kreupelheid help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_09

kreupelheid help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 23:26

Hallo,
Ik rijdt sinds een week een pony bij, deze liep goed. heeft een tijdje in een kudde gestaan is er kreupel uitgekomen. Wat er is gebeurd blijft een raadsel
Loopt los soms wel kreupel soms niet.
Met rijden linksom op de rechten stukken op zachte ondergrond geen problemen maar in de bochten flink kreupel beweegt dar ook zijn nek bij op en neer, zodra ik hem recht stel is het over.
Rechtsom helemaal niks loopt gewoon goed.
Aan de longe loopt hij linksom ook wat te kreupelen ene keer meer als andere keer
Op verharde loopt hij onregelmatig.

Heeft iemand misschien enig idee wat het kan zijn?

Heeft ook wat zachte voeten maar heeft ijzers eronder. Zou het wat te maken kunnen hebben met misschien rotstraal ooknog?

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:31

geef hem in ieder een weekje rust, en kijk daarna of hij nog kreupeld
ik ben zelf ook maanden bezig geweest om mn paardje weer kreupel vrij te krijgen, wat de oorzaak is geweest is nog steeds niet duidelijk, na meerdere dierenarts bezoeken,wel had ze een hoefzweer
misschien heeft hij zich verstapt in de kudde of heeft hij een trap gehad

als hij na een aantal dagen niet beter of slechter loopt dan toch een dierenarts bellen

Fleur_09

Re: kreupelheid help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:40

Hallo,

Ja bedankt voor de tip.
Maar voor ik hem ging rijden heeft hy daarvoor al maanden op stal gestaan.
Dus ze dachten misschien als hy gereden word dat zn spieren wat losser komen.. Ik denk ok veel oefeningen aan de hand. Het is gewoon heel raar hoe hy loopt. omdat het niet continu is.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:43

Ik zou het ook nog even aankijken en als je geen verbetering ziet de dierenarts en/of hoefsmid om raad vragen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:44

voordat het advies gegeven wordt hem flink door te rijden zou ik liever weten waardoor hij kreupel is...dus de da bellen.

Het is niet ondenkbaar dat het alleen maar ernstiger en vermoedelijk chronisch wordt door hem te blijven rijden....

Fleur_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:49

oke bedankt voor de reacties, wat ik nog vergeten ben toe te voegen is dat hij in het bos niet kreupelt. het is geen hele jonge pony meer jaartje om 7.
Het is idd rare kreupelheid. wil sowiso dat er en dierenarts naar komt. maar was ook gewoon zelf al een beetje benieuwd wast het kon zijn..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:51

Kreupelheidonderzoekje laten doen door DA..
Kan van alles zijn, kan scheefheid zijn maar kan ook iets met de pezen zijn of andere gekke dingen.
Vooral niet doorrijden voordat je weet wat het is.