Dute (fries) @ L1 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

Dute (fries) @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:19

Vandaag voor het eerst sinds maanden weer in de buitenbak kunnen rijden, dus Dute werd eerst wel een beetje heet, maar hebben wel heerlijk genoten.

Dute en ik vormen nu zo'n vijf jaar een team en we hebben echt samen alles moeten leren, want zij wad net zadelmak en ik wist niet eens wat lichtrijden was :o UIteindelijk na hard werken en een goede instructrice zijn we wedstrijden gaan rijden. Na diverse prijzen en ong 27 winstpunten hebben we de overstap naar het L1 gemaakt.
We werken veel aan overgangen, het wijken de middengangen, eigenlijk de basis steeds meer uitbreiden.

Dute is op wedstrijd (vooral nu in het binnenseizoen) erg snel gespannen en dan blaast ze zich of helemaal op , of ze wordt erg sterk en snel waardoor ik haar bij me moet houden. Dan heeft ze nog wel eens de neiging om iets te diep te lopen maar het gaat steeds beter.

Mijn houding wordt wel steeds een beetje beter maar vooral als ik veel nieuwe dingen doe, sluipen de foutjes er wel eens weer in

eerst erg sterk en heet
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

graag tips en adviezen zodat we ons ook in deze klasse kunnen waarmaken

AnneMarieJa

Re: Dute (fries) @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:55

mooi paard zeg!

Ze loopt soms wel iets te diep, je handen vind ik netjes enz :)
probeer alleen meer naar voren te kijken, komt verder helemaal goed!

maudvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:25

Gaaf man! Echt prachtpaard :)
Grappig dat jullie samen gegroeid zijn!
Probeer zoals hierboven als werd gezegd meer te kijken waar je heengaat, door je op het te bereiken punt te concentreren zit je vaak beter, je verplaatst je zitknobbels naar andere punten waardoor je paard meer aan kan voelen waar hij heen moet. Onthou dat je tussen de oren van je paard (soms iets hoger) hoort te kijken.
Op een van je foto's kantelt hij ook iets te veel naar binnen, dit kan natuurlijk ook een momentopname zijn, maar probeer hem 'aan je buitenhand te drijven'.

Succes!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:20

Leuke combi. Ze loopt inderdaad soms wat je diep, maar daar zijn jullie al mee aan het werk. Je houding vind ik wel netjes probeer alleen wat meer op je billen te zitten het lijkt nu dat je wat met je knieen klemt. :D Maar jullie hebben wel goed je best gedaan in die tijd hoor echt super!

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:44

voor je uit blijven kijken, dat is het enige wat ik kan zeggen !

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:51

Ik vind het er erg fijn en ontspannen uit zien.
Volgends mij heb jij ook een heerlijk zadel als ik zo kijk hoe jij erop zit. De L1 moet helemaal goed komen met jullie zo te zien.
Wat mij opvalt, is je voeten/benen.
Het lijkt alsof je ze af en toe af steekt en soms mag je je hakken wat meer uitdrukken (kan moment opnamen zijn natuurlijk)
succes

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:58

leuke fries.
je mag je handen iets meer meegeven. Lijkt alsof je ze vastzet en in een wending je binnenhand meer naar voren. De meeste foto's rij je rechtuit maar in de foto's van een wending lijkt je binnenhand te sterk.
Probeer je lang te maken (iets wat ik ook heel erg moeilijk vind). Succes in het L1

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:08

paard loopt achter de loodlijn. er mag meer lengte in de hals. probeer je benen aan het paard te houden. dus niet ervan af maar gewoon contact te houden.

kimm_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:42

hoi,
je moet kijken waar je met je paard naar toe gaat.( Mee kijken in de richting waar je heen gaat).
Verder ziet alles er super goed uit.

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:40

Wat een mooi beestje!
Inderdaad voor je uit kijken en ook in de galop je hakken uitdrukken! ;)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:48

Jemig, wat een prachtpaard! :~

Misschien iets meer je hakken uitdrukken, maar dat is al vaker gezegt.

Als ze echt zo heet is als je zegt zou ik toch voor de zekerheid maar een cap opzetten, maar dat moet je zelf weten. :)

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:36

voor je kijken en je hakken iets meer uitdrukken
soms loopt ie net iets te diep.
verder ziet het er goed uit, L1 moet zeker goed komen

lovesdanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:20

Wat een topper!
Ze loopt inderdaad iets diep op sommige foto's, en
probeer ietsjes op je hakken te letten,
verder ziet het er super uit ! :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:28

Allereerst, WAT een mooie merrie heb jij!! De foto's zien er goed uit, al zou ik graag wat meer lengte in de hals willen zien maar dat komt vast goed!

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:04

Wow, mooi hoor!!!

Ik vind je houding wel goed hoor, ik vind je er echt relaxed bij zitten, alleen zou je je hakken wat meer uit kunnen drukken!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:55

Wat een vaart zit daar achter!! Hihi.

Je rijd hem netjes al zou ik nog wel wat meer halslengte willen zien.

Puntjes voor je eigen houding:
- houd je handen wat hoger
- schouder wat meer naar achter
- hakken naar beneden
- en ga rechtop zitten.

Je zit een beetje in elkaar gezakt, laat zien dat je trots bent op dit mooie paardje!

Gaat goed zo hoor!

nzlwk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:14

Hij loopt netjes, tip is werken aan ontspanning en halslengte.

quiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:51

Leuk paard, je kunt wel merken dat je er plezier in hebt. Maar wil je toch hetvolgende meegeven:
ietsjes meer zijn neusje eruit rijden. Je bent nu gas aan het geven terwijl er nog een rem op zit. Dus eerst de rem eraf en laat hem jouw hand opzoeken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:14

ik vind het typische friese plaatjes, kort van vore en lang van achtere.. Zou hem meer willen zien dragen, terug komen op het achterbeen en ruimte in de kaak.. heel moeilijk, maar wel een must als ej straks door wilt naar het M!

Verder ziet het er heel netjes uit, jullie stralen harmonie en rust uit wat heel belangrijk is.. keep going :D

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:36

ik vind het er goed uitzien!
probeer naar voren te kijken en hem iets opgerichter te laten lopen.

verder erg netjes!

x

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:41

Opgerichter te laten lopen? juist niet! Dat is alleen voor het plaatje misschien mooier te zien, maar verder gebruikt het paard zijn rug spieren niet. En drukt ie ze weg.
Jou paard ( leuke fries trouwens ) loopt in zijn/haar eigen houding, dat probleem hebben veel Friezen. Ook de mijne hoor.
Probeer als ik jou was haar meer naar beneden te vragen. Dat ze nog meer gaat zakken en over haar rug gaat lopen. En dus ook meer voorwaarts- neerwaarts gaan rijden.
Verder een leuk beetsje. Gaat helemaal goed komen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:42

nataly_ schreef:
Opgerichter te laten lopen? juist niet! Dat is alleen voor het plaatje misschien mooier te zien, maar verder gebruikt het paard zijn rug spieren niet. En drukt ie ze weg.
Jou paard ( leuke fries trouwens ) loopt in zijn eigen houding, dat probleem hebben veel Friezen. Ook de mijne hoor.
Probeer als ik jou was haar meer naar beneden te vragen. Dat ze nog meer gaat zakken en over haar rug gaat lopen. En dus ook meer voorwaarts- neerwaarts gaan rijden.

mee eens!! ik denk dat ze alleen bedoeld dat zn neus voor de LL moet komen :+

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:44

Romyv schreef:
nataly_ schreef:
Jou paard ( leuke fries trouwens ) loopt in zijn eigen houding, dat probleem hebben veel Friezen. Ook de mijne hoor.

mee eens!! ik denk dat ze alleen bedoeld dat zn neus voor de LL moet komen :+

Oh zo! Hihi,
jaa opzich valt het nog mee hoor met deze merrie. Als ik het zo zie, alleen foto 1 is wel wat aan de erge kant. Maarja dat is in het begin.. verder kan ie wel lopen geloof ik!

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 18:37

dute kan idd wel eens iets opkroppen als het spannend wordt, als ik binnen rij is ze heel ontspannen en zakt ze veel meer als hier. Dit was voor het eerst in de buitenbak sinds maanden dus ze was erg druk. ook waren er dravers met sulkies bij de buren en daar wordt ze ook erg heet van. Ik probeer wel altijd voorwaarts neerwaarts te rijden maar deze keer lukt dat iets minder. volgende keer plaats ik wel weer wat ontspannenere foto's haha

TheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:50

Echt een plaatje :)
alleen wel hakken uitdrukken dan