Vergeet niet wat rechterop te zitten en je paard van voren losser te laten, ze loopt veel te diep voor een jong paard.

Emajeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:58

Mooi dier! Vraagje, loopt ze uit zichzelf zo diep of is het echt een reactie op jouw teugeldruk? En loopt ze constant zo diep? Want ik vind het niet zo'n ramp dat een jong ding af en toe wat diep loopt zolang het ontspannen is, maar het zou beter zijn als er een afwisseling plaatsvindt met verschillende halshoudingen.

Voor zo'n jong ding vind ik dat ze al vrij goed op eigen benen loopt!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:59

ik zie een jong paard liever te diep en tegelijker tijd op eigen benen lopen dan zo genaamd op ""eigen benen" met kop omhoog en weg gedrukte rug!!
dus gewoon dit jonge dier lekker rond rijden mits je activiteit hebt.
Uiteraad wel opletten dat het van jouw gereden is, en dat ze geen volledige steun gaat zoeken.

Aansprekend paardje veel succes verder.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:04

Ik vind hem ook iets te diep lopen, maar niet storend. Achterhand zit er goed onder, geen getrek of binnenhand (voor zover ik kan zien). En met jouw reden had ik precies hetzelfde gedaan.

Ik zou hem alleen in de galop iets meer meegeven, niet persée langere teugel maar je hand iets meer naar voren. Je schuift hem als ware uit. Dit doe ik ook met mijn pony, zo oefen je ook op het volgen van je hand. En als er iets gebeurt hoef je alleen je hand naar achter te doen. Zorg erwel voor dat hij de teugel blijft aannemen, dus niet dat hij ineens loslaat.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:10

misschien dom van mij hoor, maar ik zie het veel liever zo dat het paardje lekker ontspannen loopt en wat te diep dan dat hij nu al goed in de krul loopt maar niet lekker over de rug.
ik vind het er zo namelijk wel prettig uitzien, gezien het feit dat je haar pas 2 week hebt en je eigen reden.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:11

Ik vind dit er erg goed uitzien, zeker niet te diep.
Dit is veel beter dan meteen opgericht te laten lopen, dan heb je kans dat ze haar rug weg drukt.
Nu zie je echt dat ze ontspant, en dat is waar we heen willen toch :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:11

Mijn jonge merie loopt ook te diep, hier is verder niet veel aan te doen behalve voorwaarts rijden en zorgen dat je dit spelenderwijs oplost. Teugels wat korter, handen dragen en proberen te laten volgen (zoals Juangi ook noemt) Tot die tijd dat het allemaal wat hoger komt in haar hals komt haar achterhand waarschijnlijk ook beter onder door de training :)

Ziet er netjes uit hoor, knap dier!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:24

Wat een mooie galop heeft die!
Al met al vind ik dat die wat wegvalt hier en daar, maar dat kan ook een momentopname zijn. ;)
En blijf netjes achterover zitten!

mooi beest!

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:30

Een prachtig paard! Maar ze loopt echt heel erg diep! En zelf moet je ook wat opletten dat je niet te ver voorover valt.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:37

Leuk paard heb je!
Het ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen en goed over de rug!
Zo rond en laag rijden is alleen maar goed, oprichting komt vanzelf!
Let wel op je benen, liggen wat te ver naar achter.

Succes verder!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:47

IK vind hem absoluut niet te diep lopen, ik heb ook een 4jarige en het oprichten komt later wel!! Eerst maar eens lekker ontspannen en en laag, zodra dat beter gaat komt de rest vanzelf! Prachtig paardje

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:45

Wat een onwijze knapperd, tuurlijk moet hij uit die houding, maar volgens mij niet nu... Prima om ze iets ronder te houden,met een actief achterbeen, is hij dan in ieder geval over de rug...

Probeer lekker veel te schakelen, dan is ze binnen een maand uit deze houding :) En dan niet alleen tussen de gangen schakelen, maar ook in de gangen, je moet als het ware per gang versnellingen aanbrengen, dit hoeft niet nu, maar train er naartoe :) Dan zullen sommige mensen zich hier nog verbazen over hoe fijn dit paard opwaarts kan bewegen :) Mooi voor de loodlijn :) Ik vind het helemaal niet storend hoor, dat ze nu wat ronder loopt...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:21

Leuk dier!
Even 1 tip. Ik zou je handen meer 'dragen' want ze loop imo veel te diep. Maar het zijn natuurlijk momentopnames dus ik weet niet of ze dit altijd zo doet.

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:40

Erg leuk paard om te zien.
Paard loopt alleen te vaak achter de loodlijn en te diep.

Meer halslengte en neuje eruit.