Armin en Otje @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Armin en Otje @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 15:05

Het is al weer een tijdje terug maar wou de fotos eigenlijk nog wel plaatsen.

Maaike (Maaike_vr) heeft door een val van Armin haar heup gekneusd gehad, en vervolgens met gekneusde heup er weer afgevallen. Waardoor ik Armin een keer voor haar gereden heb. Met Armin heb ik geen niveau en ben ik niet aan het trainen omdat ik hem niet meer rijd. Het niveau is dus gewoon B. Hij was helaas erg gespannen wat dus ook terug te zien is in de fotos. Armin is een 7 jarige haflingerruin, en Armin zou Armin niet zijn als hij niet eens zou bokken.

Otje heb ik sinds augustus vorig jaar, ze is een 4 jarige friese merrie v. Gerryt 360. In het begin kende ze niks, en we zijn nu rustig aan bezig met het VWNW wat nu aardig wil lukken. Ons niveau is nog geen B.
Mijn eigen probleem is dat ik zelf rustig moet blijven wat nog niet altijd wil lukken en mn balans is nog niet altijd even goed :Y). Met Otje heb ik eens per week les.

Armin

Veel spanning, maar wel een lekker meekomende achterhand.
Afbeelding

En de spanning uit zich dan in dit:
Afbeelding

Ook heb ik nog eens met Armin gesprongen.
Ons record ongeveer 1.10.
Afbeelding

Nee ik ben absoluut geen springruiter en dat is duidelijk te zien :Y)
Afbeelding

Met Armin en Otje opweg naar de Kampina.
Afbeelding

Otje

We zijn zo begonnen.
Paard zonder conditie, kent het verschil tussen links en rechts niet en is met inrijden naar beneden gezaagt.
Afbeelding

En nu, paard met conditie veel afgevallen en begint het langzaamaan te snappen!
Afbeelding
Hier wil ik naartoe:
Afbeelding

essie_blue

Re: Armin en Otje @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:09

Vind Otje heel erg vooruit gegaan zeg! super :D

En vind op de eerste foto de spanning heel erg meevallen hoor,
maar voelt natuurlijk altijd anders aan. vind het een erg nette foto, loopt lekker ruim en actier vanuit het achterbeen :)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:16

woow amy scheelt echt veel! :9
haha en die armin :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:31

ziet er leuk uit amy!
otje is egt vooruit gegaan :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:25

mooie fotos! Ik zie de spanning niet terug op de foto, maar het kan natuurlijk zo gevoeld hebben :D
Otje is een leuk paard zeg! Super hoe je vooruit gegaan bent! Laatste foto laat een totaal ontspannen paard en ruiter zien, met een mooie zwevende draf. Hij mag nog iets actiever lopen, en het lijkt of hij zijn rug wegdrukt?

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:55

ziet er netjes uit !

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:05

Zo dan die ken flink bokken, heeft hij dat elke keer dat je der op zit :=

Je spring houding is ook zo slecht nog niet hoor :)

Alleen zie ik wel heel er piano handjes en hang je af en toe naar achter.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 20:22

madelein schreef:
mooie fotos! Ik zie de spanning niet terug op de foto, maar het kan natuurlijk zo gevoeld hebben :D
Otje is een leuk paard zeg! Super hoe je vooruit gegaan bent! Laatste foto laat een totaal ontspannen paard en ruiter zien, met een mooie zwevende draf. Hij mag nog iets actiever lopen, en het lijkt of hij zijn rug wegdrukt?

ja hij voelde alsof hij elk moment kon ontploffen, langs onze bak is een klein "bos" en daar waren motorcrossers bezig. Otje wil nog wel eens haar rug wegdrukken, wat ik dan zelf niet zo kan oplossen. Hier ben ik in de les nog wel mee bezig.

Renee: Ik heb inderdaad wel eens pianohandjes, en af en toe problemen met mijn balans. En dat bokken doet hij zo vaak maar niks lichamelijks gewoon streken die je er niet zomaar uit rijd.

Derest dankje voor de leuke reacties :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:22

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens moet je minstens 5 recente foto's plaatsen (per paard) waar er rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.