Voltigeles geven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe89

Voltigeles geven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:07

Sinds kort ben ik met een van de kindjes die op les komen overeen gekomen om haar voltigeles te geven. Ze hoeft van mij niet echt meer te rijden (dit deed ze toch al niet graag). MAAR ze moet dan wel meer willen leren dan enkel 'vrije zit', draven zonder zadel, met da armen zwaaien, ...

De overeenkomst is dus, ze krijgt haar voltigeles ALS ze echt oefeningen doet!

Doel: haar een leuke tijd geven. En echt voltigeniveau bereiken.

Dus nu de vraag aan jullie: is er iemand die weet hoe je dit echt opbouwt, vraag niet om onnozele oefeningetjes, wil het echte werk!
Of is er iemand die weet waar je er boeken over vindt?

Momenteel oefenen we staan, vlag, schaar in stilstand
In stap kan ze molentje in beide richtingen.
De pony loopt in stap proper aan de longe, in draf ook, maar in galop durft hij nog bokken, dus dat doen we nog niet met haar erop. In draf kan ze enkel vrije zit en beetje met haar armen zwaaien!

Alvast bedant!

Elise95

Re: Voltigeles geven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:53

Ik lees even mee de meisjes die ik les geven willen ook telkens voltige. Aangezien ze het een keer hebben gedaan. Ik heb allen molletje, vlag, koprol er van af, handstand tegen het paard en staan geoefend.

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:40

ponylove1995 schreef:
Ik lees even mee de meisjes die ik les geven willen ook telkens voltige. Aangezien ze het een keer hebben gedaan. Ik heb allen molletje, vlag, koprol er van af, handstand tegen het paard en staan geoefend.

Whohw handstand tegen het paard, braaf paardje dan... Dat kunnen mijn kindjes niet denk ik!

Komaan mensen... Er moet toch wel iemand hier op het forum zitten die voltige volgt, geeft, ...?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:05

post erboven was alweer weg

Maar ik doe ook wel aan voltige af en toe. Je kan ook nog scharen, of op de knieen zitten. En misschien is het handig en leuk om op http://www.smugmug.com te kijken?
En dan voltige solo in te tikken, misschien komt er dan ook nog wat leuks uit :)

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:06

OP de site van voltigeren.nl kan je veel info vinden over voltige en voltigeverenigingen. Zij kunnen je vast verder helpen.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:14

Ik geef voltige-les. Ik kan je hier op het forum geen "handleiding voltigeren" geven, maar als je meer informatie wilt, moet je maar even een pb-tje sturen.

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:45

sberg schreef:
OP de site van voltigeren.nl kan je veel info vinden over voltige en voltigeverenigingen. Zij kunnen je vast verder helpen.

Is nogal verouderd... berichten van november 2009 bij de nieuwste...