Haflinger Galop problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

niron_amber

Haflinger Galop problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:12

Hoi
Ik heb een probleem mijn haflinger die springt zowel aan de longeerlijn niet goed aan en ook met rijden niet.
Heeft iemand tips of ideeën?
Groetjes Amber

capopjekop

Re: Haflinger Galop problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:29

Hoe gallopeer je nu aan? Heb je mss teveel of te weinig stelling? Gebruik je met rijden de hoeken? Springt ze op de linker en de rechterhand verkeerd aan?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:21

Is je paard nageeflijk op het bit ????
oefen je de basisdressuur ook ???? voorwaarts, stoppen, achterwaarts, wijken voor het been, de voorhand verzetten, de achterhand verzetten, .... als deze dingen lukken is de juiste gallop zeker geen probleem meer.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:07

Denk dat het dier een enorm balans probleem heeft en misschien moet je het galopperen even vergeten en rechtricht oefeningen gaan doen de komende mnd zodat het achterbeen sterker word en hij beter in balans aan de lijn en onder het zadel aan kan springen,
Waarschijnlijk kan hij in eigen vrije beweging wel gewoon aan springen , maar dat kan hij in zijn eigen balans bepalen, wij willen dat hij zijn balans verandert, dus bereid hem daar op voor, zijgangen leren , b.v vanuit traver aan springen want dan is het buiten been al dragend, veel oefenen en gymmen , maar niet over drijven , kijk waar het dier aan toe is en dat is nu zeker nog geen galop
Hoe oud is de Haflinger?

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 19:36

aeolusnr1 schreef:
Is je paard nageeflijk op het bit ????
oefen je de basisdressuur ook ???? voorwaarts, stoppen, achterwaarts, wijken voor het been, de voorhand verzetten, de achterhand verzetten, .... als deze dingen lukken is de juiste gallop zeker geen probleem meer.

Ik heb hem pas sinds dinsdag eind van de middag vorige week.
En heb helaas geen binnebak en aangezien het weer niet echt mee zit de bak is vrij nat enzo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:46

Dan speelt het ook mee dat jullie nog aan elkaar moeten wennen waarschijnlijk en ik denk dat Midgie een goed punt heeft. Heb je les? Een instructeur ziet meteen of het een balansprobleem is.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:49

Misschien ook handig om te melden hoe oud het dier is en hoeveel ervaring jij hebt? :)

Goede instructie kan je veel verder helpen dan wij achter onze computerschermen.

robijntje_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

het kan zijn dat je de hulpen niet goed geeft want als je dat doet denkt je paard ook van huh wat doet zij nou ze wil dat ik harder ga en dan dus probeer daar goed op te letten :P:P:P xx

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:17

wat misschien handig is om vanuit een volte aan te springen en dan net voordat je op de hoefslag bent aan springen, dan heeft hij eigenlijk een extra grote bocht om aan te springen en is het moeilijk om verkeerd aan te springen omdat hij dan in de goede draai zit