Tenno : Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno77

Tenno : Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:40

Ik heb Tenno nu 3 maanden en het gaat steeds beter..
Tenno is een KWPNer van 10
Ruin en 1,74 groot..
Het is 1 die graag de baas is onde rhet rijden, maar het gaat steeds beter.
: drafje, nog niet alles, ben bezig
Afbeelding

: galop
Afbeelding

:
Afbeelding

: iets wat te strenge binnen hand,en achterover ziten
Afbeelding

: stilstaan.
Afbeelding

: drafje
Afbeelding

: Wijken, hiet was er een wolk voor de zon
Afbeelding

: en hier nie meer.( niet de handen over de hals brengen )
Afbeelding

: poging tot schouder buitenwaart, tips zijn welkom
Afbeelding

Neluhs

Re: Tenno : Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:06

Ziet er leuk uit!
Probeer alleen iets je handen naar voren te doen en je teugels iets korter te nemen.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:15

Achterover blijven zitten en je tenen naar je paard toe houden op sommige momenten zoals op de eerste foto zijn het echt kapstokjes haha en ook je hakken uitdrukken als je drijft. Wel en erg leuk paardje!

Ella89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:15

Ik ga mee met wat Neluhs zegt, maar voeg er even aan toe dat je ook best naar voren mag kijken!

Verder erg leuk stel jullie :)
Hij lijkt gigantisch, ik gokte echt groter als 1,80. Valt gelukkig nog mee :P

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:19

hoi,
ik ken tenno wel, een lieve grote ruin. heeft hij toevallig op marktplaats gestaan?
de jongen van wie hij was ken ik ook wel.
tenno heeft bij ons op de orn cursus mee gelopen, toen kon hij best goed lopen.

goed nu tot de orde van de zaak:
ik vindt dat jij je handen iets dichter bij elkaar, verder naar voren en iets meer boven de schoft mag zetten.
denk om je tenen, ik kan nu bij wijze van spreken mijn jas aan je voet ophangen.

probeer in de galop mee te gaan, en neit ui het zadel te komen, weet het is moeilijk bij zo'n groot bak beest.
niet te veel terug werken met je hand, als je een volte of iets dergelijks maakt. foto 4 heel duidelijk.

voor de rest ziet het er wel aardig uit hoor.
veel plezier met tenno.
groetjes monique

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:55

Ziet er leuk uit hoor! Mooi en vooral groot paard :D Je zou je handen iets meer kunnen dragen, voor de rest vind ik het netjes.

Tenno77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:59

geertje3 schreef:
hoi,
ik ken tenno wel, een lieve grote ruin. heeft hij toevallig op marktplaats gestaan?
de jongen van wie hij was ken ik ook wel.
tenno heeft bij ons op de orn cursus mee gelopen, toen kon hij best goed lopen.

goed nu tot de orde van de zaak:
ik vindt dat jij je handen iets dichter bij elkaar, verder naar voren en iets meer boven de schoft mag zetten.
denk om je tenen, ik kan nu bij wijze van spreken mijn jas aan je voet ophangen.

probeer in de galop mee te gaan, en neit ui het zadel te komen, weet het is moeilijk bij zo'n groot bak beest.
niet te veel terug werken met je hand, als je een volte of iets dergelijks maakt. foto 4 heel duidelijk.

voor de rest ziet het er wel aardig uit hoor.
veel plezier met tenno.
groetjes monique

Hee okee..
Ja, ik kende Tenno ook al erg lang, hij staat er nu niet ver vandaan hoor:P
Ja heeft lang op marktplaats gestaan..

heb me beugels vanavond wat langere beugels gedaan waardoor ik beter ging zitten en een betere houding heb..
En ben bezig met de achterhand eronder en een goeie stelling en beuging, wat hij verschrikkelijk moeilijk vind. en dat hij wat opgerichter gaat lopen, idd door me handen verder naar voren te brengen, foto's helpen je je bewust te worden van wat je doet:D het gaat steeds beetje bij beetje beter..

Bedankt voor de tips allemaal

xx

maudvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:17

He je vraagt om tips bij schouder buitenwaarts;
Kijk altijd zelf naar waar je heen gaat in dit geval dus naar het einde van de lange zijde. Door dit te doen verplaats je ook je gewicht al wat, waardoor je paard een idee heeft waar heen te gaan. Wel draai je je schouders iets mee (met de richting van het hoofd van je paard).
Voordat je begint zorg je dat je paard goed reageert op ophoudingen en je been (overgangen maken om dit voor elkaar te krijgen). Zorg dat je enkel een ophouding nodig hebt om in combinatie met je zit je paard terug te brengen qua tempo of om de aandacht te vragen.
Aan het begin van de zijde waar je begint stap je een regelmatig tempo. Vervolgens vraag je meer aandacht door een korte ophouding te geven, en vervolgens drijf je achterbenen naar binnen en vang je je paard op met zachte maar duidelijke hand. Duidelijkheid is the key, plus uitbundig belonen bij een goede uitvoering/poging van je paard :D

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:13

super mooi paard!!! als ik je goed begrijp is hij toch iets wat lastig. Maak het jezelf makkelijker door je teugels iets korter te nemen hem iets lager in te stellen (je zal iets meer controle kunnen krijgen). Hij zal dan voor het boekje te laag lopen maar hij zal zijn rug beter gaan gebruiken en de spieren in zijn nek ontwikkelen. Dit zal hem sterker maken en het hopelijk makkelijker maken voor jou om wat moelijkere dingen te gaan oefenen. Het is niet de bedoeling om hem permanent lager in te stellen want je doel is uiteindelijk meer op de achterhand en niet op de voorhand. Maar je moet het zien als een oefening als hij sterk of lastig wordt. Heel veel plezier

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:06

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.