travaux (ferroXfarmer) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chareleke

travaux (ferroXfarmer) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 15:49

de foto's zijn al wat ouder maar wil ze toch even plaatsen om jullie het verschil te laten zien
travaux is een 9 jarige ruin ik heb hem in mei 2009 gehad
ik heb 7 jaar lang op een manege gereden waar de lesen nog minder waren als niks
ik heb vanaf mei pas echt leren rijden en dat is te zien
maar genoeg vertelt hier de foto's: (commetaar is welkom zolang het maar niet TE word)
Mei 2009:
1. dit was de 2de keer dat ik er "thuis" opzat het heeft een gespannen beeld vind ik zelf en natuurlik de piano handjes
Afbeelding
2. op deze foto zet ik mezel helemaal vast. dit was bij alle foto's in het begin. ik moest hem leren loslaten
Afbeelding
3. ik zie mezelf denken naar beneden naar beneden of ook wel vast houden
Afbeelding
juni 2009:
4. het is er niet beter op geworden ik blijf maar vast houden en moet leren ontspannen
Afbeelding
augustus 2009:
5. vanaf toen begon het veel beter te gaan ik ging rechter zitten en mijn paard en ik begonnen meer te ontspannen
Afbeelding
6. schouders terug hakken uit drukken
Afbeelding
7. met dit beeld was ik heel blij alleen hakken uitdrukken tenen naar binnen
Afbeelding
8. best netjes
Afbeelding
9. strenge binnenhand
Afbeelding
10. foto van wedstrijd in augustus:
Afbeelding
eind november:
11. dit heeft wel een fjn beeld al zeg ik het zelf
Afbeelding
12. hakken uitdrukken! voor je kijken
Afbeelding
13. wat kan ik toch moeilijk kijken
Afbeelding
14. tja die hakken en iets terug zitten
Afbeelding
15. deze is best netjes :D
Afbeelding

dit was het wel :D
waar ik echt op moet letten is:
schouders terug
hakken uit drukken benen meer naar voren

binnenkort ga ik weer foto's maken en zal ik ze ook op bokt zetten :D

Electra63

Re: travaux (ferroXfarmer) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:02

Mooi paard.
Zoals je zelf al zegt, ja hakken en benen lang laten.
En het lijkt of je paard op de laatste foto's zijn hoofd naar links kantelt.
En bij het lichtrijden lijkt het of je aan de teugels hangt.
Veel succes verder, je hebt hem nog niet zo lang, dus dat komt wel goed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:03

Sorry, naar rechts kantelt.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:06

Ja. Wat een verschil met in het begin. Kun je zien wat ontspanning allemaal doet. Ga zo door!!!!

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:08

Electra63 schreef:
Mooi paard.
Zoals je zelf al zegt, ja hakken en benen lang laten.
En het lijkt of je paard op de laatste foto's zijn hoofd naar links kantelt.
En bij het lichtrijden lijkt het of je aan de teugels hangt.
Veel succes verder, je hebt hem nog niet zo lang, dus dat komt wel goed.

het hangen in de teugels valt wel mee dat zal het beeld zijn ;) maar het zijn wat oudere foto's en zal binnekort nieuwe maken:D
het kantelen daar heb je gelijk in ;)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:09

Gaaf paard hoor. Probeer hem af en toe als ie in het vwnw lekker los is ook wat meer achterover te kiepen. Nu loopt ie een beetje het bergje af. Gewoon kleine stukjes meepakken om te kijken of je m overal kan instellen.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:14

Mooi paard!

Toch heb ik het gevoel dat je paard op de eerste foto's meer actief was vanachteren. Nu loopt je paard te diep, ik vind zijn hoofdhouding op de 2e foto beter. Misschien heb jij een ander gevoel?
Maar ik zou hem wat meer ruimte geven vanvoor en actiever rijden.
over je houding; wat trotser zitten, je hebt een prachtpaard, en je onderbenen houden waar ze moeten zijn ;)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:16

Dorienn schreef:
Mooi paard!

Toch heb ik het gevoel dat je paard op de eerste foto's meer actief was vanachteren. Nu loopt je paard te diep, ik vind zijn hoofdhouding op de 2e foto beter. Misschien heb jij een ander gevoel?
Maar ik zou hem wat meer ruimte geven vanvoor en actiever rijden.
over je houding; wat trotser zitten, je hebt een prachtpaard, en je onderbenen houden waar ze moeten zijn ;)

dit valt heel erg ik rijd nu met sporen en dit scheelt heel veel hij is nu veel actiever enfijner van voren

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:46

Toch ben ik het wel met Dorienn eens .
Rijd je paard wat actiever en laat hem zijn neus wat meer uitdrukken . Hij loopt inderdaad toch iets te diep .
Ook ik heb het gevoel dat je ietwat aan de teugels hangt , maar kan inderdaad moment opname zijn ?

verder heb je een super mooi dier onder je kont !
Wees er trots op :D

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:49

SANNExREBEL schreef:
Toch ben ik het wel met Dorienn eens .
Rijd je paard wat actiever en laat hem zijn neus wat meer uitdrukken . Hij loopt inderdaad toch iets te diep .
Ook ik heb het gevoel dat je ietwat aan de teugels hangt , maar kan inderdaad moment opname zijn ?

verder heb je een super mooi dier onder je kont !
Wees er trots op :D

ik ben er super trots op:D
en ga er zeker aan werken en zal ook op het hangen leten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:52

wat een gaaf paardje zeg! :j

alleen, ik denk dat ik 1 van de enige ben hoor, maar ik vind de eerste fotos beter dan
de laatste... op de laatste fotos loopt je paard echt te diep naar beneden, ziet het er gespannender uit
en is ie minder actief van achteren. teminste, nu ik zo naar de plaatjes kijk ;)
mede vind ik je handen een stuk strenger dan in het begin en vind ik foto 14 niet zo'n fijn beeld geven :)
als je kijkt naar foto 3 en 5 , als voorbeeldje, zie ik een vrolijk paard, met de oortjes naar voren met een
ruiter die ontspannen en soepel op het paard zit.. dat zie ik liever terug :)
sorry.

waar je dus van mij mag op letten is je hulpen, van mij mogen die bij jou wel iets fijner ;)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:59

_Bitje_ schreef:

alleen, ik denk dat ik 1 van de enige ben hoor, maar ik vind de eerste fotos beter dan
de laatste... op de laatste fotos loopt je paard echt te diep naar beneden, ziet het er gespannender uit
en is ie minder actief van achteren. teminste, nu ik zo naar de plaatjes kijk ;)
mede vind ik je handen een stuk strenger dan in het begin en vind ik foto 14 niet zo'n fijn beeld geven :)
als je kijkt naar foto 3 en 5 , als voorbeeldje, zie ik een vrolijk paard, met de oortjes naar voren met een
sorry.

waar je dus van mij mag op letten is je hulpen, van mij mogen die bij jou wel iets fijner ;)

ik ben het voor een deel wel met je eens ;) in augustus liep hij ook echt super fijn! en bij de laatste foto's iets minder.
het is voor mij gevoel nu weer meer verbeterd maar ik moet foto's maken haha zal ik snel doen ;)

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:37

Je zit wel netjes rechtop, alleen je voeten kruipen steeds omhoog en als je je hakken uitdrukt, moet je je voeten niet afsteken... Ook loopt hij inderdaad een beetje te diep, maar verder vind ik het er goed uit zien hoor! Je hebt een prachtig paard en als het weer beter wordt, kan je veel trainen dus het komt he-le-maal goed!!!

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 19:14

CLND schreef:
Je zit wel netjes rechtop, alleen je voeten kruipen steeds omhoog en als je je hakken uitdrukt, moet je je voeten niet afsteken... Ook loopt hij inderdaad een beetje te diep, maar verder vind ik het er goed uit zien hoor! Je hebt een prachtig paard en als het weer beter wordt, kan je veel trainen dus het komt he-le-maal goed!!!

dankje voor het commetaar ga er echt aan werken! en het oprichten moet ook meer

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:17

Ik vind het juist erg goed eruit zien. Niks geen storingen of iets. Het ziet er best ontspannen uit. Af en toe wel wat hangend op de hand waardoor die iets te diep loopt, maar dat vind ik in principe nog helemaal niet zo erg. De nageeflijkheid is er, de rest komt vanzelf. :)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:16

Revanches schreef:
Ik vind het juist erg goed eruit zien. Niks geen storingen of iets. Het ziet er best ontspannen uit. Af en toe wel wat hangend op de hand waardoor die iets te diep loopt, maar dat vind ik in principe nog helemaal niet zo erg. De nageeflijkheid is er, de rest komt vanzelf. :)

dankje :o

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:22

Wat een plaatje heb je onder je bips zitten! Ik vind het er goed uitzien hoor! Zoals je zelf al weet moet er nog wat aan je beenhouding gedaan worden en lekker rechtop zitten. Succes, dit komt helemaal goed!

Megg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:09

Het ziet er allemaal lekker ontspannen en ruim uit!:D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:06

_Bitje_ schreef:

sorry.

Ik ben het eigenlijk ook wel met je eens, de eerste foto's, daar rij je er nog niet echt aan, maar je stoort hem ook niet. Het is net of je hem steeds meer op de kop gaat rijden... Veel schakelen, loslaten aan de voorkant en naar je hand toe rijden. Ik vind wat ronder rijden helemaal niet erg, maar je raakt je activiteit en verbinding wat kwijt zo op de foto's te zien.

Maar je hebt een superleuk paard!

MariekeAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:15

Hoi,

Leuk dier. Van mij mag hij ook wat actiever van achter, zodat hij voor nog wat lichter wordt en wat minder op de voorhand hangt. Dat beeld geeft het nu nog wel een beetje. Probeer hem lekker actief weg te krijgen voor je been.

En probeer er op de letten dat je je polsen wat rechter houd. Op sommige foto's zit daar een knik in en dat geeft extra belasting op je aanleuning.

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 13:50

MariekeA schreef:
Hoi,

Leuk dier. Van mij mag hij ook wat actiever van achter, zodat hij voor nog wat lichter wordt en wat minder op de voorhand hangt. Dat beeld geeft het nu nog wel een beetje. Probeer hem lekker actief weg te krijgen voor je been.

En probeer er op de letten dat je je polsen wat rechter houd. Op sommige foto's zit daar een knik in en dat geeft extra belasting op je aanleuning.

dankje voor het commetaar ik ga er aan werken:D

pluisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:53

ze valt soms over de schouder heen met aangaloperen let daar op
ze mag wat meer voorwaarts dan komt haar achterhand er ook beter onder
en handen recht op houden
verder vind ik het mooie paard egt om te kwijlen :9 ze heeft ook egt mooie ferro koppie

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 17:28

pluisje2 schreef:
ze valt soms over de schouder heen met aangaloperen let daar op
ze mag wat meer voorwaarts dan komt haar achterhand er ook beter onder
en handen recht op houden
verder vind ik het mooie paard egt om te kwijlen :9 ze heeft ook egt mooie ferro koppie

ik ga hem echt meer oprichten ;) heb het nu al van meer mensen gehoort :)

bedankt allemaal vorhet commetaar

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 19:04

niemand meer?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:47

tot foto 5 vind ik het beeld mooi, daarna vind ik niet dat je erop vooruit gegaan bent. Het paard loopt te diep en verliest daardoor activiteit. Daarnaast denk ik dat je vanaf foto 5 veel meer gewicht in je handen draagt, meer dan bij de eerste foto's

Zou dan gewoon weer gaan rijden zoals je deed, geeft een fijner beeld. Je paard moet neus niet achter de loodlijn brengen.

Verder wel een leuk paard, veel succes nog ;)