Fries moeilijk in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Fries moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 14:10

Ik heb nu voor 2 maandjes een Fries,
het probleem is de galop.
Ze reageerd niet heel erg op mijn been en de bak zelf heeft te kleine hoeken om er mee te beginnen.
In een buitenrit zou het moeten kunnen, maar aangezien ze de terugreis heel erg heet en druk is, kan ik niet voor hulpmiddel een zweepje meenemen,
iemand ideeen? :)
sorry als zo'n topic al bestaat

Smoethie

Re: Fries moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:08

probeer in de bak eerst gaat aan je been te zetten overgangen schijnovergangen.
Goed aan je been dus. Buiten neem dan een springzweepje mee. Op de terugweg heb je hier dan geen last van.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 16:35

Ik heb het zonet in de bak geprobeerd, ze komt ongeveer twee pasjes in galop, maar ze crossed dan wel heel de bak door.
Natuurlijk lukt het niet meteen netjes op de hoefslag maar dit is wel heel overdreven haha, maar ik zal er mee oefenen, net als het zweepje wat jij zegt.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:40

Hoi ,

ik heb zelf ook een fries een jonge en het aller belangrijkste is dat hij eerst goed naar je been luistert dus ook in stap en draf.
Als dat goed gaat kan je de galop gaan doen maar verwacht niet gelijk teveel eerst de sprong en dan zorgen dat hij/zij voorwaart blijft.
Als je dat alles onder controle heb dan zorgen dat je netjes de hoefslag gaat volgen dit alles red je natuurlijk niet in 1 week neem de tijd maar zorg wel dat je consequent ben dat is erg belangrijk.
Suc6.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:46

Hoe doet ze het aan de longe? Is de beste manier om, vooral ook jonge paarden, de basisgangen aan te leren. Als ze het aan de longe kan kan ze het ook in de bak. Probleem is vaak het versnellen wat ze doen ipv aanspringen in de galop, hierdoor zijn stemhulpen vaak handig. Als je ze aan de longe op je stem kan laten aanspringen kun je dit ook aanwenden als je erop zit en daarbij de juiste beenhulp geeft. Dit verduidelijkt vaak veel. Mijn jonge paard sprong steeds verkeerd aan ivm het feit dat zij haar stelling naar buiten zette, veel aan de longe met stelling erop geoefend, vervolgens onder de man met stem en beenhulp. Het heeft mij en mijn paard heel erg geholpen.