King aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

King aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:21

Hoi :wave:

Nou, ik ben beniewd wat jullie ervan vinden, van deze knappe vent!
King is nu (onofficieel) 10, een KWPN'er, en wedstrijden rijden we bijna niet, maar we zitten in de B.
Hij heeft een aantal maanden kreupel gestaan, waardoor hij dus lange tijd niets heeft gedaan. Nu dat allemaal onder controle is, zijn we weer lekker bezig. De bak was wat zwaar, daar had hij wat moeite mee. Hij was ook wat heet, imo kun je dat goed terugzien in de foto's. Ik vind ze zelf toch best gespannen tonen.
Waar we mee bezig zijn is het activeren van de achterhand, recht laten vertrekken en vandaag (dit zijn foto's van gisteren) ben ik vooral bezig geweest met de ontspanning. We lopen niet echt tegen problemen aan, behalve dan dat ik nogal eens (*lees: continue) vergeet dat ik niet zoveel na moet denken, en gewoon moet rijden!
Even over mijn zit; ik heb slechte knieen, en ik weet dat het geen excuus is, maar daardoor zit ik niet altijd even charmant. Daarnaast is dit een nieuw zadel, en daar moet ik dus ook erg aan wennen. Ik heb de neiging om (vooral op de linkerhand) mijn binnenhand veeeeeel te veeel te gebruiken. We zijn er hard mee bezig om het af te leren! Verder heb ik nogal een neiging ontwikkeld om mijn benen naar achteren te gooien, dit wordt ook afgeleerd.
En ik moet mijn pink niet uitsteken.
We zijn trouwens ook nog op het asfalt onderuit gegaan, een hele tijd geleden, maar op de een of andere manier blijf ik toch wel angst houden in de linkergalop. Ik was dus heel trots, toen we een paar rondjes in een langzame, uit elkaar gevallen galop hebben rondgehobbeld! :D En zelfs een volte!

Ik zal vast nog wel dingen zijn vergeten, maar dat hoor ik vanzelf wel!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Het bewijs van onze linkergalop :+

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding
Dat ja! Dat achterbeen dat niet zo ver afzet! Nu alleen nog meer ontspanning! (maar dat geldt voor alle foto's)

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

:evaw:

xStephanie

Re: King aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:42

Leuke foto's en ziet er goed uit!
Op sommige foto's meer je hakken uitdrukken en achterover zitten je leunt namelijk iets voorover;)

Ga zo door!

kimm_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:45

hee leuke foto's ;)
ziet er ook wel goed uit !!
alleen je moet wat achterover gaan zitte ;)
maar daar kun je nog aan werken

Xxx
Laatst bijgewerkt door kimm_twinkel op 03-03-10 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:48

Ik vind je beenhouding juist wel netjes, je trekt ze zeker niet op. Let er wel op dat je meer teugelcontact houd want nu heb je een los-vast verbinding

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:42

Ik zou zeggen: Begin bij het begin.

Dus: Eerst de stap voor elkaar. Mooie actieve stap, nageeflijk, met stelling en buiging.

Wanneer dit lukt ga je hetzelfde doen in de draf. En als je dan het gevoel hebt van JA, het gaat goed! Dan ga je galopperen. Wanneer jezelf een angst hebt, heeft dat geen nut. Alleen doen wanneer je jezelf volledig vertrouwd daarin!

Neem goede instructie, erg belangrijk.

Paard komt op mij een beetje gespannen en strak/boos over. Zou dit ook een andere reden kunnen hebben? Je hebt niet toevallig een filmpje??

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 23:17

Het achteroverzitten komt denk ik omdat ik dus mijn benen naar achteren 'gooi', waardoor ik dus naar voren kom te zitten. Is geen excuus, maar ben er echt hard mee bezig.
De teugelverbinding komt doordat ik dus met links vastpak, om dat te voorkomen gooi ik dan mijn hand naar voren.. En soms geef ik gewoon te veel ruimte.

De stap is al ver voor elkaar hoor, heb er alleen geen foto's van :) Maar hij was ook geconcentreerder bezig, omdat ik normaal in een bak rijd die niet zo zwaar is. Ik heb nog wel een filmpje, maar dat is dan al van een paar maanden geleden.
En met de stap/draf heb ik totaal geen moeite (angst tenminste). Met de rechtergalop ook niet, het is echt puur bij de linkergalop. Dan ben ik bang dat hij omvalt. Daarom doen we dat maar met beetjes, en lekker zo'n rustige, uit elkaar gevallen galopje.
Maar je hebt gelijk hoor, hij loopt ook niet zo ontspannen op de foto's, maar hij was ook niet helemaal ontspannen. Hij vond het heel moeilijk in deze bak.
*Edit; ik heb heel goede instructie hoor, al jaren.Mensenleven is te kort om goed te leren rijden haha! Maar ik heb dus ook een hele tijd niet kunnen rijden ivm met kreupelheid, dus het is allemaal weer even wennen en opbouwen, en dat is ook zeker aan de foto's te zien! :)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:38

Mooi paardje! Je moet alleen wel proberen wat meer contact te houden. Je hebt ook op een aantal fotos je handen alleen maar open en zie ik je pinkie overal heen gaan haha, dan kan je nooit je teugels op 1 lengte houden. En iets meer op je billen zitten. Maar als jullie weer wat meer aan het trainen kunnen word dat vanzelf beter. Succes met je mooie paardje.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:33

Ai ai, ik vind het een erg strak paard, en naar mijn idee is de bak wel heel erg zwaar, of anders wordt het paard misschien iets onder zijn tempo gereden, begin bij het begin paard moet ontspannen, lage of horizontale hoofdhalshouding, die mis ik nu een beetje... De staart hangt ook niet altijd even mooi rustig, jammer want volgens mij is het een heel leuk paard :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:46

Mooi beestje heb je daar. Let op je piano handjes!
Misschien meer voltes rijden rustig, zodat de ontspanning er meer in komt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:51

Ik ga ook wel met rocksyboy mee, het paard oogt gespannen en nors, heel de tijd dat gezwiep met die staart..

Het is zeker een goed begin, en je mag zeker trots zijn dat je dat galopje hebt gemaakt.
Maar zou je niet even wat stapjes terug zetten ?
Rustig en ontspannen stappen en draven, lekker schakelen en figuurtjes rijden.

Jouw houding vind ik trouwens zo slecht nog niet, ik zit veel slechter ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:51

Ik vind het er netjes uitzien en het is een fijn beeld om te zien.
Je hebt je paard ook lekker losjes van voren en dat vind ik toch netjes ondanks de dingen die je allemaal opnoemt met spanning.
Ook je houding,vind ik weinig mis mee al kiep je soms naar voren.
Maar zoals je zelf zegt word daar hard aan gewerkt :D
Lekker zo door gaan.
Leuk paardje trouwens.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:59

Mooi paardje!
Heb alleen drie tips! Let op pianohandjes, kijkt wat meer tussen de oren van je paard door en zorg voor wat meer teugelverbinding! Zie op een paar foto's dat er een boogje in je teugel zit. Probeer gewoon bij elke letter te denken, heb ik mijn handen rechtop, zijn teugels op maat en kijk ik naar voren!

Verder wil ik je een compliment geven voor je beenligging. Heel netjes! Hakken mooi uitgedrukt en niet opgetrokken! Zelf zeg je dat je benen te ver naar achter gooit, maar dan zijn of de foto's op een goed moment gemaakt of het valt wel mee! :P Voor je angst, ik zou gewoon rustig proberen door te zetten, telkens net iets over een grens gaan. Niet té veel, maar genoeg en als het even niet lukt, gewoon rustig aan doen. Het is heel begrijpelijk dat je bang wordt van een val, had ik ook, maar ik merk dat het na een maand redelijk over was, omdat ik gewoon rustig alles in mijn eigen tempo deed. Niet laten pushen, dat werkt alleen maar averechts.

Succes met de tips!

Mearsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:58

Wat een leuk paardje, maar het paard komt een beetje geirriteerd of iets dergelijks over, ook omdat hij zo met zijn staart aan het zwiepen is. Heeft dit een reden?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:15

Ik vind je houding helemaal niet zo slecht hoor! Je zit inderdaad af en toe te ver voorover, maar verder is het netjes.. beetje meer vertrouwen in jezelf hoor :D !
Verder valt me op dat King erg veel met zijn staart zwiept, bijna op elke foto (ik zag dat voorgangers van mij dat ook al hadden opgemerkt), iets is er dat er niet fijn gaat blijkbaar. Misschien is het een idee om hem wat meer te laten zakken in zijn hals. Het ziet er wat opgekropt uit.. (kan ook die dag zo zijn geweest hoor).
Verder gewoon rustig dooroefenen in je linkergalop, als je het maar vaak genoeg gedaan hebt zal je het niet zo eng meer vinden. Succes hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:40

Ik vind jullie een heel leuk koppel zo samen, maar ik vind je paard ook heel strak in de rug, heel gespannen. Hij geeft mij nergens het beeld van lekker ontspannen uitblazen, rug mooi opgebold,.. is dat altijd?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:52

Hij is normaal gesproken veel meer ontspannen, maar zoals ik al zei; hij vond de bak erg zwaar. En hij was gewoon gespannen. Maar gisteren met de les, liep hij echt super ontspannen, denk niet dat je zou denken dat het hetzelfde paard is. Van gisteren heb ik geen foto's, maar hier van een tijd terug: http://pic20.picturetrail.com/VOL1331/4797639/15861615/241809259.jpg
Is al een wat meer ontspannen beeld :)

Dat gezwiep met zn staart komt denk ik ook omdat het hard werken was in de bak, normaal valt dat reuze mee, als ik in de andere bak rijd. En hij is pas geleden nog behandeld door de ostheopaat, tandarts etc.
Jammer dat ik geen foto's heb van gisteren, hij was super ontspannen. Ik denk teveel na, met als gevolg dat ik dus te veel ga doen, waardoor hij niet echt goed kan ontspannen.

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:58

Wat een prachtpaard, je hebt hem goed aan het lopen!
Lekker ontspannen volgens mijn gevoel,
Maar soms val je wat naar voren,

Verder echt een pracht paard

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:03

Mooi paardje! Je kan zien dat je nog wat gespannen erop zit vooral in 'die' linkergalop :) maar dat vertrouwen komt vanzelf wel weer terug. Als jij een rustig galopje wil doen dan doe je dat toch lekker, paard zal er niet slechter van worden! Er mag ook gelachen worden tijdens het rijden ;) want je hebt een leuk beestje onder je kont! Een iets zwaardere bak is helemaal niet erg, er mag ook gewerkt worden, toch!?

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:56

Wat een leukerd!
Probeer iets meer ontspannen te rijden & goed contact houden met je teugels. Nu zie ik dat ze af en toe wat loshangen.
Succes! ;)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:28

Ik vind dat die wat gespannen loopt, iig geen fijn beeld.. Probeer hem wat rustiger te rijden. Wel een prachtig paard !

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:41

probeer je paard veel meer over zijn lichaam te rijden
houd gevoel aan zijn mond want ik zie dat je teugel vaak los hangt je zit vind ik helemaal niet storend ja voor het mooie mag je iets meer achterover maar je hebt geen enkele reden om daar zo onzeker over te zijn je hebt een heel leuk paard succes ermee