Altijd die aanleuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Altijd die aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 08:35

Ik ben 2,5 jaar in het bezit van mijn paard Zirocco. Volgens kenners een talentvol paard, maar met karakter.
Mijn probleem is ook eigenlijk altijd de aanleuning, verschrikkelijk gewoon. Inmiddels ben ik M2 startgerechtigd.
Hij is nooit fijn op 2 teugels, hij hangt in zijn linkerschouder. Maar heb het idee dat wat ik ook probeer, het probleem blijft zich verschuiven. Wie heeft er een goede tip, om hem van mijn hand te krijgen met het gewicht verdeelt. Hij is voorwaarts, en ik
probeer dus ook veel overgangen voor algehele controle. Maar hij duwt als het ware door mijn hand heen, waardoor hij mijn hand pakt en zwaar wordt. Ik heb goed les, van Grand-prix ruiter en soms van lichte tour jurylid. Maar toch doorbreek ik dit niet, wie weet raad??

pasdedeux

Re: Altijd die aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:51

Kunnen heel veel verschillende dingen zijn. Natuurlijke scheefheid, ongelijke voorvoeten, gebit dat niet in balans is, atlas en draaierproblemen(1e 2 halswervels, als de atlas scheef zit heeft het paard ook problemen in de aanleuning, als de atlas en draaier geblokeerd zijn gaat het paard ook meer steun zoeken op je hand omdat hij zijn hoofd niet makkelijk kan dragen, de schouder zelf kan scheef zijn, kortom ik zou hem een keertje na laten kijken.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 10:47

Ben vergeten te vermelden dat hij vorige week door een erkend fysiotherapeut
is nagekeken. En ook goed is bevonden, zelfs zeer goed ontwikkeld in het laatste half jaar. Kwa beweging en spierontwikkeling.

pasdedeux schreef:
Kunnen heel veel verschillende dingen zijn. Natuurlijke scheefheid, ongelijke voorvoeten, gebit dat niet in balans is, atlas en draaierproblemen(1e 2 halswervels, als de atlas scheef zit heeft het paard ook problemen in de aanleuning, als de atlas en draaier geblokeerd zijn gaat het paard ook meer steun zoeken op je hand omdat hij zijn hoofd niet makkelijk kan dragen, de schouder zelf kan scheef zijn, kortom ik zou hem een keertje na laten kijken.

Scum

Re: Altijd die aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:24