Masantha @ 1e wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Masantha @ 1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:53

Zondag 28-02-10 had ik mijn 1e B-wedstrijd met mijn paardje, maar het ging harstikke slecht!
Alles was eng en heletijd rennen en onder me vandaan lopen, zelfs zo erg dat ik middenin de 1e proef eruit ging. :n
Mijn punten zijn dan ook erg slecht namelijk 144 & 153.
Ik moet zelf mijn handen wat hoger houden en voor me uit kijken.

Over Masantha:
- NRPS
- 16 jaar
- 1.67
- Magister x Niagara
- Train haar op M-niveau.

de foto's:
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Hou het vriendelijk a.u.b :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-03-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettergrootte normaal gezet zodat het leesbaar voor iedereen is

EllyC

Re: Masantha @ 1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:57

De foto's geven de indruk dat het allemaal wat snel ging maar dat kan wellicht een vertekenend beeld zijn.

Maar een buitenwedstrijd in januari?

Leuk trouwens weer eens een magister te zien. Mijn eerste paardje was ook een magister. Die is nu ongeveer 25

wie_ben_ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:14

Ik zie niet echt problemen maar die handen mogen wel iets hoger
zorg ook dat je paard met een ronde hals aan de teugel loopt maar blijf zo door gaan
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-03-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype normaal gezet

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:16

Ik vind de foto's er heel goed uitzien eigenlijk ! Misschien ging het niet zoals je wou maar het was nog maar jullie eerste wedstrijd eh... Gewoon blijven verder trainen ;) !

Groetjes

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:35

Alle begin is moeilijk, maar je hebt een leuk paard waar je in de toekomst vast punten mee kunt halen.
Probeer in het trainen vooral bezig te zijn met het basiswerk. Rij veel overgangen, tempowisselingen, wendingen, etc. zodat het paard leert om op eigen benen te lopen.
Succes.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:38

Jammer dat het niet goed ging joh! maar ag, het was ook maar de eerste wedstrijd samen hea. Jullie waren beide gespannen! Ik ben het met senna21 eens. hou het bij het trainen vooral bij de basis. Het komt helemaal goed met jullie;)

trouwens, regende het nou?:O

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:07

Inderdaad shanice.. ze loopt over je uit.. Maar tja Masantha is ook niet 1 van de makkelijksten :P

Voor de rest inderdaad handen hoger en rechterop. Niet voorovervallen en het kan aan mij liggen, maar volgens mij zit je bij de laatste foto wat aan de mond en bij anderen ook een beetje.. dus niet te veel aan de mond komen en zoveel mogelijk rust in de hand ;)

Voor de rest.. Toppiej hoor! Het komt heus wel goed1 :D

maudvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:38

Je zegt het zelf al, je handen moeten voor het goede wat hoger. Heb hier zelf ook problemen mee omdat ik me steeds op mijn paard concentreer met wedstrijden (in de les minder, maargoed dan wordt er op je gelet en commentaar gegeven). Je moet proberen je hand niet bij je been vast te zetten, maar zoveel mogelijk in de beweging mee gaan. Als je paard te snel gaat is dit heel moeilijk (ervaring ;( ), maar probeer het te houden bij korte ophoudingen en dan weer ontspannen, meegeven met je hand.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!
Jullie passen goed bij elkaar, leuk setje!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:42

Dapper dat je deze foto's plaatst! Er is niks mis met een slecht debuut, wedstrijdpanning, geef het de tijd. Rij-technisch kan ik er weinig over zeggen, door de spanning vertekend het beeld uiteraard! Het enige wat ik kan zeggen is, ookal gaat ze schieten niet stoppen, dan maar gebruik maken van de tijd die je hebt (krijgt, soms word je al uitgebelt) en haar even rustig doorpakken in je proef. Dan je punten maar even vergeten. Ze moet wel weten dat jij met haar rijd en niet andersom. Deels vertrouwen in elkaar hebben, maar ook deels dominantie in hoe ze dat uit!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:47

Leuk paard, jammer van de punten..
Goed blijven oefenen dan komen jullie er wel

Vraagje.. het is een 16 jarige Magister x Niagara
Klopt denk ik niet helemaal :? Niagara zelf is nog niet eens 16...
Of is het misschien een andere??

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:47

Hoi Shanice, het gaat al veel beter met rijden. Maar denk toch ook dat ze jou spanning voelde. Mac is een heel gevoelige merrie, je had natuurlijk ook wel pech mer paraplu s en alles in je proef, maar wel een goede oefening.
Je 2e proef heb je iig wel laten zien dat je haar netjes kan corrigeren op haar hete gedrag. Dus lekker rustig oefenen dan komen jullie er wel.Oja dit is haw, dus probeer haar wat lager in te stellen als ze zo heet word en probeer zelf je handen ontspannen te houden ook al gaat ze trekken.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:56

Je moet toch ergens beginnen??
Mijn aller eerste wedstrijd ging ook in record tempo.Ik had toen iets van 147 en 153 punten.Ik heb er maar om gelachen,verlies draai je toch niet in de B.
Je hebt je proef gereden.Je bent er niet af gevallen.Er is ruimte voor verbetering,altijd mooi!!
Je hebt een mooi paardje,komt vanzelf goed.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:59

Jullie zijn wel een mooie combinatie.
Jij was ook wel gespannen zo te zien? ;)

Je hebt denk ik wel genoeg punten om aan te werken tijdens wedstrijden. Mijn tip: gewoon doorgaan, vertrouwen winnen, en ook zelf relaxt kunnen rijden.
Rijd je weleens ergens anders en tussen hekjes? Mooie oevening ;)

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:12

Hoi hoi, maak je geen zorgen hoor, gewoon veel oefenen, rijtechnisch ziet het er niet verkeerd uit! Wel zou ik wat vaker met haar in een wedstrijd setting oefenen zodat de spanning af neemt. Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat je de eerste wedsrijd 200 punten haalt! Er zijn ook oefenwedstrijden voor de dressuur!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:21

HubbaBubba schreef:
Leuk paard, jammer van de punten..
Goed blijven oefenen dan komen jullie er wel

Vraagje.. het is een 16 jarige Magister x Niagara
Klopt denk ik niet helemaal :? Niagara zelf is nog niet eens 16...
Of is het misschien een andere??

Er is ook een Niagara uit 1972 (goedgekeurd bij het KWPN).

Ik vind jullie een leuke combi, jammer van de punten. Het is allemaal nog erg spannend, je zit er zelf gespannen op, logisch bij een debuut. Lekker kilometers gaan maken, goed oefenen om die spanning te laten afvloeien en dan gaan jullie knallen ;)

Wat ik zelf doe als mijn paard tijdens de proef niet meer op mij let, is kleine tempowisselingen rijden. Vooral in de B heb je hele stukken dat je niks hoeft te doen, als je dan een heel klein beetje schakelt in tempo, houd je de aandacht van je paard wat bij je. Dat wordt wel niet gevraagd, maar je hebt wel een paard wat op je let en waarmee je de rest van de oefeningen beter kan rijden.

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:26

zo'n 1e wedstrijd is voor jullie allebei even wennen. Vaak heb je onbewust veel spanningen en dat voelen jullie allebei.

Blijf oefenen.

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:19

leuk paardje,

je zet je handen wel erg streng neer vind ik, waardoor het paars juist naar boven gaan lopen ;)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:24

Zesiram schreef:
Er is ook een Niagara uit 1972 (goedgekeurd bij het KWPN).

Weer wat geleerd :Y)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:32

Jammer dat het niet goed ging zeg, ik vind het wel vreemd dat je haar op M niveau traint terwijl je nog geen B proefje kunt afrijden omdat ze dan zo gestressd is. Ik zou haar goed op de ontspanning gaan rijden, veel verschillende tereinen en vertrouwen. Misschien voor de wedstrijden eens stressless proberen?geheel op natuurlijke basis en ook niet ilegaal ofzo maar worden ze wel wat kalmer van, kun je misschien volgende keer je proef afrijden?;)

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:31

Ik ben het niet met Doerakje eens. Het op M-niveau trainen is thuis (of op de manege) waar het vertrouwd is, en ze alles kent. En als je paard snel bang is of snel stress opbouwt, kan dat heel vervelend zijn.
Misschien kan je wat vaker vreemde omgevingen uitproberen, bijvoorbeeld een manege in de buurt of een buitenrit? Dan hoef je nog niet eens te rijden, maar gewoon een rondje in de bak stappen aan de hand, en dan weer naar huis. En dan die 'vreemde momenten' steeds langer maken. Thuis of op de manege zou je ook nog dingen 'gek' kunnen maken, bijvoorbeeld een vlag of een zeil of zoiets... Dan krijgt ze misschien meer vertrouwen in jou, en zal ze ook rustiger zijn op wedstrijden.
Succes!

bolovesfuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:09

Leuk paardje hoor. Ze had er zin in ;).
uuuhm, wat ik te zeggen heb is in de lage lijnen rijden. lekker ontspannen..