Hallo,
Ik heb misschien een vraag die bij de meeste ruiters voor komt, maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Ik heb een 5 jarige welsh cob merrie, ze is heel attent en lief. Als ik met haar ga rijden wilt ze de ene dag niet lopen, dus ze heeft net shetlanderpasjes, en de dag erop is ze heel actief en hoef ik me been nauwelijks aan te leggen. Meestal dat niet actieve gebeurt op me wedstrijd, terwijl ze ruime gangen heeft! Ook valt ze dan snel terug in de galop als ze zo'n dag heeft.
Hoe zorg ik ervoor dat ze wat meer actiever wordt onder het zadel?
Als ze namelijk niet actief loopt de dan gebruikt ze haar staart niet, en daar ben ik al voor bij de DA geweest maar tis haar bouw en niet haar bekken, en als ze dus actief door loopt dan wel.
Ze krijgt 3x per dag krachtvoer en 4x per dag kuil. Tevens krijgt ze van mij na het werk ook nog slobber 3/4 kilo, met haver, en grasmix met peen. Ze wordt 5x per week gereden, 1x per week gelongeerd of in de stapmolen gezet en in de winter staat ze op zondag een dag op stal en zomers lekker op de wei. Ik sta namelijk op een manege..
Ik hoor het graag van jullie!