Janine1990 schreef:Leuk dier, voor een manegepaard. Je rijdt alleen iets te netjes. Zorg dat je véél meer contact houdt, zo wordt het paard niet onzeker en wiebelig. Het gestresste zou ook heel goed daar vandaan komen, ik weet niet wat de achtergrond van het paard is. En ik neem daarbij aan dat de manege het paard helemaal heeft laten doorlichten...
En let op je zit, ik kan niet helemaal de vinger drukken op waar het 'probleem' zit, maar zorg dat je blijft zitten ook in het lichtrijden. Als je begrijpt wat ik bedoel

Het paard wil van zichzelf heel graag zo hard mogelijk lopen en is gestresst als er een ander paard vlakbij langs komt. Dit heb je vaak als je in de les rijd, waardoor hij gelijk ze koppie weer de lucht in gooit en heel hard gaat lopen ( dat heeft misschien ook wel met het contact te maken ). En het contact houden, daar heb ik inderdaad moeite mee, voor mijn gevoel rijd het veel lekkerder met losse teugeltjes en voor het paard ook, daar ben ik te slordig in.
Het paard heeft volgens mij aardig hoog gelopen in de dressuur. Wij oefenen in de les wel is wijken en schouderbinnenwaarts, (dat is dan niet superhoog) Maar dat kan die als de beste, vergeleken met de andere paarden. Heb er ook wel is wat over gehoord.
En me zit, ik zit er al 1 a 2 jaar mee en 't is wel wat voor uit gegaan. Op elk paard is het anders, ik kan het probleem zelf ook niet vinden. Ik snap wat je bedoeld 
Alatariel schreef:Hoi Inge, het meeste is al gezegd. Wat ik zou leuk vond om te zien (en dan in real live he) was dat hij vaak zo lekker relaxed was, maar het blijft nu eenmaal een snelsnelsnel paard. Had niet het idee dat hij onder je wegliep.
Dankjewel Ellen! Voor mijn gevoel was die ook lekker relaxed voor zijn doen