Fries Wietske @ L1 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YazzWietske

Fries Wietske @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 23:14

Hierbij de foto's van de L1 trainen!
Leuk dat je kijkt!

:list: Wie is Wietske:
Ze is 10 jaar.
Haar ouders zijn helaas allebei onbekend.
Ze is 1,68 hoog. :+

Samen zijn we in 5 wedstrijden door de B- heen gekomen!
En nu zijn we dus bezig met het oefenen voor het L1..

Waar we vooral aan werken, is natuurlijk het wijken!
Dat staat niet op de foto, |(
Ook aan de ontspanning, vooral in de hals probeer ik haar niet achter de ll te laten lopen!

Omdat het behoorlijk waaide vandaag, en Ze behoorlijk druk en heb ik haar vrij kort gehouden!
Als ik haar wat ruimte geef gaat ze aan het rennen. Maar er zitten gelukkig ook ontspannen plaatjes bij!
Waar ik aan werk, is mijn armen.. En me voeten!

Hier dan de foto's!
Alle tips zijn welkom! De foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding
vrij ontspannen stap
Afbeelding
Afbeelding
Indraven
Afbeelding
Het neusje mag er meer uit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Poging tot middendraf, jaja. vanuit de enge hoek!
Afbeelding
Weer het neusje..
Afbeelding
Uitstappen!
Afbeelding
En toen kwam er nog de energie boost. Ik even blij dat ik er niet meer op zit... :+

Deze foto geeft nog een fijn beeld, van een wat rustigere dag ervoor!
http://94.100.116.15/862950001-863000000/862997201-862997300/862997293_5_ac5e.jpeg

Hoop dat jullie allemaal wat achterlaten!
Liefs Yazz

En zijn we er al klaar voor?

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:54

Wat een leuk diertje! :+:
Wat tips:

Probeer voor je uit te kijken niet naar je paardje,, je zult na een tijdje merken dat je houding hierdoor beter word :)
Probeer je binnenbeen ( linker been ) niet te ver in je stijfbeugel te doen.
Zo als je zelf ook zegt is hij op foto 1 en 2 erg tegen de hand, probeer de rust er in te houden en af en toe te ontpannen:) Verder ziet het er goed uit
Foto 4 vind ik erg mooi :)
Succes verder :D

Tyanniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:58

De punten waar je aan wilt werken geef je zelf ook al aan..
Probeer voor je uit te kijken..
Vind dat je haar netjes rijdt..
Zou zeker L1 gaan starten!
Succes!

shakiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:25

Het ziet er netjes uit. Probeer wel goed op je houding van je benen te letten.
Die bok aan het einde is wel erg hoog zeg :+

Juangi

Re: Fries Wietske @ L1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:28

Ik vind het er niet netjes uitzien. Paard is veel te gespannen. Dit noem ik geen nageeflijkheid/ Dus nee, ik denk niet dat je er klaar voor bent.

Ik snap dat het hard waaide, maar ook dan zou je haar zonder spanning onder controle moeten houden. Ze moet naar jou luisteren, niet naar de hand.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:29

Ik vind je nogal streng ogen met je handen, probeer iets meer lengte van voren te geven. Ook mogen je onderbenen iets naar achteren. Leuk zadel trouwens! :))

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:26

Ik vind jullie wel een mooie combinatie.
let er op dat je naar voren blijft kijken ;)
helemaal bij de foto van de inzet van de middendraf
juist bij de inzet moet je naar het eindpunt kijken

ik zou haar iets meer lengte proberen te geven,
dan ziet het er al ontspannender uit! :D

maar blijf er goed aan werken, dan kun je zo L starten :))

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:08

Ik zie ook op de tweede foto dat je in knikt, heb je dit vaker? Of ben je je hier bewust van? Kan natuurlijk ook een momentopname zijn..
Verder vind ik dat je je handen meer naar voren mag zetten.
Wel een hele mooie merrie hoor!

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:13

Tip:

De hak van je benen moeten een rechte lijn naar boven vormen naar je heup.
Nu steken je benen soms te ver naar voren of te ver naar achteren.

Je binnenhand mag rustiger, die is vaak meer naar achter toe dan de buitenteugel. Probeer meer te rijden op je buitenteugel en kijk waar je naartoe gaat. Niet naar je paard kijken.

Succes

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:26

OEI...foto 2 daar schrik ik wel even! Jou been werk is nu niet zo best daar! Probeer je paard veel meer nagevelijk te rijden en dan meer lengte in de hals. Dit beeld zien ze niet zo graag in een L1 proef. Daar willen ze toch meer lengte in de hals zien en ontspanning.
Dan had jou instructrice( teur) eigenlijk al bezig moeten zijn met b.v het wijken. Normaal werk je vooruit in je rijden, dus B klaar, is thuis rijden voor de L1..L1 klaar is rijden voor de L2 enz.

YazzWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 20:24

aerdenhout1 schreef:
OEI...foto 2 daar schrik ik wel even! Jou been werk is nu niet zo best daar! Probeer je paard veel meer nagevelijk te rijden en dan meer lengte in de hals. Dit beeld zien ze niet zo graag in een L1 proef. Daar willen ze toch meer lengte in de hals zien en ontspanning.
Dan had jou instructrice( teur) eigenlijk al bezig moeten zijn met b.v het wijken. Normaal werk je vooruit in je rijden, dus B klaar, is thuis rijden voor de L1..L1 klaar is rijden voor de L2 enz.

Wat zou ik het toch fijn vinden als jullie eerst het verhaaltje erboven lezen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:26

Die heb ik gelezen...maar dat verklaard nog steeds niet jou benen die zo ver voor het zadel liggen.
Verklaard ook niet dat ze op elke foto in dezelfde houding loopt.

YazzWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:03

aerdenhout1 schreef:
Die heb ik gelezen...maar dat verklaard nog steeds niet jou benen die zo ver voor het zadel liggen.

Maar daarin leg ik wel uit waar ik aan werk, ect.

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:48

Het is misschien lastig om buiten te trainen maar dit zou je wel veel vaker moeten doen. Met alle weersomstandigheden. Dit werkt alleen maar in je voordeel als je van plan bent om ook het buitenseizoen te gaan starten. Daar zal namelijk tijdens de wedstrijd veel meer te zien zijn voor je paardje en als ze dan niet gefocused is op jouw zal je daar problemen mee krijgen met uitvoeren van je oefeningen.

Ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen. Op een aantal foto's steekt je knie namelijk over je zadel heen. Probeer toch meer aan je handhouding te werken (minder streng). Zorg dat je meer nageeflijk is met lengte in de hals. Het is helemaal niet zo erg dat ze achter de ll loopt. Je kan dan gaan trainen om haar dan richting opwaarts te rijden. Ze knikt meer iets naar beneden.

Succes met de trainingen. Wietske is een leuke dame om te zien. Jammer dat je niet weet wie de ouders zijn.

YazzWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 23:49

FamkeKolinde schreef:
Het is misschien lastig om buiten te trainen maar dit zou je wel veel vaker moeten doen. Met alle weersomstandigheden. Dit werkt alleen maar in je voordeel als je van plan bent om ook het buitenseizoen te gaan starten. Daar zal namelijk tijdens de wedstrijd veel meer te zien zijn voor je paardje en als ze dan niet gefocused is op jouw zal je daar problemen mee krijgen met uitvoeren van je oefeningen.

Ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen. Op een aantal foto's steekt je knie namelijk over je zadel heen. Probeer toch meer aan je handhouding te werken (minder streng). Zorg dat je meer nageeflijk is met lengte in de hals. Het is helemaal niet zo erg dat ze achter de ll loopt. Je kan dan gaan trainen om haar dan richting opwaarts te rijden. Ze knikt meer iets naar beneden.

Succes met de trainingen. Wietske is een leuke dame om te zien. Jammer dat je niet weet wie de ouders zijn.

Hihi We hebben alleen een buitenbak.
Dus we trainen alleen maar buiten! :o

Maar vanaf 28 niet meer(A)

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:04

ziet er super netjes uit!! Ik zie wel op meerdere foto's dat ze de neiging heeft om na de derde nekwervel te knikken. Probeer haar dan iets lager in te stellen zodat ze de spierbundel schoft/hals gaat ontwikkelen. Of stel haar wat hoger in om zo de knik op die plek te voorkomen en juist het stukje achter haar oren te trainen (iets meer naar de verzameling). In dit geval zal ze het ook wat meer laten zien omdat ze wat loperig was. Wat er dan gebeurd: je houdt haar wat in (omdat ze anders onder je vandaan loopt), maar omdat ze maar een bepaalde graad van verzameling aan kan zal ze ergens anders die spanning afvoeren. Sommige gaan korter lopen, maar jouw paard knikt dan haar hals (de 2e foto laat het mooi zien waar ze knikt). Dit zal steeds minder worden naarmate je verder in training komt. Success

YazzWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 09:16

aerdenhout1 schreef:

Mijn benen idd ik zie wat je bedoeld,
Ik ben zelf, 1,86.
Maar ik heb niet zoon grote kont...
Dus het is lastig een zadel te vinden wat ook bij mij mooi aansluit!

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:32

Een zadel met extra lange zweetbladen zou een optie zijn?
Die sluit dan wat beter aan bij je benen waadoor je waarschijnlijk een stuk beter zit.
Verder een leuke fries :)

kimm_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:17

Voor je uit kijken, beugels onder de ballen van je voet en handen wat meer rechtop :D

Verder ziet het er goed uit ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:54

Aangezien dit topic is aangemaakt door een SA, hier een slotje.