Tommie (haf) het afgelopen half jaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Tommie (haf) het afgelopen half jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:28

Hallo bokkers!

Elke paar maanden, of soms nog wat vaker probeer ik iemand te strikken die wat foto's wilt maken van Tom en mij. Dit omdat ik het leuk vindt
om te zien hoe we vooruit gaan samen. Of tenminste, of hetgeen wat ik voel qua vooruitgang ook op de foto's te zien is.

Lol tijdens het rijden vind ik heel belangrijk. Soms hebben we iets teveel lol en ben ik niet consequent genoeg. :+ Maar dit gaat steeds beter.

2 weken terug hebben we voor het eerst gestart. We moesten starten in het L1. Hij was druk, heeeeel druk. Hij had onwijs veel lol, waardoor ik
niet serieus kan blijven. 1e proefje moest ik alle zeilen bijzetten om voor het beeld nog enigsinds de baan door te komen. Hihi. 2e proefje
was hij wat rustiger, kon ik er wat beter aan rijden. Maar nog lang niet wat het zijn moest. Belangrijkste; we hebben lol gehad. Uiteindelijk
was ik 2 keer 1e met in de eerste proef 186 punten en in de tweede proef 191 punten. Al met al een leuk debuut.

Vorige week hebben we ook wedstrijd gehad. Helaas werkte het weer niet mee waardoor het hele schema op de dag zelf nog aangepast moest worden. 20 minuutjes losgereden in de binnenbak, waarin hij heeeeel fijn liep. Stukken beter als de week ervoor. Hier was ik al tevreden mee en het zou me niet uitmaken hoe we het tijdens de proefjes zouden doen. Omdat er bijna 50 minuten tussen zat voordat ik mijn proefje kon rijden, hadden we besloten Tom op stal te zetten. Vlak voor mijn proefje weer uit stal geplukt en op hoop van zegen 2 proefjes rijden. Helaas was dit teveel van het goede van Tom. Hij snapte er geen drol van. Ik kon en mocht ook niet van hem verwachten dat hij nog 2 fijne proefjes kon lopen. Tussen mijn 1e en 2e proef hoorde ik dat er heel laag gepunt werd, ik hield mijn hart vast! Uiteindelijk 177 en 180 gereden. Niet heel slecht. Maar toch een wedstrijd om gauw te vergeten. Maar ik was niet minder trots op Tommie. Het is zo'n fijn paard, nouja pony, hihi.

Nou goed, bij deze de foto's.

Hoe we begonnen in augustus;

Afbeelding

Afbeelding

Oktober;

Afbeelding

December;

Afbeelding

Ik zit wat debiel, maar hij sprong wat vreemd. :')

Afbeelding

Begin januari; (gaat steeds fijner :D )

Afbeelding

Tijdens wedstrijd; ( dooor het gek doen was de vlecht uitgezakt. :+ )

Afbeelding

Februari;

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen week;

:+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijheid blijheid, check zijn hoofd. Hier had ik 'm net terug van even een dolle bui van 'm. :')

Afbeelding

Ik ben heel blij met hetgeen wat ik zie. Zelf vind ik dat we zeker vooruit zijn gegaan. En meer een combinatie worden. Ik ben echt gek op hem!

:) :evaw:

Everytime

Re: Tommie (haf) het afgelopen half jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:30

Wat een mooie haf :D, je bent zeker vooruit gegaan :)

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:32

Wauw! Wat een mooie haf!! Mooie foto's!!! Ziet er goed uit!!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:32

zo wat een mooie haf heb jij en gefeliciteerd met je punten idd een leuk debuut.
wat mij alleen opvalt is dat ie misschien een iewat bol buikje heeft :P
verder zie ik zeker verbetering, op de eerste foto's vond ik hem wat hangen en dat zag ik daarna niet meer.
succes verder in de L

edit: foto 8 moet (naja mag :P ) je uitvergroten die is echt prachtig!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:34

Sanne je bent onzettend goed vooruit gegaan! :j
Jullie worden nu echt een team! :D
Heel veel succes verder met deze knapperd! :+:
Maar dat gaat jou zeker lukken ;)

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:35

In de tijd dat ik nog wedstrijden reed in Leusden heb ik Tommie weleens gezien. Ik vind het echt een super leuke haflinger. Ben ook blij te zien dat hij weer helemaal de oude is en weer gereden kan worden. Kan me herinneren dat hij hoef of beenproblemen had.... Het rijden ziet er erg goed uit. Kleine tip (het is HAW): houd je armen naast je lijf en houd ze gebogen (bij de wedstrijd foto). Verder vind ik het er super uit! Ga zo door!!!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:37

Ohnee, niet weeeer. Tommie is niet dik, Tommie is een haf die een prima taille heeft :P

Anyway, meis jullie zijn vanaf het begin af aan al een heerlijke combi om naar te kijken, dat jullie een super debuut zouden hebben, daar twijfelde ik niet aan aangezien je hem zo mooi kan laten lopen! Elke keer denk ik weer dat je hem zo voor elkaar heb, maar kijk je een maand later, dan ben je weer met grote stappen vooruit gegaan, echt heerlijk om te zien!
Moet je nagaan hoe jullie over een jaartje erbij rijden!
Nog heel veel plezier met deze knapperd!

Oh en aangezien het HAW is geef ik je als tip om tijdens je wedstrijd toch wat serieuzer te blijven, hoe moeilijk dat met hem ook is ;)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:37

Wat een mooie haf! En je rijd hem netjes en t ziet er vriendelijk uit! Is hij nu zo groot of jij zo klein??

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:45

Allereerst; Tommie is absoluut niet dik. :)

ACSM; Tommie heeft vooral veel hoefproblemen gehad idd.

LotteElb; allebei een beetje. :') Ik ben 1.58, Tommie 1.52.

Verder bedankt allemaal!! :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:55

Wauw, wat is Tommie toch mooi!
En hij is niet dik, maar heel breed gebouwd. Je kan zijn ribben nog voelen, maar niet zien.

En een team zijn jullie al hoor!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:56

[quote="SannevdM"]Allereerst; Tommie is absoluut niet dik. :)

oke sorry als ik je beledigd heb ;)
maar ik vind hem wel dik

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:58

Je hebt me niet beledigd hoor. :)

Ik ga deze discussie niet voeren. Er wordt toch niks aan veranderd. Hij ziet er prima uit, klaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:00

het is een ouderwetse haflinger met een lekker speknekkie :P net als Pebbels :P Ik vind dat jullie echt een heel leuk stelletje zijn en Tom is echt een lekker ding!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:05

Dat zijn spieren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:06

Bedoel je zijn nek? Ik bedoel meer dat je het over het algemeen vaak terug ziet bij de ouderwetse haflingers, een dikke nek :) bedoel niet dat die dik is hoor :P vind het een heerlijk beest

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:10

Tommie! :+:
Ik vind jullie echt een ontzettend leuke combi Sanne :) Heb nog wel wat commentaar: je hebt een super leuke knol en het rijden ziet er ook goed uit, dus: kijk eens wat vrolijker :D

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:14

Ben wel eens vaker foto's van hem tegen gekomen op bokt maar nooit gereageert. toch wil ik ff zeggen dat het een mooie haflinger is zeg! Vind hem er goed uitzien, jij zit er ook netjes op! (en om het ff HAW te houden) je mag soms nog wat 'trotser' op je pony blijven zitten. Je schouders vallen soms wat naar voren (zie je goed op de wedstrijd foto)
(fijne bak heb je trouwens om in te rijden... was 14 feb daar voor wedstrijd, kan het zijn dat ik jullie toen ook nog heb zien rijden?)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:15

Sanne, onwijs leuke foto's om zo te zien..!!

Tom ziet er volgens mij prima uit en inderdaad lekker laten zo... Hij zit goed in zijn vel, en het rijden te zien zit hem niks in de weg... Lekker doorgaan.. Ik vind dat je onwijs goed de draad hebt opgepakt, en je houding is erg mooi.. Hier en daar wat momentjes, maar ik zou dat eigenlijk niet eens mogen noemen :+ :)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:33

I love this duo :+:
Wat rijd je toch mooi en wat een prachtige galop heeft TOM! Ik wens jullie echt nog heeeeel lang plezier met elkaar en ik kom graag eens kijken en foto's nemen van jullie :D
Laatst bijgewerkt door Hipar op 26-02-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:45

Wauw, wat een mooie foto's en wat zijn jullie vooruit zijn gegaan! Ga zo door. :) En pff, Tommie dik?? Absoluut niet!! Heel veel plezier nog verder met hem, echt mooie foto's.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:54

Wat een heerlijk beest!
Het ziet er echt netjes uit, dat blauwe setje staat hem super.
Wat lijkt hij groot kwa hoogte. :oo

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:01

Hij's niet dik, hij is gewoon lekker stevig, maar niet té. Denk als je hem op dieet zet je er een te dunne pony en uitverhouding aan over houdt idd.

Ik vind jullie echt een onwijs toffe combinatie om naar te kijken & ik wil je vooral ook heel veel plezier en succes wensen met hem, jullie komen er wel, dat weet ik zeker +:)+

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:05

Sanne, wauw, kan niet anders zeggen. Jullie zijn een top combinatie en jij past gewoon perfect bij Tom. En hij bij jou! :D
Vooruitgang is zeker wel te zien en de punten op je wedstrijd geven alleen maar aan hoe goed het gaat met jullie. Top, ga zo door! :D
En http://i45.tinypic.com/9rhu85.jpg zou bij mij enorm groot aan de muur hangen!

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:06

Wat een super mooie haflinger. En wat heb jij een lol! Tis gewoon heerlijk om naar die foto's te kijken!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

Omg, wat een onwijs stoere haf heb jij :oo :+: