We hebben ruim een half uur echt afgezien! Het zweet droop bij Mander van zijn ogen af en ik weet niet eens meer hoe ik me voelde

Gelukkig kon Mander daar lekker onder de douche en heeft ie uit mogen hijgen in Buddy's stal (Bud is nu samen met Colin 3 maanden in Friesland).
Volgens Michel (instructeur) deden we het best pittig, zeker gezien het feit ik pas een maand of 3 echt bezig ben met Mander en er verder weinig hulp bij gehad heb.
Hij was verder lichtelijk verbaasd (in de positieve zin van het woord) over de werkwilligheid van Mander...... *kijkt trots*
Mander is nu 6 jaar, heeft tot zijn 4e bij de fokker gestaan (is daar niet ingereden), tot zijn 5,5 zijn we het spoor bijster. Vanaf 5,5 is ie bij ons. Ik moet Mander gewoon gaan rijden als jong on-ingereden paard, daar hij veel dingen niet snapt, gelukkig wel snel oppikt!
We hebben iig veel huiswerk meegekregen. We moeten vooral aan de wendingen gaan werken, het achteruitgaan en buigen, buigen, buigen.....

En Robin maar wachten tot we klaar waren zodat ze even op Mander mocht!

Dubbeltjes zoeken? Hoezo?

Ook ons erg slechte punt, de galop, werd aan gewerkt. Helaas springt Mander constant verkeerd aan als ie rechtsom moet. Ik kan niet recht blijven zitten als ie in de verkeerde galop zit. Dit was ook duidelijk te zien op de foto. Klein detail, let op deze (en de volgende) foto even op mijn zadel.....(vergeet mijn houding!)

Een paar stappen verder hing het zadel dus bijna op de zijkant van zijn lijf...oeps. even aansingelen misschien handig?

En toen was alles gedaan en wilde Robin accuut naar huis, mevrouw was moe!
Ik ben erg tevreden over Mander. Zowiezo dat hij zo goed te rijden is op compleet vreemd terrein. Hij wil graag leren en werkt zich letterlijk en figuurlijk zwaar in het zweet voor me. Aanstaande zaterdag hebben we de 2e les......

Ze kijkt wel een beetje moeilijk op die eerste foto 
*
!!
daad ik wel altijd last van